אירוע החצייה של הביטקויין כבר כאן - מה הולך להיות שונה עם חציית הביטקוין הפעם?

מחירי הביטקוין בדרך כלל עולים במשך מספר חודשים לאחר אירוע של חצייה. עם זאת, הפעם, השוק צופה שהחצייה תהיה שונה.
send whatsapp messsage send FB messsage

אירוע חציית הביטקוין הרביעי כמעט בפתח, עם, אם ההיסטוריה היא אינדיקטור כלשהו, ​​המטבע הקריפטו צפוי לראות עלייה לאחר החצייה.

חציית ביטקוין היא אירוע המתרחש בערך כל ארבע שנים, אשר רואה את מספר הביטקוינים המשוחררים כשתגמול הכרייה יורד ב-50%. נכון לעכשיו, תגמול הביטקוין הוא 6.25 BTC. עם זאת, לאחר החצייה הרביעית, הפרס ייפול ל-3.125 BTC.

כתוצאה מכך, כמות הביטקוין במחזור הופכת נדירה עוד יותר, מה שגורם לעלייה בביקוש בקרב המשקיעים. זה בעיקר בגלל שלביטקוין יש היצע סופי, עם מקסימום של 21 מיליון מטבעות במחזור לנצח.

עד כה, היו שלוש חצאי ביטקוין, כאשר הבא צפוי ב-19 או 20 באפריל או בסביבותיו. חציית הביטקוין האחרונה התרחשה ב-11 במאי 2020, כשהקודמים היו ב-9 ביולי 2016 וב-28 בנובמבר 2012.

חצויות אלו מתוכנתות מראש בתוכנת הבלוקצ'יין של ביטקוין ובדרך כלל מתרחשות אחת ל-210,000 בלוקים שנכרים. 
בשל חוסר הוודאות של כמה זמן ייקח לכרות את 210,000 הבלוקים הבאים, בעקבות אירוע חציית הביטקוין הקודם, קשה מאוד לחזות את התאריך המדויק של החצייה הבאה.

עם זאת, ניתן לעשות אומדן משוער על סמך משך הזמן הממוצע שלוקח בדרך כלל לכרות בלוק אחד. נכון לעכשיו, זה לוקח בממוצע 10 דקות לכרות בלוק ביטקוין אחד, כאשר 834,327 בלוקים כבר נכרו נכון ל-17 באפריל.

דו"ח Bitfinex שפורסם ב-15 באפריל מצביע על כך שהמשקיעים יכולים לרכוש יותר ביטקוין כעת בציפייה לעליית ערך המטבע הקריפטוגרפי בחודשים הקרובים.



המשקיעים גם הולכים לקראת זהב ומתכות יקרות אחרות

"כאשר חציית הביטקוין מתקרבת - צפויה עד יום שבת 20 באפריל - כמות ה-BTC היוצאת מבורסות הגיעה לנקודה הגבוהה ביותר מאז ינואר 2023 בשבוע שעבר. 
במקביל, האספקה ​​הלא פעילה של שנה פלוס, כלומר, המספר הכולל של BTC שלא הוזזה במשך יותר מ-365 ימים, זה מרמז שהשוק נמצא בנקודת פיתול גדולה.

"ביום שישי 12 באפריל, הכמות נטו של BTC שעזבה בורסות ריכוזיות (CEXes) הייתה 6,767 BTC, שהיא היציאה היומית הגבוהה ביותר מאז ינואר 2023. 
מגמה זו בשווי הנקוב מעידה על כך שהמשקיעים מצטיידים ב-BTC ומזיזים את אחזקותיהם. לאחסון קר בציפייה לעליית מחירים פוטנציאלית לאחר חצייה, 
תקופה שבה התגמול על כריית ביטקוין מצטמצם בחצי, ובכך מצמצם את ההיצע של BTC חדשים שנכנסים לשוק.

"הפעולות הנוכחיות של מחזיקי הביטקוין משקפות את אלו שנראו בדצמבר 2020, רגע לפני עלייה משמעותית בשוק הביטקוין. דפוס זה מצביע על כך שאנו עשויים להיכנס לשלב צמיחה דומה.

"במהלך החודש האחרון ראינו משקיעים מחזיקי טווח ארוך (LTHs) שהחזיקו את ה-BTC שלהם במשך יותר מ-155 ימים - מוכרים באופן פעיל את המטבעות שלהם בשיעור של כ-16,800 BTC מדי יום".

האם הביטקוין יגדל גם בעקבות אירוע החצייה ב-2024?

בדרך כלל, מחירי הביטקוין ממשיכים לעלות במשך כמה חודשים טובים לאחר חודש של חצייה, ועולה בממוצע במשך שבעה חודשים. עם זאת,
 עלייה זו נתפסת גם כסימן אזהרה למה שהוא בהכרח התרסקות או ירידה בשוק, עקב מספר משקיעים, במיוחד ארוכי טווח, שמוכרים את אחזקות הביטקוין שלהם ומרוויחים את הרווחים שלאחר החצייה.

