דימונה 2021 – נַלְבִּישֵׁךְ שַׂלְמַת בֵּטוֹן וּמֶלֶט / בני ביטון

שנת 2021, חרף הקורונה על גליה והשלכותיה השונים, הייתה שנת שיא בשיווק דירות ומגרשים בעיר דימונה
send whatsapp messsage send FB messsage
שכונה בדימונה (צילום: עיריית דימונה / שימוש הוגן על פי סעיף 27 א')

אין זה סוד שדימונה חווה מהפך בעשור האחרון במגוון נושאים ותחומים, אבל בשמונה השנים האחרונות, לאחר שהנהלת העיר בראשותי החליטה לשים דגש מיוחד על נושא הבנייה והשיכון, המהפך בולט במיוחד באשר מדובר בבניה שבעקבותיה נבנים מוסדות, גופים, פארקים, מתקני שעשועים שהם מחויבי המציאות וחלק מהתחייבויות במסגרת הסכמי הגג.

עד לפני כשנתיים פעלו בדימונה שני מיזמים: 'מחיר למשתכן' ו'חדש מול ישן'. חדש מול ישן, למרות שהצליח מאוד, מוקפא כרגע מסיבות סובייקטיביות. ואילו מחיר למשתכן פינה את מקומו לטובת הסכמי גג שמעניקים לעירייה 5.5 מיליארד שקלים על פני עשור שנים (550 מיליון שקלים מידי שנה), בתנאי שהעירייה תבנה 30,000 יחידות דיור על פני שנים אלו. 

למרות שהסכמי הגג נחתמו ב-2017, חישוב מספר הדירות שנבנו חל גם על בנייה שקדמה למועד החתימה על ההסכם בשל העובדה שההסכם חל רטרואקטיבית. 

לפיכך דימונה שיווקה ואף בנתה (חלקית) למעלה מחמשת אלפים יחידות דיור לזוגות צעירים, משפרי דיור ולשוק החופשי.
אז אולי דימונה לא תעמוד ביעד שהציבה לעצמה - 30 אלף יח"ד בעשור שנים - אבל גם שליש מזה ייחשב להישג חסר תקדים!!!

ובחזרה לשנת 2021: בשנה זו שווקו בדימונה בהצלחה יתרה  2,315 יח"ד דיור על פי חלוקה לשכונות כמפורט להלן:
שכונת "מעלה שחק" על שם הרמטכ"ל והשר המנוח אמנון ליפקין שחק -1,165 יח"ד. מדובר בשיווק כלל יחידות הדיור בשכונה שזכו בהן 10 יזמים שונים וזאת עוד בטרם התחלת עבודות תשתיות ופיתוח שעתידים להתבצע פברואר 2022 וימסרו ליזמים תוך 18 חודשים להתחלת בנייה.

שכונת השחר - 645 יח"ד ועד כה שווקו בעצם קרוב ל-90% מכלל יחידות הדיור של השכונה כשבמקביל לבנייה היזמית ו'בני ביתך' נבנו במהלך השנה האחרונה גם בית ספר יסודי חדשני, 2 גני ילדים, בית כנסת, מעון יום, מתנ"ס ובמהלך שנת 2022 ייבנו בית ספר יסודי ממ"ד, מקווה טהרה לנשים וגברים, מעון יום, גן ילדים, בית כנסת ופיתוח מואץ של פארקים ברחבי השכונה, וספורטק גדול.
שכונת ממשית - 505 יח"ד.

גם בשכונה זו שווקו בהצלחה מעל 95% מכלל היחידות של השכונה ובמהלך שנת 2021 הושלם ונחנך בית ספר יסודי ממ"ד, ובמהלך שנת 2022 יבנה גן ילדים תלת כיתתי, ועד אפריל 2022 יחנך סקייט פארק ענק, ובימים אלו מתבצעות עבודות פיתוח של פארק משחקים כשבמקביל מתוכנן גם פארק לכלבים. 

אפשר וצריך להוסיף לרשימת המלאי גם מגרש כדורגל סינטטי, מרכז הפעלה בשעת חירום, מרכז חדשנות, כביש עוקף, יציאה נוספת לכביש 25 מחלקו הצפוני של העיר, מתקני מים בצמוד לקאנטרי, ועוד.

כפי שעיניכם רואות, העשייה בדימונה, למרות הקורונה, לא נעצרה ולו לרגע, מכרזים מתפרסמים, קבלנים ויזמים זוכים והעיר לובשת שלמת בטון.

(מדור אינפורמטיבי / הכותב הינו ראש העיר דימונה)


על פי ''שימוש הוגן'' המעוגן בסעיף 19 לחוק זכויות יוצרים, התשס"ח-2007. מערכת ''ברנז'ה NEWS'' מכבדת זכויות יוצרים ועושה כל מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המועברים אלינו, לעיתים תוך כדי התרחשות חדשותית. אם זיהיתם בכתבות או הידיעות צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות למערכת ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: branzanews.br7@gmail.com‬ ​​​​​​​​​​​​​​