43 רוכבי אופניים חשמליים נפגעו ב-2023 בתאונות בבאר שבע

אנרכיה בכבישי בירת הנגב: רוכבים פזיזים הופכים כלי תחבורה נהדר למסוכן - ומסיימים את הריכבה במיון סורוקה
send whatsapp messsage send FB messsage
צילום: אור ירוק

43 רוכבי אופניים נפצעו בתאונות בבאר שבע במהלך 2023 - כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק. במישור הארצי, בשנת 2023 נרשם שיא במותם של רוכבי אופניים חשמליים. 28 בני אדם נהרגו בתאונות עם אופניים חשמליים בשנת 2023, הנתון הגבוה ביותר מאז כניסתם של האופניים החשמליים לישראל (כל ההרוגים רוכבים). בהשוואה לשנת 2022 נרשם זינוק חד של פי שנים ויותר במספר ההרוגים בתאונות אופניים חשמליים בשנת 2023.

במישור הארצי, 1,513 בני אדם נפגעו בתאונות דרכים במעורבות אופניים חשמליים בשנת 2023 כאשר תל אביב-יפו ניצבת במקום הראשון אשר במהלכה כאמור נפגעו 300 בני אדם, ושלושה נהרגו. נתניה ניצבת במקום השני עם 76 נפגעים והרוג אחד בתאונות אופניים חשמליים בשנת 2023. ירושלים במקום השלישי עם 76 נפגעים בתאונות אופניים חשמליים. 72 בני אדם נפגעו בתאונות אופניים חשמליים בשנת 2023 ושניים נהרגו בפתח תקוה. בראשון לציון נפגעו 63 בני אדם בתאונות אופניים חשמליים בשנת 2023. אשדוד (54 נפגעים, הרוג אחד), רמת גן (50 נפגעים), בני ברק (49 נפגעים, הרוג אחד), חולון (47 נפגעים),  בת ים (46 נפגעים, הרוג אחד).

עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "שנת 2023 הייתה שנת שיא במותם של רוכבי האופניים החשמליים בתאונות דרכים. הכאוס וחוסר הסדר מובילים גם לנפגעים רבים ולכן חייבים להחזיר את הסדר למדרכות ולכבישים כדי לצמצם את מספר הנפגעים הגבוה. בערים רבות אין מסלולי רכיבה מופרדים לבטיחות הרוכבים והאכיפה מועטה ולא אפקטיבית. במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייבים לעודד ראשי וראשות ערים לסלול שבילי רכיבה שיפרידו את הרוכבים מכלי הרכב ומהולכי הרגל ובמקביל יש להגביר את האכיפה המשטרתית והעירונית''. 

בבאר שבע האופניים החשמליים משמשים רבים שידם אינה משגת להחזיק ברכב פרטי, בהם עובדי משמרות. הבעיה אינה אצל מרבית הרוכבים, שמקפידים לחבוש קסדה ולהחזיק בכלים תקניים, אלא אצל נהגים פזיזים, בעיקר בני נוער.