• 22 אוגוסט 2019

האפליקציה של ב’’ש

להורדת האפליקציה:

סקר: בב''ש הכבישים לא בטוחים, 92 % נגד אופניים חשמליים

סקר של עמותת אור ירוק מעניק ציונים נמוכים לכבישי ב''ש והנגב. בעומר 100% מהנשאלים מתנגדים לאופניים חשמליים, רוצים יותר נראות משטרתית

תאונה בשכונה ד' בב''ש (צילום ארכיון: סלולרי)

לא מרוצים ממצב הבטיחות בדרכים, מתנגדים בחריפות לאופניים חשמליים ביישובים - כך עולה מסקר שנערך על ידי עמותת אור ירוק בבאר שבע וביישובים בנגב. בולטים מאוד בהתנגדות לאופניים חשמליים באר שבע ועומר. בבאר שבע לבדה אלפי רוכבים על אופניים חשמליים, חלופה לתחבורה הציבורית בשעות העומס ובשבתות, בהם רוכבים בוגרים רבים, שידם אינה משגת להחזיק ברכב פרטי. בבאר שבע קיימת תופעה של השתוללות של כלי רכב פרטיים, שאינם מצייתים לתמרורים ורמזורים, נוסעים במהירות מופרזת ומסכנים לא רק רוכבי אופניים, אלא גם הולכי רגל ונהגים אחרים.

סקר מדגמי שביצעו מתנדבי עמותת אור ירוק ומלגאי תכנית המלגות IMPACT  של FIDF במטרה לברר את תחושתם של הישראלים לגבי רמת הבטיחות בדרכים בישובים מצא כי הציון הממוצע אותו העניקו הנשאלים לתחושת הבטיחות בדרכים הוא 5.4 (בסולם של 1-10). בסקר שנערך ב-97 רשויות מקומיות בכל רחבי הארץ, השתתפו 1,560 נשאלים.

בין המקומות בהם נערך הסקר גם באר שבע, מיתר, עומר, מרחבים, בני שמעון ותמר. להלן תוצאות הסקר  (הציונים ניתנו בסולם של 1-10):

בבאר שבע העניקו הנשאלים מקרב התושבים את הציון הממוצע 5 למצב בטיחות הדרכים בעיר. לתחושת הבטיחות בישראל העניקו הנשאלים את הציון הממוצע 6.1. לנראות המשטרתית בכבישי ישראל העניקו הנשאלים מבאר שבע את הציון הממוצע 5.3. 92% מהנשאלים השיבו כי האופניים החשמליים מהווים בעיה בטיחותית בעיר. 37% מהנשאלים חושבים שיש צורך בהוספת פסי האטה ברחבי העיר.

במיתר העניקו הנשאלים מקרב התושבים את הציון הממוצע 6.7 למצב בטיחות הדרכים בישוב. לתחושת הבטיחות בישראל העניקו הנשאלים את הציון הממוצע 5.6. לנראות המשטרתית בכבישי ישראל העניקו הנשאלים ממיתר את הציון הממוצע 5.4.  100% מהנשאלים השיבו כי האופניים החשמליים מהווים בעיה בטיחותית בישוב. 50% מהנשאלים חושבים שיש צורך בהוספת פסי האטה ברחבי הישוב.

בעומר העניקו הנשאלים מקרב התושבים את הציון הממוצע 6.6 למצב בטיחות הדרכים בישוב. לתחושת הבטיחות בישראל העניקו הנשאלים את הציון הממוצע 5. לנראות המשטרתית בכבישי ישראל העניקו הנשאלים מעומר את הציון הממוצע 5.4. 100% מהנשאלים השיבו כי האופניים החשמליים מהווים בעיה בטיחותית בישוב.  60% מהנשאלים חושבים שיש צורך בהוספת פסי האטה ברחבי הישוב.

במרחבים העניקו הנשאלים מקרב התושבים את הציון הממוצע 5.8 למצב בטיחות הדרכים בישוב. לתחושת הבטיחות בישראל העניקו הנשאלים את הציון הממוצע 4.4. לנראות המשטרתית בכבישי ישראל העניקו הנשאלים ממרחבים את הציון הממוצע 6.6. 50% מהנשאלים השיבו כי האופניים החשמליים מהווים בעיה בטיחותית בישוב. 90% מהנשאלים חושבים שיש צורך בהוספת פסי האטה ברחבי הישוב.

בבני שמעון העניקו הנשאלים מקרב התושבים את הציון הממוצע 6.8 למצב בטיחות הדרכים בישוב. לתחושת הבטיחות בישראל העניקו הנשאלים את הציון הממוצע 6.2. לנראות המשטרתית בכבישי ישראל העניקו הנשאלים מבני שמעון את הציון הממוצע 6.8. 50% מהנשאלים השיבו כי האופניים החשמליים מהווים בעיה בטיחותית בישוב. 50% מהנשאלים חושבים שיש צורך בהוספת פסי האטה ברחבי הישוב.

בתמר העניקו הנשאלים מקרב התושבים את הציון הממוצע 6.5 למצב בטיחות הדרכים בישוב. לתחושת הבטיחות בישראל העניקו הנשאלים את הציון הממוצע 5.3. לנראות המשטרתית בכבישי ישראל העניקו הנשאלים מתמר את הציון הממוצע 2.9. 10% מהנשאלים השיבו כי האופניים החשמליים מהווים בעיה בטיחותית בישוב. 50% מהנשאלים חושבים שיש צורך בהוספת פסי האטה ברחבי הישוב.

הציון הממוצע שהעניקו הנשאלים לתחושת הבטיחות בדרכים בישובים הוא 6.07 ולמידת הנראות המשטרתית בכבישי ישראל לפי דעתם העניקו הנשאלים את הציון 5.4. רובם הגדול של הנשאלים (78%) קבעו כי האופניים החשמליים מהווים בעיה בטיחותית בישוב בו הם מתגוררים. קרוב למחצית מהנשאלים (45%) השיבו כי לדעתם נדרש להוסיף פסי האטה בכבישים ברשות המקומית בה הם מתגוררים.

הסקר נועד להביא לידיעת ראשי הרשויות המקומיות את תחושת התושבים בתחום הבטיחות בדרכים, בכדי להעלות למודעות את הנושא ולקדם הטיפול בנושא.

בכדי לבצע את הסקר, פנו מתנדבי עמותת אור ירוק לעשרות תושבים במקומות מרכזיים בישובים במטרה להבין כיצד הם חשים באשר לבטיחות בדרכים בישוב.

על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, בשנת 2018 נהרגו בתאונות דרכים בתוך הערים והישובים 135 בני אדם.

עמותת אור ירוק: "ראשי הערים והרשויות המקומית צריכים לפעול על מנת להבטיח את הבטיחות בדרכים לתושבים. חייבים לשפר את מצב התשתיות, לתקן כבישים משובשים ומפגעים, לדאוג להתקנת פסי האטה בסביבות בהן ריכוז גבוה של ילדים וקשישים ולשלב חינוך והסברה שיסייעו בהעלאת המודעות לכל שכבות הגיל והאוכלוסייה בישוב. יש להציב את הצלת החיים בראש סדר העדיפויות, רק כך נוכל להגביר את תחושת הביטחון של התושבים ולצמצם את כמות הנפגעים".

תגובות

End of content

No more pages to load