82 מיליון ש''ח ל''עלה נגב'': יחל בהקמת בית חולים שיקומי

בכפר השיקומי הייחודי בנגב יתחיל לפעול ב-2020 בית חולים שיקומי ובו 108 מיטות. העברת התקציב התאפשרה הודות להחלטת ממשלה בנושא
send whatsapp messsage send FB messsage
מימין - יהודה מרמלשטיין, דורון אלמוג, משה מור יוסף ואבי וורצמן (צילום: יח''צ)

בטקס חגיגי נחתם ביום שני השבוע ההסכם על העברת 82 מיליוני שקלים מהמשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל - באמצעות הרשות לפיתוח הנגב - לשם התחלת העבודות להקמת בית החולים השיקומי בכפר "עלה נגב, נחלת ערן" סמוך לאופקים.

מדובר ביישום החלטת ממשלה נוספת שמאפשרת העברת תקציבים מיוחדים ממשרדי ממשלה שונים לרשות לפיתוח הנגב לצורך מימון הקמת הכפר השיקומי "עלה נגב", שהקמתו החלה לפני כ-12 שנים.

על מסמכי ההעברה חתמו יחד האלוף דורון אלמוג יו"ר "עלה נגב", משה מור-יוסף, מנכ"ל הרשות לפיתוח הנגב, יהודה מרמלשטיין מנכ"ל ומייסד רשת "עלה" בישראל ואבי וורצמן מנכ"ל "עלה נגב".

בטקס נכחו גם נציגי משרד החקלאות, הבריאות, הביטוח הלאומי ומשרד הביטחון. מהרשות לפיתוח הנגב השתתפו חשב הרשות נתי ומנהלת תחום הפיתוח הכלכלי פלורין גדלבסקי.

מנכ"ל "עלה נגב" סגן שר החינוך לשעבר אבי וורצמן אר בטקס כי אפשר לברך "שהחיינו על שהגענו לרגע הזה שלו חיכינו זמן רב."

עלה נגב. כפר ייחודי (צילום: ארכיון עלה נגב)​​​​​​​

וורצמן שיבח את נציגי כל משרדי הממשלה שמעורבים בהקמת הכפר השיקומי ובמיוחד את המשרד לפריפריה נגב וגליל אשר באמצעות הרשות לפיתוח הנגב מתכלל את כל הפעילות סביב המשך בנייתו של הכפר השיקומי ושל בית החולים השיקומי שבבנייתו יוחל בקרוב.

וורצמן אמר כי השותפות עם הרשות לפיתוח הנגב היא "שותפות אמת עם הבנה ואמונה משותפות שאנחנו כאן בעלה נגב עושים מעשה חשוב ומשמעותי למען תושבי הדרום, אשר אחרי שנים רבות יש להם כפר ייחודי כזה לילדים עם פיגור, בריכה שיקומית לכלל הציבור ובקרוב – בית חולים שיקומי שכמוהו יש רק במרכז הארץ."

האלוף במילואים דורון אלמוג אמר כי מדובר ביישום שלב נוסף בהגשמת החלטת הממשלה הראשונה משנת   2002 להקים את הכפר השיקומי "עלה נגב נחלת ערן" . אלמוג אמר כי עלה נגב איננו עוד מוסד אלא מרכז קהילתי משלב שמשרת את כל תושבי האזור בכל הגילאים, בסיוע כ-450 מתנדבים מהארץ ומחו"ל.

לדברי אלמוג בית החולים השיקומי שבהקמתו יוחל בקרוב יכלול 108 מיטות והוא אמור להיות מוכן בשלהי 2020. בהמשך יוקמו בסמוך לכפר שכונות מגורים לצוות העובדים והרופאים ובסופו של דבר הכפר שמעסיק היום כ-400 עובדים יעסיק 800 עובדים.

דורון אלמוג שיבח את העבודה המבורכת שעושה שר הפנים והשר לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל אריה דרעי וכן את הליווי והבקרה הטובים של נציגי הרשות לפיתוח הנגב.

מנכ"ל הרשות לפיתוח הנגב משה מור-יוסף אמר בדברי ברכתו כי העשייה בכפר "עלה נגב" מביאה לידי ביטוי עליון את ערך גמילות החסדים וכי דורון אלמוג ואבי וורצמן עושים עבודת קודש מידי יום ביומו. "אנחנו אלו שצריכים להוקיר ולהודות להם על מסירות הנפש שלהם בעשייה בכפר המיוחד הזה. מגיע להם פרס ישראל כל שנה ושנה..."