ההפסד לרעננה עוד יעשה לנו טוב

בן בודה בטור אישי, מסביר למה ההפסד להפועל רעננה במחזור האחרון, יעשה טוב להפועל באר שבע בהמשך העונה. האם אתם מסכימים איתו?
send whatsapp messsage send FB messsage

"הפועל באר שבע מעל הליגה". "אין קבוצה שיכולה להתחרות עם הפועל באר שבע". "הסגל שיש להפועל באר שבע יביא את האליפות מוקדם מהצפוי". "הפועל באר שבע ועוד 13". 

מה לא נאמר על הפועל באר שבע בתקופה האחרונה? הקבוצה של ברק בכר הצליחה להדהים את אירופה ביכולת סנסציונית מול מועדוני ענק מהיבשת, כשהשיא היה מהפך אדיר מול אינטר ותוצאה מעוררת כבוד ב'סנט מרי' מול סאות'המפטון מהפריימרליג, שהעלו אותה לשלב 32 הגדולות של המפעל השני בגודלו ביבשת. 

עם ההצלחה המסחררת באירופה, הפועל באר שבע הצליחה לשלב גם הצלחה מטאורית בליגה, עם יכולת גדולה במשחקים וכיבוש בצרורות, חמישיות, שלישיות ומאזן של כמעט שלושה כיבושים במשחק, ערב סיום הסיבוב הראשון. ההצלחה של הפועל באר שבע בכל המפעלים הפתיעה את כולם. 

​​​​​​​

חובבי הכדורגל הישראלי בוודאי זוכרים את הקמפיינים המוצלחים של הפועל ת"א, מכבי חיפה ומכבי ת"א באירופה, הקבוצות הללו הצליחו במפעל הבין לאומי אבל הליגה ברחה להן. המועדונים הללו הצליחו במפעל 'הרציני' יותר, אבל הם התקשו לחזור ולהצליח בליגה, אולי בגלל עומס המשחקים או האדנרנלין של מפגשים עם מועדוני הענק של אירופה, או אולי בגלל זילזול בקבוצות המקומיות שכבר לא ריגשו אותם כמו פעם. בסיום אותה עונה מוצלחת באירופה, כמעט תמיד התואר המקומי ברח למועדונים האלה, שלא הצליחו לשלב בין המפעלים. 

ואז באה הפועל באר שבע. הקבוצה של ברק בכר רשמה תצוגות מדהימות במפעל היוקרתי, אבל לא רק. במקביל להצלחה שם, האדומים הביאו יכולת מצויינת לליגה ושיחקו בלי טיפת זילזול. היכולת המעולה והדרך שהתווה הצוות המקצועי של המועדון, בתוספת הרוטציה והשמירה על דריכות תמידית, הפכו את הפועל באר שבע לקבוצה מפחידה. בעונתה הראשונה כאלופה וכנציגת ישראל באירופה, הפועל באר שבע הצליחה היכן שמועדונים אחרים נכשלו במשך שנים, באינספור הזדמנויות. 

באר שבע זכתה במעמד יוקרתי באירופה ובצבירת נקודות דירוג שקבוצה ישראלית לא צברה כבר המון זמן. בזמן שהפועל באר שבע הצליחה לשלב בין המפעלים ולצבור נקודות גם בליגה, קבוצות אחרות איבדו נקודות ואז נוצר הפער הגדול בין ב"ש לבין המקום השני, ובכלל לשאר הליגה. מבלי לשים לב, הפועל באר שבע הפכה לשולטת ולאחת כזו שלא עוצרת לרגע וכאן נפתחו העיניים של כולם. כל הפרשנים הגדולים של ישראל כבר החלו לחשב מתי יוכלו להכתיר את הפועל באר שבע לאלופה, רובם הכתירו את הקבוצה של אלונה ברקת לבלתי מנוצחת ומילאו את האדומים בהרגשה שהליגה כבר בכיס. אבל חשוב לומר שלצד הליקוקים הבלתי פוסקים במכוון, ולצד פירגונים שלא נגמרים, הם תמיד קיוו בתוך תוכם וחיכו לנפילה, לרגע שיוכלו לומר שהפועל באר שבע נעצרה. דיברו על משבר שיגיע ו-'שם נבחן את המועדון הזה'. כל הדיבורים מסביב הביאו לכך ששחקני רעננה, ולא רק, אלא גם קבוצות אחרות נתנו אקסטרה כדי שידברו עליהם, כך יקרה בוודאי גם עם שאר הקבוצות שינסו להתעלות כדי להוציא נקודות מולנו. אבל אולי לפחות עכשיו, אחרי ההפסד להפועל רעננה נזכה לקצת שקט מבחינה תקשורתית. עם כמה שזה לא כייף ולא נעים לומר זאת, ההפסד לרעננה יעשה לנו רק טוב. שחקני הקבוצה צריכים להבין שמעתה אין משחקים קלים בליגה הזו, קבוצות יריבות ייתנו מעצמן 1300% כדי להוציא נקודה, הן יחסמו את וואקמה עם 8 שחקנים ויעמדו מאחורי הכדור, 11 שחקנים כולל העוזר והמאמן בשטח של 25 מטרים ברחבה שלהן. סביר להניח שהם גם יעבדו על יכולות המשחק שלהם לקראת האודישן ב'הבימה', או אולי לאודישן לעונה החדשה של תאג"ד, ועם זה נצטרך להתמודד. 

ההפסד להפועל רעננה בוודאי הדליק נורה אדומה בצוות המקצועי, שייקחו את הדברים הפחות טובים מהמשחק וישפרו אותם לקראת המפגשים הבאים, לפחות עכשיו הם יוכלו לעשות זאת בלי החרב על הצוואר והציפייה של חלק מהפרשנים, לנפילה של הפועל באר שבע. הם יודעים למה להכין את הקבוצה לקראת המלחמות הבאות, ועל זה הם יעבדו. 

במסר אחרון רק נבהיר: הפועל באר שבע לא נפלה, היא מעדה. זה קורה. כמו שברק בכר ידע לנתק את השחקנים מכל מה שקורה מסביב, ושמר על הפוקוס ממשחק למשחק, אני מאמין שהוא יחזיר אותם למסלול הנכון, מהר מאוד. 

יש לנו קבוצה מצויינת, מועדון נהדר וקהל מדהים וזה סוד ההצלחה שלנו, כל השאר זה בונוס.