מכת הריח בב''ש: העירייה התלוננה במשטרה, אותרו שריפות אשפה ופגרים

בתחנות הניטור נמדדה עליה בערכי אמוניה, מימן גופרתי וגופרית דו חמצנית בשעות בהן הורגש ריח חזק. שריפות אשפה תועדו מסביב לעיר. עיריית ב''ש: ''ככל הנראה מדובר בשריפה של פסולת בסמוך לעיר''
send whatsapp messsage send FB messsage
מה גורם לריח בעיר? (צילומי הדמיה: KISSPNG, רקע: דני בלר)

זה לא נגמר: מסריח בבאר שבע, בעיקר בלילות. אתמול בשעות הקטנות של הלילה הורגש ברחבי העיר ריח חזק על שריפה, שגרם לצריבה בדרכי הנשימה. בתחנות הניטור באיזור נמדדה עלייה של NH3 (אמוניה), H2S (מימן גופריתי) ו-SO2 (גופרית דו חמצנית). בתחנת באר שבע חלה הפסקה ברישום בשעות שהריח הורגש ברמתו הגבוהה. עם זאת, הרמות שנמדדו לא עולות על המותר בתקן  שאומץ בישראל (ערכי הייחוס). 

תחנת ניטור באר שבע (צילום: אתר חברת מטאו טק)​​​​​​​

מטרדי ריח אינם נדירים בבאר שבע. מפעם לפעם, בעיקר בשעות הלילה וככל הנראה בגלל כיווני הרוח, תושבים מדווחים על מטדי ריח. הסיבות שונות: באחת הפעמים חלקאים פיזרו צואת פרות בשדות. בפעם אחרת, מקור הריח היה בשריפת אשפה. תושבי נחל בקע דיווחו על ריחות, מבלי לשים לב שהאתר הנטוש ליד ביתם הוא מצבור אשפה ענקי מכל הסוגים. 

תחנת ניטור ב''ש: ערכי מימן גופריתי והספקה ברישום בשעות שהיה ריח

מעיריית באר שבע נמסר: ''בימים האחרונים פועלת עיריית באר שבע יחד עם המשרד להגנת הסביבה ומשטרת ישראל, לאיתור מקורות הריח. ככל הנראה מדובר בשריפה של פסולת בסמוך לעיר. גורמי המקצוע מהמשרד להגנת הסביבה בשיתוף הגורמים המקצועיים בעיריית באר שבע פועלים לאלתר לטיפול בסוגיה זו. בנוסף הוגשה אתמול תלונה למשטרת ישראל לאכיפה פלילית של העבריינים''. 

מטרדי הריח: תיעוד המקורות

צילום: עופר ארנון - המשרד להגנת הסביבה​​​​​​​
צילום: יניב יפת - המשרד להגנת הסביבה

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר: ''בימים האחרונים אנו עדים למספר רב של שריפות במרחב סביב באר שבע. מדובר על שריפות של פסולת ביתית, פסולת גזם וגם פגרים, המושלכים בשטחים הפתוחים. כונני המשרד להגנת הסביבה יצאו למוקדי השריפה כדי לנטר ריכוזי מזהמים, ולא נמצאו ריכוזים גבוהים ליד מקומות יישוב. יחד עם זאת, מדובר במפגעי ריח מורגשים לתושבים. לאור זאת, המשרד להגנת הסביבה אף פנה למשטרת ישראל כדי לאתר את המעוולים ולשים סוף לתופעה''.