צפו בתיעוד: באר שבעים מנסים לפוצץ אירוע שיח של ''עומדים ביחד''

אירוע דו שיח אזרחי בב''ש כמעט נגמר בפיצוץ, כאשר תושבים הגיעו למועדון המולתקא. ''זה יכול היה להיגמר בפיצוץ, אך סיכמנו להיפגש שוב. יש מקום לשיח מכבד, לא שיח אלים'', אומרות משתתפות באירוע
send whatsapp messsage send FB messsage
אירוע השיח (מקור: טוויטר עומדים ביחד), מימין: תושבים מנסים להפריע (צילום מסך)

אנשי מעגל השיח של ''עומדים ביחד'', יהודים וערבים, ערכו ערב אסיפה ציבורית ראשונה בעיר, אחרי הבחירות, של מעגל הנגב. הערב השיח בקיש לדבר עם המאחד ועל דרכים לדו שיח ולשלום. אלא שהפעילות, שפורסמה בטוויטר, כמעט נגמרה בפיצוץ, אלמלא כישורי הגישור והשיחה של אחת המשתתפות באירוע. תיעוד של העימות עלה לרשתות חברתיות והופץ תוך שניות בקרב קבוצות בארץ ובחו''ל. 

תיעוד הויכוח במולתקא (צילום סלולרי)
​​​​​​​


תנועת עומדים ביחד, שהשיח שלה נערך בבאר שבע, היא תנועה המעלה על סדר היום הציבורי סוגיות אזרחיות, בין היתר בתחום זכויות האזרח וזכויות האדם. עצם הדיון בנושאי זכויות אדם וזכויות פרט בבאר שבע הוא נושא רגיש ויש לא מעטים המבקשים למנוע אירועים העוסקים בסכסוך הישראלי-פלסטיני ובסוגיות כגון מצבם של הערבים בישראל ובנגב וגם - מצבה של הפריפריה הגיאוגרפית והחברתית בישראל. 

בסרטון נראה תיעוד של תושב באר שבע, המתווכח עם משתתפות באירוע, שהמשיך להתקיים בחדר הסמוך. ''הם באו לפוצץ את הארוע, אבל התפתח שיח מעניין, נגמר בטון חיובי. ותכלס הישיבה התקיימה, הם לא הצליחו לפוצץ. ניסינו להזמין אותם למפגש בנפרד, לא הצלחנו בינתיים, אולי בהמשך. ובנימה יותר רצינית - אין מקום לכזאת בריונות, ולא משנה כמה הדעות שלי לא מוצאות חן בעיניהם. זה יכול היה תאורטית להיגמר גם באלימות'', אומרת אחת המשתתפות.

המולתקא בשכונה ד' עמד במרכזן של לא מעט סערות, שהונחו בסופו של דבר לפתחו של בג''צ שהחליט כי המועדון יכול להמשיך לפעול וכי שיח הוא ראוי בכל חברה דמוקרטית. בשנים האחרונות בבאר שבע יש לא מעט ניסיונות להשתיק שיח אזרחי, במיוחד באותם נושאים שאינם עומדים בקונצנזוס של העיר, המוגדרת שמרנית-ימנית.