נשיא המדינה ורעייתו ביקרו במתחם המוזאונים בבאר שבע, בתערוכה שהפכה אקטואלית מתמיד

הנשיא ורעייתו הביעו את הערכתם לעשייה התרבותית של המוזאונים ואת התפעלותם מהביקור בתערוכות השונות, תוך הדגשת החשיבות בטיפוח וקידום של המוזאונים הנמצאים בנגב, על חשיבות רוח היצירה, האמנות והתרבות והאמנות
send whatsapp messsage send FB messsage
צילומים: באדיבות מוזיאון הנגב

השבוע התארחו במתחם המוזאונים את נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל. הוצגו בפניהם את התערוכות במוזאון הנגב לאמנות, "מתן בן כנען: כל הסימנים מראים", ו"חוה מחותן: חמש נשים", את התערוכה במוזאון לתרבות האסלאם ועמי המזרח "אליהו אריק בוקובזה: עניין משפחתי".

הצייר מתן בן כנען סיפר על מקורות ההשראה לציוריו ועל תהליך היצירה, האוצר רון ברטוש סיפר על בחירת שמה בהשראת בית משירו של חיים גורי, אשר נפתח במשפט "כָּל הַסִּימָנִים מַרְאִים שֶׁהַהִיסְטוֹרְיָה חוֹזֶרֶת", ועל משמעויותיה של התערוכה: ציוריו של מתן נסמכים על הזיכרון הקולקטיבי והתרבותי של עם ישראל ונדמה לעתים כי שהם מאוכלסים במעין מראות עבר, אך מאז ה־7.10.23 הם הפכו לתזכורת כי מדובר בהווה מתמשך ואקטואלי מתמיד.

הביקור במוזאון הנגב לאמנות נחתם בתערוכה "חמש נשים" של חוה מחותן, מן הפסלות החשובות בתולדות האמנות המקומית, ומחלוצות שדה האמנות בבאר שבע ובנגב.

במוזאון לתרבות האסלאם ועמי המזרח, הציג אליהו אריק בוקובזה את תערוכתו "עניין משפחתי" אשר בוחנת את ההיסטוריה והתרבות של הקהילה היהודית התוניסאית בתחילת המאה ה-20 , תוך התמקדות במפגש של קהילה זו עם התרבות הצרפתית המערבית. בוקובזה, בן למשפחה יוצאת תוניסיה, נולד בצרפת ועלה לישראל בילדותו ובתערוכה הוא מזמין להיכנס אל מעין בית של משפחה בתוניס במאה הקודמת. התערוכה מתבססת על סיפורים, רסיסי זיכרונות, ממצאים חזותיים וחומרים ארכיוניים מהמורשת המשפחתית וממורשת הקהילה היהודית של תוניסיה.

הנשיא ורעייתו הביעו את הערכתם לעשייה התרבותית של המוזאונים ואת התפעלותם מהביקור בתערוכות השונות, תוך הדגשת החשיבות בטיפוח וקידום של המוזאונים הנמצאים בנגב, על חשיבות רוח היצירה, האמנות והתרבות והאמנות בכלל ובפריפריה בפרט.

צוות המוזיאון סיכם: ‘’ביקורם של הנשיא ורעייתו במתחם המוזאונים הוא מפגש מחזק שאנו גאים בו, ומודים על הכבוד לארח אותם''.