בתוך שטחי אש, במושבים חקלאיים וגם בבית: כך מגדלים חשיש בנגב

במבצע רחב היקף פשטה המשטרה על חממות ובתי גידול של מריחואנה בנגב. מאות שתילים נתפסו, חשודים נעצרו
send whatsapp messsage send FB messsage
צנצנות ושתילי סם שנתפסו בבאר שבע (צילום: דוברות המשטרה)

הדיבורים על לגליזציה בישראל היו מוקדמים מדי: אחרי השימוש התעמולתי בתקנות (הלא ברורות) של אי הפללת מעשני מריחואנה,  ששמו את ישראל בשורה אחת עם מדינות אירופה וחלק ממדינות ארצות הברית, נמשכת האכיפה נגד שימוש במריחואנה כמקודם: עדיין, אם תתפסו עם ג'וינט, תעצרו ואתם עלולים להיות מובאים בפני שופט. ישראל אינה הולנד. למעשה, היא רחוקה מאוד מזה.

השבוע החולף נערך מבצע רחב היקף למיגור חממות בנגב, הנחשב לאסם הגראס של ישראל. חממות הגראס מוסוות בדרך כלל בשטחים חקלאיים, בשטחי אש של צה''ל וגם בבתים פרטיים, מבנים ועסקים נטושים ובמרתפים, המותאמים לגידול השיח. השיחים זקוקים לתאורה והשקייה וחום במדיה נכונה. תנאי הגידול הם אלה שמסגירים בדרך כלל העוסקים במלאכה - מגוון אמצעים נמצאים בידי משטרות בעולם לאתר חממות: צילומים תרמיים, המגלים כי חדר אחד בבית חם יותר מאחרים, צריכת חשמל ומים גבוהות ועוד. ויש גם מודיעין ומעקב אחרי רשתות חברתיות תוכנות מסרים, דוגמת טלגאם. 
עם זאת, מדובר במשחק של חתול ועכבר: כמה שתופסים, תמיד ייכנסו אחרים במקומם. אחרי הכל - מדובר בעסק רווחי.  

חממה בצאלים (צילום: דוברות המשטרה)

המבצע נחשב רחב היקף. לוחמי משמר הגבול של משטרת ישראל ושוטרי המחוז הדרומי איתרו כ- 13 חממות מריחואנה ושתי מעבדות ביתיות לגידול מריחואנה. בפעילויות נתפסו כ- 2,631 שתילי מריחואנה במשקל של עשרות ק"ג ועוד 22.5 ק"ג חומר החשוד כסם המריחואנה. ביום רביעי, בחיפוש בפזורה בדרום אותרו כ- 4.2 ק"ג מריחואנה ונשק מאולתר. במקום נעצרו 2 חשודים. 

בית גידול בטללים (צילום: דוברות המשטרה)

בין היתר, בבאר שבע אותרו בצנצנות, בדליים ובשקיות חומר החשוד כסם מסוג מריחואנה במשקל של כ- 3.6 ק"ג. בנוסף אותרו בבית 21 שתילי מריחואנה . במקום נעצרו 3 חשודים.

בצאלים אותרו השבוע 8 חממות גידול ובהן כ- 620 שתילי מריחואנה במשקל כולל של כ- 22.5 ק"ג.  אתמול, חמישי, בחיפוש שנערך ביישוב טללים אותרו 3 חממות גידול ובהן כ- 450 שתילי מריחואנה. תפיסות היו גם באיזור לכיש והנגב הצפוני. 

כתבות נוספות למקרה שפספסת...