פיילוט בדרום: מלמדים את המשפחות להתמודד עם משברים מתמשכים

נערכים למלחמה הבאה: משרד הרווחה וארגון יד תמר התחילו בפיילוט במסגרתו מכשירים משפחות וקהילות להתמודד עם משברים מתמשכים. בין היתר תופעל התוכנית בשלב ראשון בישובים נבטים, מעגלים וגברעם
send whatsapp messsage send FB messsage
להתמודד עם משברים מתמשכים במשפחה ובקהילה (צילום: יח''צ)

משרד הרווחה וארגון יד תמר, העוסק בסיוע לקהילה ולמשפחה הנמצאת במשבר, התחילו בפיילוט מיוחד באיזור הדרום הכולל גם את איזור עוטף עזה. מטרתו של הפיילוט להכשיר את הקהילות והמשפחות להתמודדות יעילה ומוצלחת עם משברים ארוכי טווח במצבי שגרה.

במסגרת הפיילוט נלמדת שיטה יחודית: "תמר לקהילה". שיטה להגדלת כוחות העזרה בצורה משמעותית ושימוש אפקטיבי ביותר בכוחות אלו. שיטה יחודית זו מעצימה את החוסן האישי והקהילתי ומהווה בסיס איתן לפעילות התמיכה בשעות של חירום.  את המיזם המשותף מובילים מטעם משרד הרווחה ישראל בודיק - מנהל מחוז דרום במשרד הרווחה וגלית בן עיון - מפקחת התנדבות במחוז דרום ומטעם ארגון יד תמר אלעד שנבל - האחראי על הפרויקט ומשה אילן - עו"ס ומנהל מחלקת ההדרכה של הארגון.

מנכ"ל יד תמר, אוריאל כהן, אמר כי התוכנית המדוברת תתפרש על פני שנה כולה והיא תחולק למספר שלבי למידה, ליווי והערכה. לאחר כל שלב יתבצעו מישוב והערכה על מנת לבחון היטב את קליטת התוכנית בקהילות עוטף עזה. בין היתר תופעל התוכנית בשלב ראשון בישובים נבטים, מעגלים וגברעם. 

אוריאל ציין את ההערכה הרבה שהפרויקט מקבל ממשרד הרווחה וכפי שציינו במשרד שהם יודעים שמודל 'תמר לקהילה' הוא 'הדבר הבא' בתחום העזרה הקהילתית.