פורסם המכרז לחלק מדירות שכונת נחל הפארק: כמעט מיליון ש''ח לדירה

המכרז משקף עלות של 6,900 שקלים למ''ר במסגרת ''מחיר למשתכן'', כמעט מיליון שקלים לדירה. אגף הכלכלן הראשי באוצר: המשקיעים יוצאים מבאר שבע
send whatsapp messsage send FB messsage
שכונת פארק הנחל (הדמיה מתוך אתר עיריית באר שבע)

רשות מקרקעי ישראל ומשרד הבינוי פרסמו מכרז במסלול מחיר למשתכן לבניית 1,472 דירות בשכונת נחל הפארק בבאר שבע. בכל המתחמים עומד מחיר למ''ר דירה על 6,900 שקלים (ללא מע'מ). מחיר דירה לדוגמא, בגודל 115 מ''ר ובעלת מקום חניה בודד, יעמוד על 800,400 שקלים ללא מע''מ, או כ-940,000 שקלים כולל מע''מ.  המחיר אינו כולל עלויות מימון, כגון ריביות המשולמות על המשכנתאות וההלוואות המשלימות ואגרות למיניהם. 

שכונת פארק הנחל תקום על פארק נחל באר שבע, הנמצא בשלבי פיתוח ומשתרעת על פני שטח של כ-1,150 דונם. היא תכלול בתים בבנייה רוויה בתמהיל מגוון: החל מבניינים של 8 קומות, בתים בני 5 קומות ובתים צמודי קרקע. עם זאת, מחיר דירה של כמעט מיליון שקלים, היא הרבה מעבר להישג ידם של זוגות צעירים המשתכרים את השכר הממוצע בבאר שבע ובטח שלא בהישג ידם של כ-39 אחוזים מתושבי העיר, המשתכרים פחות משכר מינימום. 



בינתיים, נרשמה ​​​​​​​ירידה של 1.2 אחוז בחודשיים האחרונים של 2016, על פי מדד מחירי הדירות של הלמ"ס. מדובר בירידה החדה ביותר בעשור האחרון. על פי סקירת אגף הכלכלן הראשי במשרד האוצר, משקיעי הנדל''ן מוכרים את הנכסים שלהם באיזורי הפריפריה, בהם באר שבע, עיר בה מגמה זו בולטת. 

בדוח נכתב, כי "עשויים להיות לכך מספר הסברים, בכלל זה המתנה של "מרובי הנכסים" במכירת הנכס עד להסרת הספקות שעלו לגבי העברת החקיקה של סעיף זה בוועדת הכספים באמצע דצמבר. כמו כן, חלק ממרובי הנכסים עשויים למצוא פתרונות אחרים, זולת מכירת הדירות "העודפות" שבבעלותם. העובדה לפיה הגידול במכירות המשקיעים אינו מתרכז בקרב "מרובי הנכסים" יש בה כדי לחזק את ההשערה שמכירות המשקיעים אינן נובעות דווקא מתמריץ המיסוי השלילי, אלא משינוי ציפיות. הגידול החד במכירות המשקיעים בחודש דצמבר, במקביל לירידה החדה ברכישות המשקיעים, הביאו לירידה חדה ברכישות נטו של משקיעים".

על פי נתונים של אתר מדלן, באר שבע הייתה העיר הרביעית בישראל, במהלך 2016, מבחינת היקף הדירות המוצעות להשכרה, מסך הדירות בעיר: 13,3 אחוזים מהדירות בבאר שבע מוצעות להשכרה.  בעלי הנכסים עדיין מצפים לקבל דמי שכירות גבוהים על הנכסים. אלא שככל שחולף הזמן והנכס אינו מושכר, כך הופכת החזקתו לפחות כדאית. 



כתבות נוספות למקרה שפספסת...