''לנעול היטב דלתות": תושבי ב''ש קיבלו הנחיות להתמודדות עם הפשיעה

עיריית ב''ש והמשרד לביטחון פנים התחילו להדריך את תושבי העיר להתמודד עם מכת הפשיעה: בין היתר, התושבים נקראים לנעול שערי כניסה ודלתות בתים ולא להחזיק סכומי כסף בבתיהם
send whatsapp messsage send FB messsage
הפלאייר שהופץ לבתים והחל להסתובב במדיה החברתית (צילום: פייסבוק)

על רקע העליה לתפרצויות לבתים וגניבות מכלי רכב, כפי שעולה מנתוני המשטרה, המשרד לביטחון פנים ועיריית ב''ש יוצאים בצעד חריג ומתחילים לתדרך את האזרחים כיצד להתמודד עם הפשיעה הגואה בעיר.  תושבים שקצת נבהלו מהפלאייר, פנו לברנז'ה NEWS.

מזה כמה חודשים נושא אובדן הביטחון האישי בבאר שבע עולה פעמים רבות במדיות החברתיות. רק לאחרונה דיווחנו בברנז'ה NEWS על מכת גניבות בקניונים, על ריבוי מקרים בהם סוטי מין ופדופילים מבצעים את זממם בפומבי ועל פריצות וגרימת נזק מכוון לבתים. 

נתוני המשטרה מראים כי קיימת עליה ברורה בפשיעה בעיר, בעיקר בפריצות לבתים: בבאר שבע ניכרת עלייה במספר סעיפים, ברבעון הראשון של 2017, בהשוואה לתקופה המקבילה בשנה שעברה: בגניבות מתוך רכב (199 ב-2016, לעומת 211 ב-2017), בהתפרצויות לדירות (141 בשנת 2017, לעומת 78 בתקופה המקבילה ב-2016), בחניה, בין אם על ידי הסגת גבול , חנייה במקום אסור או חסימת נתיב (3,040 ב-2017, לעומת 2,936 בתקופה המקבילה ב-2016)

עכשיו, תושבי העיר נקראים לנקוט אמצעי זהירות מפני פורצים. חלק מתושבי באר שבע קיבלו בסוף השבוע, לתיבות הדואר, פלאיירים עם הנחיות להתמודדות עם הפשיעה הגואה בעיר - לנעול את דלתות הבתים, גם אם נמצאים בפנים, לא לדבר על סכומי הכסף הנמצאים בבית וגם לא להחזיק בבית סכומי כסף גדולים, לא להשאיר סולמות בחצר הבית ולהצטייד בעיניות הצצה ושרשראות נעילה לדלתות הבתים. 

על הפלאייר חתומים עיריית באר שבע, המשרד לביטחון פנים וכן, פרויקט עיר ללא אלימות. 

הפלאייר שהופץ לחלק מהבתים (צילום: מדיה חברתית)​​​​​​​

''נדהמנו לקבל פלאייר כזה. זה קצת מפחיד", אומרת לנו שושנה. ''אחת הסיבות שבזמנו בחרנו לגור בבאר שבע, הייתה כי זאת נחשבה לעיר בטוחה יחסית. אנחנו בבית מזמן נועלים את הכל, למרות ששכונה א' נחשבת שכונה טובה. לפני כמה שנים שמנו סורגים. פשוט מפחיד".

מיכאל, שגר בדירת קרקע בשכונה ג', מספר לנו שלא מזמן התקין סורגים חזקים ושער כניסה לביתו, בנוסך לפלדלת: "אני לא משאיר שום דבר ליד חלון. כמה פעמים הייתי בבית ואנשים דחפו לי יד בפנים. נגד זה שאני יוצא החוצה ומוצא לפעמים מזרקים, אין לי מה לעשות, אבל הפחד הוא שמשיהו ינסה להיכנס פנימה. לא שיהיה לו מה לקחת, אבל הנזק וגם הסכנה. האיזור פה הפך להיות לא סימפטי".