חצבים פורחים בערד!

הרשות לפיתוח הנגב מזמינה אתכם לפריחה יוצאת דופן של החצבים באזור ערד
send whatsapp messsage send FB messsage
חצבים (קרדיט צילום:ענת רסקין)

חצב מצוי הוא עשב רב שנתי בעל בצל גדול מאוד. עליו מופיעים בחורף ונובלים עם בוא הקיץ ופריחתו הלבנה מופיעה בסוף הקיץ או בראשית עונת הסתיו. אחד מסימני ההיכר של החצב הם עמודי התפרחת הגבוהים שלו שבולטים למרחוק.

בימי קדם שימש החלב המצוי  בבצל לציון גבולות של נחלאות ושדות ויתרונו בכך שאינו דורש השקיה ודישון. בעבר הרחוק הפיקו ממנו תרופות למחלות לב  וכיום החצב נמנה עם הפרחים והצמחים המוגנים.

ניתן לראות את החצבים הפורחים בנחלים סביב ערד, ביניהם: נחל טביה, נחל יעלים, נחל פראים, שביל החצבים ועוד.


מצ"ב מגוון מסלולים בדרגות קושי שונות:

שביל החצבים בערד:

מסלול חדש ומהפנט, לאורכו תוכלו ליהנות מפריחת החצבים בשיא עונתם. המסלול יוצא משכונת הרדוף בעיר וניתן ללכת אותו בצורה מעגלית של 2 ק"מ (כשעתיים) או הלוך-חזור. 

המסלול: יורדים בסולם עם הסימון השחור, לאחר כמה מטרים יש סימון ירוק לשביל החדש, שמוביל בקו מפולס ומתחבר לשביל הכחול של נחל טביה. יוצאים לרחוב אחווה בערד (אחרי מרכז הטניס). תחילת ההליכה אפשרית משני קצוות השביל. אפשר להתחיל במגרש הטניס ולסיים ברחוב נוף (מסלול של חצי שעה) או להמשיך לרדת במעלה נוף עם השביל השחור ולחזור דרך נחל טביה לנקודת ההתחלה (כשעה וחצי).

תחילת המסלול: קצה הרחוב נוף (11248)

נקודת סיום: רח' אחווה (תחילת המסלול של נחל טביה 11247)

דרגת קושי: קל וקצר.

לא מתאים לעגלות. ילדים קטנים במנשאים.

לפרטים: www.gonegev.co.il


נחל טביה בערד

נחל טביה הוא נחל המסתתר בסלעי צור וגיר והמשכו מתחבר לנחל יעלים וזורם אתו לים המלח. ההליכה היא בשביל נוח ולצידי צוקי צור מרשימים וצמחייה רבה.

המסלול: תחילת המסלול בצומת שבין רחוב אחוה, בשכונת חצבים, לבין רחוב צור בשכונת נעורים. לאחר כ – 50 מ' מתחילת המסלול ישנו עיכול לכיוון מזרח, ליד תחנת הביוב. בצמת הדרכים פונים שמאלה לשביל היורד אל תווי הנחל, שם מתגלים צמחי מים, יפרוקים, מלוח ספוגי, אשלים ועוד. ישנו שביל העוקף את הסבך מצידו הימני של המדרון וחוזר לנחל. לאחר מטרים ספורים עוברים צינור הובלה חלוד ועולים בשנית על הגדה הימנית של הנחל. לאחר כ – 300 מ' ישנה הצטלבות בסימון כחול שהמשכו מוביל מזרחה לכביש 31. ממשיכים עם הסימון השחור המוביל צפונה לכיוון רח' נוף בעלייה מתונה בסופה מטפסים על הסולם ומגיעים לקצה שכונת נוף.

המסלול אינו מעגלי – הולכים וחוזרים באותה דרך.

מפת סימון שבילים: 11.

דרגת קושי: משפחות.

סימון השביל: כחול, שחור.

גישה: רגלית.

עונה מומלצת: כל ימות השנה, בקיץ בשעות אחר הצהרים.

אורך המסלול: 2 ק"מ.

זמן משוער: שעה וחצי.

למיטיבי לכת לדרגת קושי בינונית: אפשר להמשיך עד כביש 31 בירידות לים המלח.

לפרטים: www.gonegev.co.il


מה שנשאר לכם זה להיכנס לאוטו ולבוא לטייל בערד


כתבות נוספות למקרה שפספסת...
יום שני | 26 ספטמבר 2016
יום שני | 26 ספטמבר 2016
יום ראשון | 25 ספטמבר 2016