מבאר שבע תצא הבשורה: יצאנו להכיר את ה'זאלמה'

זאלמה, ''אכבר'' בר קוקטליים, בהחלט צריך להיות חלק מהלו''ז הצפוף שלכם. דוד קלינצ'ב, אחד מהבעלים של הבר נבחר לברמן הקוקטיילים הטוב בישראל ובקרוב יתמודד גם על התואר העולמי. הזדמנות טובה להכיר!
send whatsapp messsage send FB messsage

דוד קלינצ'ב נבחר לברמן הקוקטיילים הטוב בישראל לאחר שגבר על 100 ברמנים בתחרות שנערכה בישראל. באוגוסט, דוד יתמודד בתחרות העולמית שנחשבת ל"אוסקר" בתחום האלכוהול. התחרות World class תערך במקסיקו סיטי מול 54 ברמנים מרחבי העולם. המקצה הקשה ביותר בתחרות הוא להכין עשרה קוקטליים בעשר דקות. אנו בברנז'ה news החלטנו לנצל את הזכיה ולהכיר את ה''זאלמה בר'' שבבעלותו. 

ברגע הזכייה בתואר הנחשק​​​​​​​

אהלן יא זאלמה, נעים להכיר

אי שם באזור המוסכים העתיקים והחנויות העצומות, השוכן ברח' הנגרים, תמצאו את הזלאמה – קוקטייל בר שלא מפחד גם לשרוף דברים שצריך.

הסיפור החל לפני שנה, כאשר דוד קלינצ'ב, יונתן אלוש ודרור פרולה החליטו שהגיע הזמן לשינוי מרענן בעיר עם קונספט שעוד לא נראה כאן. בין השותפים יש חלוקה שווה: דוד ויהונתן אחראים על האווירה וניהול הערב ודרור מאחורי הקלעים מנצח על כל הטפסים והאישורים- ויש לא מעט בירוקרטיות שצריך לטפל.

קוקטייל צווארון לבן

המבנה שקיים עוד משנות החמישים, שופץ לחלוטין במו ידיהם עם עזרה של ידיים מקצועיות. מבחוץ המבנה לא מעיד ואפילו מחשיד על קיומו של בר קוקטליים איכותי, אך כשדלתות הכניסה נפתחות נגלה עולם אחר, איכותי ומוקפד עם אירוח דרומי אסלי חמים. חיבוקים ונשיקות הם חלק מהוויב והשיקשוקים הם חלק מהסאונד. המוזיקה מתחלקת לכמה סגנונות: ערבית מסורתית עם פן אלקטרוני, מינימל ערבי, טכנו ואלקטרוני לשעות הקטנות של הלילה. בכל אזור בבר תשמעו סגנון אחר.

עיצוב המקום נעים, חם מאוד עם תקרה שמבטיחה צוואר תפוס, לא סתם הם קראו לעצמכם Acbar coctail bar – בר קוקטילים גדול. התפריט קוקטליים מתחלף פעמיים בשנה, קיץ – אביב, סתיו – חורף, וכל תפריט הם מאתגרים וממציאים את עצמם מחדש, תוך כדי שימוש בחומרי הגלם העונתיים הכי איכותיים שיש לדבריהם. "אני יצרתי לעצמי את הארגז חול הזה ואני לא מפחד ממנו" אומר דוד קלינצ'ב. אם לא ימצא חן בעינייכם תפריט הקוקטליים העכשווי, קיים ארון ספרי מיקסולוגיה שתוכלו לעיין ולבחור קוקטייל המתאים לכם יותר במחיר אחיד לכולם.

​​​​​​​כמחווה לקבוצנו האהובה הפועל באר שבע, אחד הקוקטליים הנוכחיים בתפריט הוא אלונה, הבנוי על שמה ואופיה של אלונה ברקת, המכיל אפרול, שרטרז ירוק, מיץ אננס טבעי, קרם פטל ביתי, תמציות שקדים, יין לבן, מי טוניק ובקיצור ליצור בלאגן שאי אפשר לעצור.

מה עם אוכל? בזאלמה לא נשארו בנאליים והביאו חדשנות "אחי, אני מגיש לכם אלכוהול עם חליפה שנתפרה עליי, נראה לך שאגיש צ'יפס ואדממה?" זורק דוד בפרצוף מתעצבן. המזנון שהקימו המשרת אותם בשעות הערב מתפקד בשעות הבוקר והצהריים כמזנון עממי, המציע מגוון סנדוויצ'ים ומנות על הדרך, כדי שהמקום יעבוד כמעט בכל שעות היום. אחת מהמנות לדוגמא היא כנאפה, שמגיעה פעם בשבוע מחברון ולטענת בעלי המקום "אפילו במג'דל שמס לא תטעמו כזה".

​​​​​​​

מה עם לעשן? אחת ההפתעות במקום היא דלת הסתרים הקיימת במקום כששם הקוד הוא "איפה אפשר לעשן?", מצד אחד, עצם זה שיש מקום מוגדר לעישון מאחדת את כל הבליינים למקום צפוף שבו יש אפשרות להכיר אנשים שונים, אך מצד שני, החדר אפוף עשן לא הופך את חווית העישון לחלק מחווית הבילוי - אתם תחליטו. 

אנחנו ממליצים לבקר. זאלמה קוקטייל בר, הנגרים 4 באר שבע.

פתוח כל ערב בימים א'-ה' מ-19:00 עד לא ידע.