נמשכת השביתה בבנק מזרחי: לקוחות בב''ש אובדי עצות

לקוחה: ''נודע לי שהסניף בב''ש פתוח ורצתי לשם, היה תור של 700 איש''. אחרים משתמשים ברשתות החברתיות על מנת לנסות להגיע לפקידי הבנק. העמלות וריביות, עם זאת, ייגבו כרגיל. בבנק קוראים ללקוחות להיות סבלניים
send whatsapp messsage send FB messsage
סניף מזרחי טפחות בב''ש, השבוע. תור ענקי (צילום: נורית מימון מרשת חברתית)

נמשכת השביתה בבנק מזרחי. מדי פעם, סניפים בערים שונות נפתחים ומתופעלים בכוח אדם מצומצם, על מנת לטפל במקרים דחופים, על פי הערכות מצב שעורכת הנהלת הבנק מדי יום. התוצאה: תורים ארוכים והרבה עצבים. 

מתלונות שהגיעו לברנז'ה NEWS, לקוחות אינם יכולים לבצע פעולות או לטפל בענייניהם. אמנם השירות האינטרנטי של הבנק פועל, אבל פעולות אחרות, הדורשות טיפול אישי של פקיד, אינן מבוצעות, בהן משכנתאות, הלוואות מיוחדות, פעולות עסקיות מסוימות ועוד - כפי שמספרים לנו גולשים. נפגעים גם מי שאינם נגישים לאינטרנט, בהם קשישים או משפחות חרדיות. למזרחי קהל לקוחות גדול במגזרים הדתי והחרדי. 

השביתה, אשר פרצה בשל מחלוקת בין העובדים לבין ההנהלה על רקע שכר, נמשכת ולעת עתה - הפערים גדולים. ההנהלה מוכנה ללכת לקראת העובדים בנושא שכר, עד לגבוה מסוים, אך לא מבלי שהדבר יהיה כרוך בצמצום כוח האדם ובוויתורים מצידם. 

בשיחה עם ברנז'ה NEWS, לפי כשבוע, סיפר עובד בבאר שבע, כי יש עובדים, במיוחד מי שנקלטו לעבודה ב-15 השנים האחרונות, במהלכם לא נחתם הסכם שכר חדש, שאינם מגיעים לגובה שכר מינימום ונאלצים לקבל השלמת הכנסה. 

ביום ראשון התכנס דירקטוריון הבנק ונציגי העובדים ביקשו מחבריו להתערב במשבר: "השביתה בבנק, אינה הכרח המציאות, והיא מביאה לידי ביטוי תסכול וזעם רב של העובדים, שנוצלו במשך שנים רבות והופלו לרעה על ידי ההנהלה רק בגלל שהם דאגו בראש וראשונה לטובת הבנק ולהצלחתו", כותבים העובדים לחברי הדירקטוריון. "כך למשל - לא יעלה על הדעת שבבנק שמרוויח למעלה ממילארד ש״ח בשנה רבע מהעובדים נדרשים להשלמה לשכר המינימום".
"חשוב לנו שתדע, שהשביתה בבנק מטרידה גם את בנק ישראל ואת המפקחת על הבנקים ובימים הקרובים היא צפויה גם להגיע לכנסת לדיון חרום בוועדת הכספים. על מנת להביא את המשבר החריף בבנק לכדי סיום ולמנוע הידרדרות נוספת שתביא לפגיעה חמורה בבנק - התערבותך הדחופה במשא ומתן נדרשת".

"אתמול הבנק בבאר שבע היה פתוח", אומרת לנו לקוחה. "רצתי לשם לנסות לסדר עניינים דפוחים. היה תור ענקי, קיבלתי מספר 730 ומי שנכנס היה מספר 350 בערך. תבין שאני נפגעת בגדול מהשביתה, כי כבר עשרה ימים אני לא יכולה לפתור את הבעיה שלי, שקשורה למסגרת אשראי. אז אני שואלת אותך: מה לעשות? להחזיק חשבון בבנק שני למקרה שתהיה שביתה. הרי אני משלמת להם עמלות וריביות - ובתחום העמלות והריביות אין שביתה".

בינתיים, נוצר מצב אבסורדי, בו לקוחות נעזרים ברשתות החברתיות, דוגמת ''באר שבע ביחד", על מנת ליצור קשר עם מישהו מפקידי הבנק, בתקווה שיעזור לו - לפעמים בעניין פעוט כמו שיחזור ססמא.

אתמול בלילה שוחחנו עם דובר בנק מזרחי, בני שוקרון: "להפעיל בנק שלם כשרוב העובדים שובתים זה לא פשוט בכלל.  החלטנו להילחם עם הכוחות שיש לנו, כדי לתת מענה ללקוחות. נכון שיש עומסים ותורים אבל מי שמוכן להתאזר בסבלנות בסוף מקבל שירות", אומר לנו שוקרון.