סערת הרב פרץ: הבית הגאה בב''ש קורא לפטר את שר החינוך

הבית הגאה בב''ש בהצהרה נדירה בחריפותה, בעקבות הצהרת שר החינוך על תמיכתו בטיפולי המרה לקהילה הלהט''בית: ''הטיפולים האלה רעה חולה... מובילים לסבל מתמשך של להט''בים ובמקרים רבים, למותם''
send whatsapp messsage send FB messsage
שר החינוך רפי פרץ (צילום: דו''צ), הפגנה של קהילת הלהט''ב (צילום: דני בלר)

התבטאות נדירה בחריפותה, מצד הבית הגאה בב''ש, כנגד שר החינוך, הרב רפי פרץ, שתמך מהלך ראיון עתונאי בטיפולי המרה לנוער להט''בי. מדובר בטיפולים האמורים לשנות את נטייתו המינית של אדם.

''הבית הגאה מזועזע ומגנה בחריפות את דבריו הנוראיים של שר החינוך הרב רפי פרץ שהביע את תמיכתו בעינויי המרה. "טיפולים" אלה הם הרעה החולה של החברה שלנו ומובילים לסבל מתמשך של א.נשים להט"בים ובמקרים רבים גם למותם.ן'', נכתב בהודעה מטעם הבית הגאה. ''ארגוני בריאות הנפש קבעו כי מדובר בפעולות הגורמות לנזק ופוגעות באנשים שאין כל פגם בהם מלכתחילה הדורש תיקון. לא מקובל על הדעת שבשנת 2019 שר חינוך בישראל ייתן יד לתופעה המצמררת ולא יישא בהשלכות. אנו קוראות לפיטוריו של פרץ לאלתר, ודורשות להוציא את טיפולי ההמרה מחוץ לחוק, ויפה שעה אחת קודם! דמנו לא הפקר!''.

בישראל הטיפולים שנויים במחלוקת, אבל הכנסת סרבה לחוקק חוק כנגדם. מליאת הכנסת דחתה, ב-1 במרץ 2017, בקריאה טרומית את הצעת חוק איסור טיפול המרה לקטין, התשע"ו-2016 של חברת הכנסת יעל גרמן וקבוצת חברי הכנסת. ''טיפולי המרה מציגים אנשים בעלי נטייה מינית או זהות מגדרית שונה כחריגים שיש "להמיר" אותם לנורמה. במאבק נגד טיפולי ההמרה קטינים נזקקים להגנה מוגברת, שכן הם נתונים ללחצים רבים מסביבתם, מצוותי חינוך, ממטפלים ומבני משפחותיהם, וזאת בתקופה של בלבול וגיבוש אישיותם. נבירה מסוכנת ומיותרת בנפשו של קטין עשויה להותיר צלקות קשות לכל ימי חייו."

בהצבעה בחר חבר כנסת עו''ד אוחנה, יליד באר שבע וכיום שר המשפטים, לצאת מהאולם ובכך לא להפר את המשמעת הקואליציונית.

וידאו: שר המשפטים, אמיר אוחנה, מגנה את הצהרתו של שר החינוך פרץ, הבוקר (צילום: מתוך הדף האישי)


בשנת 2019 פרסמה ההסתדרות הרפואית בישראל נייר עמדה שעליו חתומים איגוד הפסיכיאטריה בישראל ואיגודים נוספים ובו הם נאמר כי "אין עדות ליעילותם של טיפולים לשינוי הנטייה המינית או הזהות המגדרית, וכי יש עדויות לנזק אפשרי גם באוכלוסייה הבוגרת ובעיקר בילדים ובמתבגרים. לפיכך אין להפנות לטיפולים אלו ואין להשתתף בהם מבחינה מקצועית ואתית.

הנושא נחשב בבאר שבע לרגיש מאוד. אף כי רק לאחרונה נערך בבאר שבע מצעד הגאווה השלישי בתולדות העיר, בימים שקדמו לו הושמעו ברשתות החברתיות אמירות הומופוביות, שכללו איומים ממשיים לפגוע בחברי הקהילה. נערים מישיבה מחוץ לבאר שבע ערכו כנס כנגד משפחות להט''ביות, בנושא ''משפחה זה אבא ואימא''. בקרב חוגים פוליטיים בבאר שבע ישנה גם אי נוחות עם הקבלה של הקהילה הלהט''בית בעיר ואף הושמעו קריאות מצדם לבטל את האירועים השונים של הקהילה.