אחרי היורה: קק"ל מכינה את הדרום לחורף

לאחר שבשבוע שעבר ירד הגשם הראשון בישראל ובנגב, יצאו השבוע עובדי קק"ל דרום לעבודות חורף בשטח. בתכנית – שיפור מסלולי רכיבת האופניים, נטיעת עצים, ועבודות פיתוח נגד זיהום.
send whatsapp messsage send FB messsage
עובדי קק"ל נוטעים לאחר היורה (קרדיט צילום: באדיבות קק"ל)

קק"ל מרחב דרום מתכוננת לחורף הקרוב וכבר החלה בפעילויות שונות ברחבי הנגב והערבה לשיפור וחיזוק שבילי האופניים, נטיעת עצים צעירים והרחבת הטבעת הירוקה מסביב לבאר שבע. דני בן דוד, מנהל מרחב נגב מערבי בקק"ל הסביר כי הגשם הראשון הוא סימן לתחילת הנטיעות: "חיכינו לגשם הראשון כדי שהאדמה תהיה מוכנה לנטיעות ושהעצים יקבלו את מירב המינרלים הזקוקים לגידולם. הגשם מאפשר לעץ קליטה טובה באדמה ושוטף את השכבה העליונה מהקרקע, שעלולה לחנוק את העץ".

אחד הפרויקטים החשובים של קק"ל הוא שיקום השטח והנוף באזור מסילת הרכבת בקו ב"ש-אופקים. בזמן העבודות על המסילה שטח גדול נהרס. במהלך הקיץ האחרון ביצעו בקק"ל עבודות הכנה לקרקע וכעת, עם בוא החורף, ניתן להתחיל בעבודות הנטיעה ופיתוח הנוף. השבוע נסעו עובדי קק"ל בקו הרכבת כדי לבדוק בעצמם היכן צריכים להישתל העצים ומה עוד אפשר לעשות לשיקום הנוף.

פרויקט נוסף הוא שיפור וחיזוק מסלולי רכיבת האופניים בדרום: "למרות הטמפרטורות והגשמים, אנו רוצים לאפשר למבקרים חווית רכיבה איכותית בשבילי האופניים שלנו. כידוע החורף מביא איתו בוץ ואדמת סחף, ולכן נדרשת עבודת תחזוקה רצינית שכוללת הידוק השבילים, ריסוס נגד עשבים, והסדרה מחודשת של חלקים מהשביל". בנוסף נמסר מקק"ל כי שילוט השבילים עובר חידוש כחלק מריענון בטיחות השבילים לחורף.

"עובדי קק"ל עבדו קשה במהלך הקיץ האחרון כדי להכין את הקרקע כדי שבחורף נמשיך לנטוע עצים בשטחים שונים באזור הדרום" סיפר דני בן דוד והוסיף: "כמו-כן, הסתיו הוא עונה מעולה להמשיך את פעילות קק"ל למען 'החגורה הירוקה' שאנו נוטעים מסביב לב"ש. מטרת החגורה היא לצמצם את כמויות האבק שהעיר מקבלת מהשטחים הפתוחים שסביבה וכך להקטין את רמות זיהום האוויר".


כתבות נוספות למקרה שפספסת...