100 ימי עבודות שירות לאחד הנאשמים בלינץ' בתחנה המרכזית

דוד מויאל הורשע במרץ השנה בהתעללות בחסר ישע, במסגרת הסדר הטיעון שנחתם בין הפרקליטות ועורכי דינו. הלינץ' בוצע באבטום זרהום, אזרח אריתראה שנקלע בטעות לזירת הפיגוע, נורה בטעות והותקף על ידי חלק מהנוכחים
send whatsapp messsage send FB messsage
אבטום זהום, הרוג הלינץ' (צילום מתוך רשת חברתית). מימין תיעוד ממצלמת אבטחה

100 ימי מאסר, שירוצו בעבודות שירות, 8 חודשי מאסר על תנאי ופיצוי  בסך 2,000 שקלים שישולם ב-4 תשלומים למשפחתו של אבטום זרהום, קורבן הלינץ' בתחנה המרכזית בבאר שבע, נגזרו על דוד מויאל, אחד מארבעת הנאשמים בלינץ'.

מויאל הורשע במרץ השנה בהתעללות בחסר ישע, במסגרת הסדר הטיעון שנחתם בין הפרקליטות ועורכי דינו אילן הדר ושלום פינאה. על פי ההסדר, הוא לא הורשע בחבלה בכוונה תחילה. בעת שנערכו הדיונים פסל השופט את הראיה המרכזית, סרטון בו היה מתועד הלינץ' בזרהום, אך כעבור כמה ימים שינה את החלטתו, בעקבות הסערה שקמה.

הפיגוע בתחנה המרכזית בבאר שבע אירע ב-18 באוקטובר 2015, בעיצומו של גל הטרור שפקד את ישראל. מחבל בדואי, חמוש באקדח וסכין, נכנס לתחנה המרכזית בבאר שבע וירה למוות בחייל צה"ל עומרי לוי ז''ל, חטף את נשקו ופתח בירי אל עבר האנשים, לפני שחוסל. בפיגוע נפצעו עשרה בני אדם, בהם שלושה מתוכם באורח קשה. עקב טעות בזיהוי, נורה על ידי אנשי ביטחון גם אזרח אריתראי, ובעת שגסס הותקף על ידי חלק מהנוכחים בזירת האירוע וכנגד ארבעה מהם הוגש כתב אישום.

דיווח על הפיגוע בב''ש מתוך חדשות כאן 11: חשיפת חומרים חדשים מסטרוני מצלמות האבטחה (דיווחו של איציק זוארץ)

בפרקליטות מחוז דרום (פלילי) התייחסו היום לגזר הדין שניתן היום בעניינו של הנאשם, דוד מויאל, שהורשע במסגרת האירוע שכונה "הלינץ' בתחנה המרכזית בבאר שבע":

"בית המשפט קיבל את עמדת הפרקליטות וגזר על הנאשם עונש של מאסר בפועל שירוצה בדרך של עבודות שירות, מאסר מותנה ופיצוי למשפחת המנוח, וזאת בניגוד לעמדת ההגנה שביקשה להסתפק בעונש מאסר מותנה בלבד על הנאשם.

חשוב להדגיש כי בגיבוש עמדתה העונשית בהליך זה, לקחה הפרקליטות בחשבון את הנסיבות הייחודיות והחריגות של מקרה זה – הן מבחינת מהות המעשים והרקע המיוחד שלהם והן מבחינת זהות הנאשמים, חלקו ותפקידו של כל אחד מהם.

הפרקליטות הבהירה בטיעוניה, שהתקבלו ע"י בית המשפט,  כי מדובר בנסיבות חריגות שאין בהן להשליך על שום מקרה אחר, ואותן נסיבות חריגות עמדו גם בבסיס הסדר הטיעון שגובש עם נאשם זה. נלקחה בחשבון העובדה כי מעשיו של הנאשם בוצעו על רקע מציאות רוויית פיגועים באותה תקופה ורמת חרדה, בהלה וחשדנות גבוהים בקרב הציבור, מציאות אשר הובילה לטעות הטרגית בזיהויו של אדם חף מפשע כמחבל.

יודגש עוד כי נאשם זה לקח אחריות על מעשיו, הודה והביע חרטה, בניגוד לשאר הנאשמים אשר ההליך בעניינם ממשיך להתנהל.

כמו כן, הבהירה הפרקליטות כי מעשיו של נאשם זה ביחס לשאר הנאשמים הם הנמוכים במדרג החומרה - הן מבחינת מהות המעשה והן מבחינת העיתוי, שהיה סמוך לירי הראשוני, בטרם הורע עוד יותר מצבו של המנוח. יודגש כי העונש לו טענה הפרקליטות ואשר נגזר על הנאשם, אינו משקף את הענישה הראויה בעבירה חמורה זו של התעללות בחסר ישע והענישה היא פועל יוצא של הנסיבות המיוחדות לרבות נסיבותיו האישיות של הנאשם".