לקראת פעולה ברפיח, בעקבות קריסת השיחות: צה''ל יפתח ב''אש מדרבנת'' כנגד בתי עזתים שיסרבו להתפנות

תושבי השכונות הקרובות לגבול ישראל ברפיח קיבלו הודעות SMS, כרוזים הונצחו מהאוויר, בהם קריאה להתפנות לקראת כניסת צה''ל
send whatsapp messsage send FB messsage
צילום: דובר צה''ל / שימוש הוגן על פי סעיף 27 א'

המגעים לעסקת חטופים קרסו - וצה''ל נערך להיכנס לרפיח (رفح): בשעות הבוקר הוטלו מהאוויר כרוזים הקוראים לתושבי השכונות הקרובות לגבול עם ישראל להתפנות ותושבים באיזורים אלה קיבלו הודעות SMS. האיזור ההומניטרי באל-מועסי הורחב והוא יקלוט כ-100,000 פליטים. באיזור רפיח יש כרגע כ-1.1 עקורים. 

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' האשים הבוקר: "העיכוב בכניסה לרפיח ואיבוד האחיזה בנכסים אסטרטגיים ברצועה, פוגעים במדינת ישראל, פוגעים במטרות המלחמה, פוגעים בסיכוי להחזיר את החטופים הביתה ועולים לנו בדמים רבים. הנאצים בעזה בונים על כך שתפיסת אוסלו תמשיך והם ימשיכו לפגוע בחיילינו ובאזרחינו. צה"ל חייב להיכנס לרפיח היום ולהכריע את האויב".

 

מפת הפינוי: 100,000 תושבים צפויים להתפנות מהשכונות (דובר צה''ל)
ההודעה שהופצה בערבית לתושבים (צילום: דובר צה''ל)



דובר צה''ל בערבית, סגן-אלוף אביחי אדרעי, כתב הבוקר:  "צה"ל יפעל בעוצמה רבה נגד ארגוני הטרור באזורי מגוריכם, כפי שעשה עד כה", מסר דובר צה"ל בערבית. "כל מי שמקורב לארגוני טרור מסכן את חייו ואת חיי משפחתו. למען ביטחונכם, צבא ההגנה פונה אליכם - פינוי מיידי לאזור ההומניטרי המורחב באל-מוואסי. אנו מזהירים אתכם שהעיר עזה היא עדיין אזור לחימה מסוכן, הימנעו מחזרה צפונה מוואדי עזה. אנו מזהירים שלא להתקרב לגדר הביטחון המזרחית והדרומית".

 

מעבר רפיח, בצד המצרי (צילום: gloucester2gaza / CC BY SA 3.0)



מעבר הסחורות בכרם שלום נסגר בעקבות תקיפת הרקטות בה נהרגו שלושה חיילי צה''ל - סמ"ר ראובן מרק מורדכי אסולין (19) מרעננה, סמ"ר עידו טסטה (19) מירושלים וסמ"ר טל שביט (21) מכפר גלעדי. מעברים אחרים נשארו פתוחים לעת עתה. פעילי צו 9 מנסים למנוע העברת סיוע לאויב גם דרך המעברים האלה.

בצה''ל נערכים לאפשרות כי מתושבי רפיח יסרבו להתפנות. רפיח הנחשבת למעוז חמאס ואף ייתכן כי חלק מבכירי ארגון הטרור מתחבאים במנהרות העיר. צה''ל ירה ‘’אש מדברנת'' לכיוון בתי הסרבנים. ההערכה בישראל היא, שעם תחילת הפלישה לרפיח, הגזרות יתחממו שוב, בהן הגזרה הדרומית. חמאס משמר רקטות לטווחים בינוניים וארוכים (באר שבע, תל אביב, ירושלים) והוא הוכיח בשבועות אחרונים כי הוא מסוגל לירות על שדרות, העוטף והדרום, בעיקר מאותם איזורים בהם נוכחות צה''ל הפכה דלילה. 

לארגון מערך שיגור רקטות המופעל, על פי הנראה, בשיטות הישנות, שקשות לאיתור: כבל מתחת לקרקע ומתג הפעלה. 

 

צה''ל ביצע סיכולים במהלך הלילה באיזור רפיח (מקור: רשתות חברתיות / שימוש הוגן על פי סעיף 27 א')

הכניסה לרפיח תתבצע על רקע ביקורת בינלאומית הולכת וגוברת כלפי ישראל ואזהרות מארצות הברית והאיחוד האירופי, המנסים למנוע מלחמה איזורית. בנאום שנשא באנגלית בטקס ביד ושם, אמר נתניהו כי ‘’נילחם עד הסוף, גם אם נצטרך לעשות את זה לבד''. מדובר באחד הנאומים הקודרים ביותר שנשא נתניהו ויש בו כדאי להבהיר את גודל הסכנה לישראל.  "אנו נאבקים בחזית כפולה: ראשית, במשטר הקנאי באיראן ובשלוחות הטרור שלו, שחותרים בגלוי להשמידנו. שנית, בהתפרצות הר הגעש האנטישמי, שיורק לבה רותחת של שקרים נגדנו ברחבי העולם". 
נתניהו קשר בין הנאצים בשואה לארגון הטרור חמאס דאע''ש, האחראי לטבח ה-7 באוקטובר: "קו ישר של שחור משחור מחבר בין הצוררים של אז לצוררים של היום. מתקפת הטרור המחרידה ב-7 באוקטובר לא הייתה שואה לא בגלל היעדר הכוונה להשמיד אותנו - אלא בגלל היעדר היכולת לעשות זאת. הכוונה היא אותה כוונה".