שובר שתיקה: רק יומיים אחרי הפיגוע הפלילי בעיר העתיקה מישהו מבין חברי מועצת העיר נזכר להזדעק

קרב היריות בלב העיר העתיקה של באר שבע - וקטטת החמולות בסורוקה זיעזעו את העיר, אבל לקח יומיים למי מחברי מועצת העיר להגיב
send whatsapp messsage send FB messsage
פיגוע פלילי בלב באר שבע: מציאות שאסור להשלים איתה (צילום מסך)

לקח יומיים למי מחברי הקואלציה מקיר לקיר במועצת העיר באר שבע להתייחס לפיגוע הפלילי בלב העיר העתיקה ולקטטה האלימה בסורוקה  בין החמולות היריבות. כזכור, חבורה אלימה, מתושבי ערערה, ירדה מכלי רכב סמוך לסניף בנק הפועלים, כשהיא חמושה במוטות ברזל ובמקום התפתח קרב יריות. בנס אזרחים תמימים לא נקלעו לקו האש. כעבור זמן קצר, קטטה אלימה פרצה בין החמולות היריבות בתוך בית החולים סורוקה. 
 


‘’איפה הכסף שהבטיח השר לביטחון לאומי לחיזוק משטרת באר שבע, שחסרים לה שוטרים, אין לה מספיק ניידות במשמרת, והיא לא מצליחה להתמודד כראוי עם העומס בהיעדר משאבים?
 



זה אינו אירוע הירי הראשון בעיר העתיקה וגם לא הקטטה האלימה בין חמולות בתוך סורוקה. העיר העתיקה מרושתת בעשרות מצלמות אבטחה ויש בה סיורים רכובים של משטרה וסיירות, אך זה כנראה אינו יעיל נגד מפגעים. האירוע החמור עבר כמעט בשקט - ולמעט הדיווחים בתקשורת, שהביאו תיעוד מלא של התקריות האלימות והמסוכנות, יכול היה לעבור מתחת לרדאר. סוחרים בעיר העתיקה עימם שוחחנו סיפרו שאחרי האירוע העיר התרוקנה.

 

קול בודד במועצה: טימור מיכאלי הזדעק על האירועים החמורים בבאר שבע (צילום: ללא קרדיט)



במועצת העיר באר שבע, בה קואליציה מקיר לקיר, לא נשמעה התייחסות, עד הבוקר, חמישי: חבר מועצת העיר באר שבע טימור מיכאלי, מסיעת חוזה חדש, היה הראשון לשבור שתיקה ולהתייחס לפיגוע הפלילי בלב העיר העתיקה: לדבריו, כאשר השר לביטחון פנים איתמר בן גביר היה באופוזיציה, הגיע פעמיים לבאר שבע בעקבות הקטטה מלווה בירי שארעה בסורוקה ב-15 לנובמבר והאשים את המפכ''ל כי אינו מתפקד. 

‘’השבוע הייתה אלימות וקטטה בבית חולים סורוקה ומאיתמר בן גביר, השר לביטחון לאומי של מדינת ישראל יש שתיקה.  אנחנו ראויים להנהגה טובה יותר, שבאמת תדאג לתושבי הנגב, ושלא תנצל את המצוקות ואת האתגרים באזור לטובת אינטרסים אחרים''. 

‘’איפה הכסף שהבטיח השר לביטחון לאומי לחיזוק משטרת באר שבע, שחסרים לה שוטרים, אין לה מספיק ניידות במשמרת, והיא לא מצליחה להתמודד כראוי עם העומס בהיעדר משאבים?
ביטחון אמיתי מייצרים בעשייה, ולא בסיסמאות ריקות מתוכן שנעימות אולי לאוזן של התושבים, אבל בפועל בשטח הפשיעה עדיין לא מטופלת מספיק, הפרוטקשן חוגג והשר עסוק בעיקר בתדמית שלו''.