• 24 יולי 2019

האפליקציה של ב’’ש

להורדת האפליקציה:

הבשורה על פי דן באר שבע: יותר קווים, יותר טכנולוגיה ויש גם מזגן

ביום שישי, ה-25 בנובמבר, תחל לפעול בבאר שבע חברת דן באר שבע. איזה שינויים יחולו בתחבורה העירונית?

מתחדשים בנגב: הנהלת דן באר שבע לפני נסיעת המבחן (צילום: דני בלר)

ביום שישי, ה-25 בנובמבר, תתחיל לפעול בבאר שבע הזכיינית החדשה, דן באר שבע, זכתה במכרז הפעלת התחבורה הציבורית בבאר שבע ל-12 השנים הקרובות. החברה, כך מסרו מנהליה במסיבת עיתונאים שנערכה הבוקר בפארק קרסו למדע, הולכת לבצע לא פחות ממהפכה בתחבורה הציבורית בבירת הנגב, תחום שזכה לביקורת רבה מצד התושבים. השינוי ייעשה בשתי פעימות ובסופו, תשתנה הדרך בה נוסעים בתחבורה הציבורית בעיר. עד היום, הקווים היו מעגליים - קרי: יצאו מנקודה מסוימת וחזרו אליה. עם השלמת הפעימה השניה בתחבורה, במרץ 2017, הקווים יהיו רשתיים ויאפשרו נסיעה מושכלת יותר. חידוש נוסף: כבר לא משלמים אצל הנהג. נהגי דן באר שבע יתרכזו בנהיגה בלבד, הנוסעים יוכלו לעלות גם בדלת האחורית ולכרטס בעצמם. 

השינויים המרכזיים בקווים שייכנסו לתוקף כבר ב-25 בנובמבר (צילום: מתוך מצגת)

"החלטנו לבצע שינוי הדרגתי ובשתי פעימות", אומר מנכ"ל דן בדרום, יורי בורנשטיין, "כי מדובר בשינוי תפיסתי באופן הנסיעה בבאר שבע. העיר באר שבע נבחרה כמודל וזו בעצם העיר הראשונה בה מתבצע שינוי מרחיק לכת, לטובת הנוסעים. המוטו של החברה היא תחבורה ציבורית מתקדמת, יעילה יותר, חכמה יותר, לא הכל יהיה מושלם מהיום הראשון, ייקח קצת זמן על מנת שהמערכת החדשה  תפעל במלוא יכולתה, אך אנחנו עושים מאמצים שהכל יהיה בסדר".

בורנשטיין סיפר, כי כבר בשלב הראשון תגדל תדירות הנסיעות, בכל הקווים ואף יתווספו קווים חדשים. בפעימה השניה, שתצא אל הפועל במהלך חודש מרץ 2017, תשתנה מפת התחבורה בבאר תשתנה לגמרי למסלולים רשתיים. דן באר שבע פועלת גם להכניס כרטיס נסיעה שיהיה תקף ל-90 דקות, כנהוג במטרופולינים הגדולים. צעד זה יהיה כרוך בהעלאה במעט את מחיר נסיעה, לכ-4 שקלים. בחברה ממליצים להצטייד בכרטיס רב קו כאמצעי נוח לתשלום הנסיעות, אבל תהיה אפשרות לקנות כרטיס בודד במכונות הכרטוס באוטובוסים, במזומן או באשראי. 

אוטובוס חדיש שייכנס לשירות בסוף החודש (צילום: דני בלר)​​​​​​​

מספר שאלות עלו במהלך מסיבת העיתונאים. שאלת הביטחון, היות ונוסעים עולים גם מהדלת האחורית בלי שהנהג יראה אותם. בורנשטיין אומר כי הנהג אינו עוסק בביטחון, זהו נושא בטיפול משטרת ישראל והחברה תפעל לפי הנחיותיה. הנהגים יהיו מרוכזים בנסיעה ומצלמות ישדרו את המתחרש באוטובוס בזמן אמת למוקד. למי שחשב להתפלח לאוטובוס, בורנשטיין מבהיר כי יהיו פקחי נסיעה גלוים וסמוים. החברה הלכה למהלך גדול של החלפת תחנות, הצבת שילוט אלקטרוני והכנסת טכנולוגיות מתקדמות לאוטובוסים, בהן גלישה אלחוטית, עמדות הטענה לטלפון הנייד וכמובן, מיזוג אוויר תקין, שכל כך היה חסר אצל מטרודן.
האוטובוסים נגישים לציבור הנכים ויש להם שילוט אלקטרוני פנימי המודיע בבירור על החתנות, בעברית ובערבית.

חברת דן באר שבע קלטה נהגים רבים מחברת מטרודן בחוזים אישיים, שנקבעו על ידי משרד התחבורה. נכון לרגע זה אין בחברה וועד עובדים. לדברי בורנשטיין, העובדים נקלטו לא רק ממטרודן, אלא ממגוון חברות. 


נסיעת מבחן באוטובוס של דן באר שבע, הבוקר (צילום: דני בלר)


תגובות

End of content

No more pages to load