בסך הכל, המטופלים אוהבים את סורוקה

בית החולים היחיד בנגב זוכה לציונים טובים מאוד בסקר שנערך בין המטופלים. בין התחומים שזוכים לשבח: הטיפול והיחס והכבוד למטופלים
send whatsapp messsage send FB messsage
סורוקה. זכה בציונים טובים (צילום: דר' אבישי טייכר. מתוך אתר פיקיוויקי)

משרד הבריאות קיים במאי-אוגוסט 2016 את הסקר הלאומי השני לבחינת חווית המטופל במחלקות האשפוז בבתי החולים הכלליים.  הסקר הקודם בוצע בתקופה מקבילה בשנת 2014 ופורסם באופן מזוהה לציבור הרחב. נסקרו כל מחלקות בית החולים למעט מלר"ד, מרפאות, טיפול נמרץ, מחלקות שיקום, נשים וילדים. הסקר הינו חלק מסדרת סקרי חווית מטופל לאומיים שעורך המשרד. מבין הנושאים שנבדקו בשאלון: שביעות רצון כללית, נכונות להמליץ על בית החולים, יחס הצוותים המטפלים, מתן מידע ובהירות ההסברים, יעילות, רצף הטיפול בתחנות השונות, סביבה ותנאים פיזיים.

למרות היותו בית החולים היחיד והמרכזי לנגב, דבר הניכר בעומס על המחלקות השונות, בית החולים סורוקה זוכה בציונים מעל ההממוצע במרבית הסעיפים שנבדקו: טיפול בידיים טובות (88 אחוזים, כאשר הממוצע הלאומי עומד על 85%), יחס וכבוד למטופל (85% כאשר הממוצע הארצי הינו 84%), מתן מידע והסברים (81% כשהממוצע הארצי הוא 80%) וכן ביעילות ובתנאים סביבתיים. 
לציונים קרובים לזה של בית החולים סורוקה זכו איכילוב, הדסה עין כרם, וולפסון וברזילי. הציון המסכם מציב את סורוקה בעשירייה המובילה של בתי החולים בישראל. 68.6 אחוזים מהטופלים ממצילים על סורוקה, כשהממוצע הארצי עומד על 72 %. 



טבלת התוצאות המלאה של כל בתי החולים שנסקרו
​​​​​​​