• 17 יוני 2019

האפליקציה של ב’’ש

להורדת האפליקציה:

אלופים בקניות רשת: הבאר שבעים הזמינו מחו''ל כמעט 11 טון חבילות

מעדיפים לקנות בחו''ל: הבאר שבעים רוכשים מוצרים באינטרנט בהיקפים גדולים - 2,3 מיליון חבילות בשנה. היקף הקניות לתושב - זהה לזה של תושבי תל אביב

הדואר בא היום (צילום הדמיה: Brittany Perry / נחלת הכלל)

נתון מדאיג לחנויות הפיזיות בבאר שבע: במהלך 2018 קיבלו תושבי באר שבע 2,8 מיליון חבילות מאתרים בחו''ל - כלומר, 11 חבילות לתושב, נתון זהה לזה של תל אביב - כך עולה מנתונים שמפרסם דואר ישראל, לסיכום שנת הפעילות 2018. בהשוואה לערים גדולות אחרות, בירת הנגב היא בין המובילות להזמנות לתושב והמספר זהה לערים מבוססות כגון ראשון לציון, רמת גן וחיפה. 

יותר מ-65 מיליון חבילות מחו"ל נמסרו בישראל ליעדן בשנת 2018, במשקל כולל של 14,100 טון.זהו בגידול של כ-7% יחסית למספר החבילות שנמסרו ב-2017, ושל יותר מ-23% במשקלן. משקלן הכולל המוערך של החבילות שנמסרו בבאר שבע הוא כ-10.6 טונות. 

הבאר שבעים לא שונים מתושבי ערים גדולות ברכישות שלהם: קונים בגדים ונעליים, בשל פערי המחירים המשמעותיים, אפילו בשילוח מארצות הברית. זוג נעליים שנמכר בבאר שבע בכ-450 שקלים, יעלה כשליש בהזמנה מאמאזון. החנות הפיזית שלהם בבאר שבע אינה מן המלאות, אם להתבטא בעדינות. אותו הדבר במוצרי סלולר: מגן מסך שנמכר בקניון גדול ב-50 שקלים האחד, נמכר בחבילות של שתי יחידות במחיר של כ-6 דולרים. 

למרות הורדת המכסים והמסים השונים על שורה ארוכה של מוצרים, בצו שעה שהוארך בשנה נוספת על ידי שר האוצר, משה כחלון, ההוזלה לא באה לידי ביטוי במחיר לצרכן - ורבים נוטשים את החנויות הפיזיות ועוברים לקניות בחו''ל. אבי, שאמור לעבור לדירה חדשה, מספר לנו כי חסך סכום ניכר: ''קניתי את הברזים והקרמיקה מאתרים בחו''ל וגם אחרי כל ההליך, זה יצא זול יותר מאשר בארץ. גם את המחשב שלי הזמנתי מהחברה בחו''ל, כי פה הוא עולה כמעט כפול. שכנים שלי קונים בגדים ונעליים לילדים. יקר בישראל ואני קונה רק אם אין ברירה''.

המעבר לקניות ברשת נמשך מזה כמה שנים. עלויות התפעול הגבוהות של חנויות פיזיות (מסים, שכר עובדים, שכר דירה) גורם להוזלות במכסים להיבלע ולא להיות מורגשות. את התוצאות ניתן לראות בהיקף העסקים הנתונים בקשיים בבאר שבע, כפי שהתפרסם לאחרונה בסקר שפרסם COFACE BDI. המעבר לקניות ברשתבהחלט לצריך להדאיג עיר מבוססת מסחר כמו באר שבע, בה עתידים לקום עוד מתחמי מסחר בנוסף לקיימים.
​​​​​​​


תגובות

End of content

No more pages to load