הממשלה משקיעה 8 מיליוני שקלים בהקמת מרכז הנצחה למורשת הבבא סאלי

מורשת הצדיק מנתיבות מביאה במשך השנה כולה מבקרים מכל העולם, הפוקדים את חלקת הקבר ותא העיר עצמה. בהחלטת הממשלה נאמר כי המרכז יסייע ב''מיתוג הנגב ושינוי תדמית הנגב ומיצובו כאזור אטרקטיבי ומוביל''
send whatsapp messsage send FB messsage
מנכ"ל הרשות לפיתוח הנגב, משה מור-יוסף (צילום: הרשות לפיתוח הנגב)

לכבוד ההילולה המסורתית לזכרו של הצדיק רבי ישראל אבוחצירא (הבאבא סאלי) שהתקיימה בנתיבות ביום חמישי - נמסר מהמשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל כי בימים אלה הולכות ונשלמות עבודות התכנון לקראת ההקמה של מרכז המבקרים והמורשת להנצחת זכרו של הבאבא סאלי בנתיבות.

העבודות לקראת ההקמה של מרכז המבקרים הן פועל יוצא של החלטת ממשלת ישראל שהתקבלה בינואר אשתקד. ההחלטה מס' 2311 הקובעת כי הקמת מרכז המבקרים נועדה "לחשוף ולהנציח את מורשת רבי ישראל אבוחצירא בפני משפחות, קהל מוסדי, בני נוער וסטודנטים... להציג במרכז המבקרים מיצגים מתקדמים לחשיפת חייו של רבי ישראל אובחצירא, שושלת הרב, תולדותיו, מעשיו, כתביו וסיפוריו האישיים – כחלק מחווייה לימודית תודעתית, כולל מסרים חנוכיים, ולשרת בבסיסו את קהלי היעד של האוכלוסיות הצורכות אותו."

עוד נכתב בהחלטת הממשלה כי מטרה נוספת של ההשקעה במרכז המבקרים היא "לעודד תיירות נכנסת (מקומית וארצית) ותיירות מחו"ל באמצעות מרכז המבקרים והמורשת ולסייע במיתוג הנגב ושינוי תדמית הנגב ומיצובו כאזור אטרקטיבי ומוביל..."
השטח עליו יוקם מרכז המורשת (צילום: קק''ל)​​​​​​​
לצורך הקמת מרכז המבקרים והפעילויות המתוכננות בו הקצה המשרד לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל סכום של 700 אלף שקלים בכל אחת מהשנים מ-2017 ועד 2019 ועוד 500 אלף שקלים בכל אחת משלוש הנשים הללו לטובת מיתוג מתחם הקבר, פרסומים אירועים, פסטיבלים וקמפיינים.

גם המשרד לענייני דתות הקצה במסגרת אותה החלטת ממשלה סכומים זהים בשלו השנים הללו מ-2017 ועד 2019. כספים אלו יועברו באמצעות המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל לרשות לפיתוח הנגב אשר תפעילם באמצעותם את המיזם כולו.
מנכ"ל הרשות לפיתוח הנגב משה מור-יוסף אמר היום כי החלטת הממשלה והעבודות שכבר החלו בנושא משקפות את השאיפה לשדרג את מתחם הקבר של הבאבא סאלי שמושך אליו מאות אלפי  מבקרים ולאפשר להם חווייה תרבותית איכותית שלא מביישת את מיטב מרכזי המבקרים בארץ ובעולם.