מהבוקר: 20 שריפות ברחבי הנגב

שירותי כיבוי והצלה טיפלו משעות הבוקר בלא פחות מ-20 שריפות. הבוקר התחיל רגוע יחסית, עם 3 שריפות, אולם במהלך היממה נוספו מוקדים
send whatsapp messsage send FB messsage
צוותי כיבוי בשטח (צילום ארכיון: דוברות כיבוי והצלה נגב)

משעות הבוקר ארעו שלוש שריפות גדולות בדרום: ארבעה צוותי כיבוי מתחנות קרית גת ואשקלון פועלים בשריפת קוצים גדולה במושב זוהר, בו עלו באש שתי חממות לוחמי האש נערכו למנוע את התפשטות האש על חממות נוספות. חוקר שריפות נמצא במקום האירוע.

זמן קצר לאחר מכן, צוותי כיבוי הוזעקו לשריפה בדירה בקיבוץ בארי. בהגיעם למקום אנשי המקום השתלטו על השריפה ונפתחה חקירה של שירותי כבאות במקום. בשירותי הכיבוי מבהירים שלא כל שריפה  נגרמת מבלון תבערה ועל כן, כל אירוע עובר חקירה.

ככל שחלפו השעות, נוספו מוקדי דליקה. משעות הבוקר ועד לשעה 17:00  זה פעלו לוחמי האש בסיוע רבש''צים וצוותי קק"ל בגזרת עוטף עזה ב-20 שריפות. כל השריפות היו קטנות והסתיימו תוך מספר דקות. מספר שריפות פעילות, נכון לשעה 17:00 ברעים, שובה,כיסופים, חולית, עין השלושה ובארי, כולן בשליטה.

עם זאת, עד כה גבה סבב השריפות, שהחלו לפני כשלושה שבועות, מחיר כבד משדות הנגב: כ-50,000 דונם של חורש עלו באש ועוד אלפי דונמים של שדות חקלאיים. נגרם נזק לערכי טבע ובעלי החיים בהם. נפגעה התיירות לאיזור. המשרד להגנת הסביבה הציב ניידת לניטור איכות האוויר בעוטף עזה. 

עוד מתברר, מאירועי השבוע החולף, כי הטווח של בלוני התבערה גדל וחלקם הצליחו לנחות גם במרחק 20 ויותר קילומטרים מהרצועה. בעוטף עזה הפנימו כי לא הממשלה לא תצליח לפתור את טרור הבלונים וכבר נערכים להקמת מערך ניטור וכיבוי מהיר שיהיה זמין גם לשנים הבאות. בין היתר, הושמש ציוד כיבוי שהיה מאוחסן משך שנים ולא נעשה בו שימוש.