חמישה ימים אחרי האסון בערבה: נמשכים החיפושים אחר הנהג הנעדר

חשש לגורלו של איימאן ג'אבר מטייבה, הנעדר מאז השיטפון הכבד בערבה. בחיפושים משתתפים מתנדבים מרהט, חורה וטייבה, לצד צבא ומשטרה
send whatsapp messsage send FB messsage
משאיתו של איימאן ג'אבר (צילום: עאקיל אלזיאדנה)

נמשכים החיפושים אחר נהג המשאית איימאן ג'אבר, בן 47, תושב טייבה, אשר נעדר מאז אסון השטפון בערבה, שהתרחש ביום חמישי, בו נספו גם 10 חניכים מפנימיה צבאית. המשאית של ג'אבר נמצאה כשהיא נוטה על צדה וצד אחד נעקר ממנה. ביום חמישי ג'אבר, העובד כנהג משאית מזה כ-30 שנה, יצא לעבודתו, להוביל סחורה מעין תמר. בשעות הערב אבד עימו הקשר. משאיתו נמצאה נטושה. ככל הנראה, הוא לא שיער את עוצמת השטפונות. החחש הוא, כי נסחף לכיוון ירדן, אחרי שסכר באיזור נפרץ. אחת הבעיות היא, כי חלק מאיזורי החיפוש זרועים במוקשים. 

החיפושים בשטח. מתנדבים, משטרה וצה''ל בפריסה באיזור (צילום: דוברות המשטרה)
​​​​​​​

אחד הממצאים בשטח, שאותר על ידי  כוחות החילוץ  במאגר המים, אשר נוצר בצמוד לבריכה הדרומית במפעלי ים המלח, הוא מאות פלפלים. אלה ככל הנראה נסחפו משאיתו של ג'אבר.

מעבר למאגר יש סכר ודרומית לו,  אזור ממוקש המפריד בין היישובים נאות הכיכר ועין תמר למקום בו נערכים החיפושים. 

בחיפושים משתתפים מתנדבים רבים, חורה ורהט בנגב ומעירו של איימאן, טייבה. כמו כן, משתתפים אנשי צוות א-נחווה מרהט, המתמחים בחיפושים.  באישור מיוחד משלטונות ירדן, הותרה כניסת רחפנים ומתנדבים כחצי קילומטר אל תוך השטח הירדני, בו נערכו חיפושים מדוקדקים.

חמישה ימים אחרי האסון,  משטרת ישראל ממשיכה בחיפושים אחר איימאן ג'אבר, נהג המשאית בנאות הכיכר. בין היתר פועלים במקום דחפור וכלים הנדסיים של מערך החבלה .

הבוקר, שלישי, ממשיכה משטרת ישראל בחיפוש תוך הפעלת אמצעים מיוחדים ובסיוע כוחות צה"ל לחפש אחר נהג המשאית שאבד הקשר עמו מאז יום חמישי במהלך שטפונות במקום. כ-40 שוטרים וחיילים פועלים במקום. חלק מתוואי השטח בו עובדים השוטרים חשוד במיקוש חלקו שטח בוצי ויש קושי לעבור במקום. 
''משטרת ישראל מפעילה אמצעים שונים לרבות רחפנים, כלי הנדסה של מערך החבלה, במקום עובד גם דחפור ממוגן וסירות. אנחנו עושים כל שביכולתנו לאתר את הנהג ונמשיך לעשות כל מה שצריך ונפעיל כל אמצעי שיכול לסייע לאתר",  נמסר מהמשטרה.