מצד שני, האנליסטים צופים כי תנועות מחירי הביטקוין יהיו מעט שונות בעקבות החצייה הקרובה, בגלל שהביטקוין כבר ראה עליות ניכרות, 
ואפילו שיאים חדשים לפני החצייה עצמה. ככזה, נראה שכל מחזור המחירים המקיף את האירוע הזה נהיה הרבה יותר דחוס.

ברט היליס, שותף בריד סמית', אמר בהודעת דואר אלקטרוני: "החצייה של המחזור הזה היא ייחודית. היסטורית, החצייה הובילה לעלייה משמעותית במחיר, אבל הפעם, הביטקוין כבר לא רחוק מרמות שיא.

"קשה לומר אם זה יכול להגביל עד כמה המחיר יכול לעלות, אבל בהחלט יכול להיות שאנחנו צפויים לתנודתיות מסוימת במחיר. בנסיבות כאלה, נוכל לראות צמיחה משמעותית במחלוקות בתוך מערכת האקולוגית של הקריפטו.

"האישור של ה-SEC לתעודות סל ביטקוין נקודתיות סיפק לשוק זריקת יד כבר בינואר, ואישור תעודות הסל האחרון בהונג קונג דחף את הערכים עוד יותר. 
האישורים הרגולטוריים למוצרי השקעה המבוססים על ביטקוין מאפשרים השקעה קמעונאית מוסדרת ב קבוצת הנכסים, שיכולה לרפד את התנודתיות שאנו נוטים לראות.

"בעוד שאישורי תעודות הסל בארה"ב והונג קונג מאפשרים השקעה קמעונאית מוסדרת בסוג הנכסים באמצעות מבנה זה, השווקים באיחוד האירופי נאלצו לנקוט בנתיב אחר. 
חברות האיחוד האירופי מוגבלות על ידי משטר UCITS, המגביל את ההשקעה בתעודות סל להשקעות מסורתיות שונות. סוגים, כלומר תעודת סל ביטקוין אינה אפשרית תחת המשטר הרגולטורי הנוכחי.

"היעדר משטר רגולטורי המאפשר תעודות סל של ביטקוין הוביל את שוק האיחוד האירופי לכיוון אחר, שהוא רישום של שטרי נכסים דיגיטליים שונים הנסחרים בבורסה".

מדוע המחירים עשויים שלא לעלות הפעם

סיבה מרכזית נוספת לכך שחציית הביטקוין הזו לא תגרום לעלייה משמעותית במחירים כמו החצייה האחרונה ב-2020, 
היא בגלל שהפדרל ריזרב האמריקני ניהל אז מדיניות מוניטרית רגועה במידה ניכרת. המשמעות היא שהריבית באותה תקופה הייתה נמוכה יחסית.

חציית המחזור הזה היא ייחודית. היסטורית, החצייה הביאה לעליית מחירים משמעותית, אבל הפעם, הביטקוין כבר לא רחוק מרמות שיא.

ברט היליס

שותף, ריד סמית

עם זאת, בחודשים האחרונים זה השתנה במידה ניכרת, כאשר הפדרל ריזרב האמריקאי העלה את הריבית על מנת להילחם באינפלציה דביקה-גבוהה. 
ריביות גבוהות יותר הובילו להתעניינות רבה יותר בדברים כמו אג"ח ארה"ב ונכסים והשקעות אחרים משלמי ריבית.

בתורו, זה גם הוביל לכך שאנשים נסוגים מנכסים מסוכנים יותר כמו ביטקוין ומטבעות קריפטוגרפיים אחרים. 
למרות שיש יותר ויותר רמזים לגבי הורדת הריבית של הפד האמריקאי מתישהו בחודשים הקרובים, עדיין לא ברור מתי בדיוק זה עשוי להיות.

לפיכך, משקיעים עשויים עדיין להיות זהירים להשקיע לא פחות בביטקוין לפני הורדת שערים. 
גורם מרכזי נוסף להססנות זו הוא שיוקר המחיה עדיין מזנק בכמה חלקים בעולם, מה שמותיר מספר משקיעים נאבקים להרשות לעצמם צרכים בסיסיים ומשכנתאות, ושוחקים באופן משמעותי את ההכנסה הפנויה.

 

במקרה זה, כאשר צרכנים משקיעים, מלבד נכסים נושאי ריבית, הם עשויים להתקדם גם לכיוון גידור אינפלציה כגון זהב ומתכות יקרות אחרות.

למרות שהביטקוין הוא ללא ספק המטבע הקריפטו המוכר ביותר, הוא גם אחד היקרים ביותר להשקעה, בשל הפופולריות הגוברת שלו, מה שעלול להוות מכשול נוסף עבור משקיעים חדשים להשיג נתח מהעוגה.

ביטקוין ראה גם תחרות מוגברת מצד מטבעות קריפטוגרפיים אחרים כמו Ethereum, Tether, XRP ו- Binance Coin, אם להזכיר כמה. 
לא רק שאלו יכולים להיות הרבה יותר זולים להשקעה, אלא שהם לפעמים גם מתהדרים בתכונות טובות יותר מביטקוין, כגון פרטיות מוגברת, פונקציונליות טובה יותר של חוזה חכם וזמני עסקה מהירים יותר.