שדרות סוציאליסטית: אירועי ה-1 במאי עברו מתל אביב לעיר הדרומית

ביוזמת תנועות דרור ישראל והנוער העובד והלומד וההסתדרות התקיים בשדרות אירוע לציון ה-1 במאי והוקרה למקומות העבודה בנגב המערבי
send whatsapp messsage send FB messsage
צילום: דרור ישראל

מדינת ישראל המשיכה לתפקד בזמן המלחמה הקשה והארוכה שאנו בתוכה הרבה בזכות העובדים שלה שפועלים תחת אש או במוקדי הקהילות המפונות על מנת לשמור על כך שהחיים ימשיכו גם בתנאים קשים.

השנה הוחלט לשנות את אופי האירוע מחג עם תהלוכה במרכז ת״א לטקס בשדרות. בטקס ציינו את עובדי חברת חשמל שנפלו במלחמה ויצדיעו לעובדי התעשייה, החקלאות, הקהילה, החינוך והרווחה שהמשיכו לפעול בזמן מלחמה וכולנו חייבים להם כל כך הרבה.

גם היום, 140 שנים אחרי ההפגנות בשיקגו שהפכו את האחד במאי לסמל למאבק הפועלים, המאבק על תנאי העסקה טובים יותר והדרישה לשוויון ולסולידריות, הם מצרך יקר שיש להיאבק עליו. צורות העסקה המודרניות יצרו "פועלים מנוצלים" בדמותם של עובדים מוחלשים שאינם גומרים את החודש.

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "מאז פרוץ המלחמה, אני ממשיך לשאוב את הכוחות והתקווה מסיפורי הגבורה האזרחית. סיפורם של עובדות ועובדים שנלחמים על החוסן הלאומי שלנו, לא פעם תוך הקרבה אישית וסיכון עצמי רב. 1 במאי זו הזדמנות נוספת להצדיע ולהוקיר את פועלם''.

תומר שרים האיגוד המקצועי לנוער של הנוער העובד והלומד: ״לא הייתה לנו הרבה התלבטות איפה לציין את האחד במאי השנה. שדרות והנגב המערבי בכלל זה המקום הכי טבעי בשבילנו''. 

עומר ברט, דובר דרור ישראל: ״מידי שנה אנחנו מציינים את חג הפועלים בתהלוכה בת״א ובאירוע גדול בחצר ההסתדרות. השנה בצל המלחמה הקשה, הנופלים הרבים והחטופים שעדיין בשבי חמאס, החלטנו לשנות את אופי האירוע ולקיים אותו בשדרות בסימן הצדעה לעובדים שפעלו תחת אש כדי שהמדינה תמשיך לתפקד גם במצבים בלתי אפשריים''.