רעידת אדמה פוליטית: אלונה ברקת מצטרפת לימין החדש

הבעלים של הפועל ב''ש הולכת לפוליטיקה ותוצב במקום השלישי ברשימת הימין החדש ברשותם של נפתלי בנט ואיילת שקד
send whatsapp messsage send FB messsage
אלונה ברקת מוסרת את ההודעה הדרמטית (צילום: דני בלר)

בהכנת הכתבה השתתף כתבנו הפרלמנטרי, משה פריאל

הולכת לפוליטיקה: אלונה ברקת, בעלי הפועל באר שבע, תשובץ במקום השלישי בימין החדש, רשימתם של נפתלי בנט ואיילת שקד. גיסה, ניר ברקת, שהיה ראש עיריית ירושלים נבחר לעשירייה הראשונה בפריימריז של הליכוד שנערכו בשלישי. 

במסיבת העיתונאים אמרה ברקת: "לפני הכל חשוב לי להבהיר - אני עומדת, ואמשיך לעמוד, מאחורי הפועל באר שבע. אמשיך להעמיד תקציב ראוי לקבוצה, כזה שיאפשר לו להמשיך להיות בצמרת הכדורגל הישראלי".

"אחרי 12 שנה הבנתי שזו חובתי לקחת את האמונה צעד אחד קדימה, לנסות בצניעות אך בנחישות להביא את השינוי שעשינו בבאר שבע לישראל כולה. החלטתי להיענות לקריאה להיכנס לשדה הפוליטי ולנסות להשפיע על כלל החברה בישראל".

"בחרתי להגיע לבאר שבע לפני כמעט 12 שנים כי רצינו להוכיח, דווקא בנגב, שלאף אחד, לא משנה מה תנאי הפתיחה שלו, אין מונופול על הצלחה. בעידן של פילוג והקצנה האמנו שדרך הכדורגל אפשר לחבר עיר וחבל ארץ שלמים לחלום משותף, למטרה משותפת, ודרך משותפת מעבר להבדל של מצב סוציואקונומי דת וגיל".

ברקת החליטה להעביר את ניהול הקבוצה לאסי רחמים, שוער העבר של הפועל וכיום מנכ"ל המועדון.  היא תמשיך להיות הבעלים של המועדון. המעבר שלה לפוליטיקה מציב לא מעט שאלות לפני המועדון ובעיקר, בפני המשך דרכה כבעלים של הפועל ב''ש. "להבנתי אני יכולה להמשיך. מהבדיקה שלי אני יכולה, אבל אני אבדוק את הסוגיה", אמרה בתשובה לשאלה האם מבחית התקנות של ההתאחדות לכדורגל ופיפ''א, הדבר מותר. ''אהיה מעורבת מבחינה כלכלית, בהזרמת הכספים. ברמת הניהול אסי רחמים יהיה אחראי".


צפו במסיבת העיתונאים שהועבר בשידור חי בברנז'ה NEWS (צילום: דני בלר)​​​​​​​

אלונה ברקת רכשה את הפועל באר שבע ב-2007, אחרי שהקבוצה סבלה מכמה שנים לא מוצלחות. תחת שרביטה, הפועל הפכה לקבוצה מובילה שזכתה שלוש זכיות רצופות באליפות המדינה. 

אלונה ברקת היא היא רעייתו של יזם ההיי-טק אלי ברקת, שהוא אחיו של ניר ברקת. על פי דיווחים שונים, בנט ושקד פנו לברקת והציעו לה להצטרף למפלגה שלהם. הימין החדש הוקם על ידי בנט ושקד כאלטרנטיבה לבית היהודי ומתוך רצון לפנות לימין הדתי וחילוני כאחד. ברקת הוזכרה לא פעם בהקשרים פוליטיים ואף זכתה לתמיכה גדולה בסקר שנערך בליכודיאדה.

ברקת נחשבת לאחת הנשים החזקות בישראל והיא פופלרית מאוד בבאר שבע. הבוקר העריכו פעילים בעיר, כי היא עשויה להביא קולות רבים לרשימת בנט מבין תושבי באר שבע והנגב.

סקרים שנערכו על ידי שלושת ערוצי הטלוויזיה, מראים כי לימין החדש בין 6 ל-10 מנדטים, כאשר נכון להיום, לימין יש רוב ברור בבחירות הבאות אילו מחנה המרכז-שמאל אינו מצליח ליצור גוש חוסם.

עיריית באר שבע התייחסה לצעדה המפתיע של ברקת: "אלונה ברקת עדכנה את ראש העיר בנוגע לכוונותיה לפתוח פרק ציבורי חדש בחיים. אנו מודים לאלונה על תרומתה הגדולה לספורט בישראל ולעיר באר שבע בפרט ומאחלים לה הצלחה רבה בדרכה החדשה. אלונה הבהירה בדבריה לראש העיר כי היא נשארת מחוייבת למועדון הכדורגל הפועל באר שבע''.