דליקה בסמוך למושבי גילת - חשש מהתפשטות הדליקה לאופקים

חמישה צוותי כיבוי נמצאים במקום על מנת להשתלט על הדליקה ולמנוע ממנה להגיע ליישובים הסמוכים, האש כעת לכיוון אופקים, תנועת הרכבות מופסקת באיזור
send whatsapp messsage send FB messsage
הדליקה בבטחה (צילום שהועבר ברשתות החברתיות)

דליקה פרצה בשטח הסמוך למושבים ביטחה ופדויים, בשטח חשוף, בו צמחיה יבשה רבה. כוחות כיבוי רבים חשו למקום, על מנת למנוע מהשריפה להתפשט לשטחים סמוכים. בשעה 14:30 דווח כי קיים חשש שהאש תתפשט לכיוון אופקים.  בשל שרפה לצד המסילות באזור נתיבות אופקים וההנחיות כבא הופסקה התנועה בקטע זה. רכבות מ/אל ב"ש ברכבת הנגב מסתיימות ומתחילות בתחנת אופקים ורכבות מהוד השרון מ/אל ב"ש מסתיימות ומתחילות בתחנת נתיבות .

הדליקה באיזור פעמי תש''ז (צילום: דוברות כיבוי והצלה נגב)
​​​​​​​

הדליקה באיזור ביטחה/פדויים (צילום: ליאור בוהדנה / השבוע בדרום)
​​​​​​​
בשלב זה לא יודע על נפגעים או על נזק גדול, מלבד אותו שטח בו בוערת הצמחייה. מדובר בזמן רגיש מבחינת איזור המושבים: רוב הצמחיה יבשה והאש יכולה להתפשט במהרה לאיזורי גידולים חקלאיים, לולים ורפתות. על פי הדיווחים מוקד האש הינה באיזור המושבים בטחה ורנן.
משירותי הכיבוי נמצסר כי טרם הושגה שליטה על האש.  מהמשטרה נמסר כי בוצעה חסימת כביש 241 מאופקים לבטחה בשני הכיוונים בעקבות שריפה: "בעקבות שריפה שפרצה באיזור מושבי בטחה ורנן, כוחות משטרה חסמו את כביש 241 מאופקים לבטחה בשני הכיוונים. בנוסף קו הרכבת בציר זה הושבת לעת עתה. נהגים מתבקשים להימנע מלהגיע לאיזור זה ולנסוע בצירים חלופיים".


הדליקה באיזור גילת (צילום שהועבר ברשתות החברתיות)​​​​​​​