העיסוק המפתיע של כיל: נכנסת לתחום תחליפי הבשר

בעזרת מערכת הרוביטאריס של כיל יצרנים יכולים להפיק תחליפי בשר מן הצומח שהם כמעט בלתי ניתנים להבחנה בהשוואה לבשר רגיל
send whatsapp messsage send FB messsage
המבורגר טבעוני. שוק המגלגל מיליארדים (צילום: JENNIFER / CC BY 2.0)

כיל נכנסת לתחום מפתיע מבחינתה: שוק תחליפי הבשר, תחום המגלגל כיום כ-6 מיליארדי דולרים בארצות הברית לבדה - והוא חלק ממגמה עולמית למעבר לתזונה טבעונית, נטולה מוצרים מן החי. הסיבה: גידול בעלי חיים למאכל גובה מחיר סביבתי כבד, בציבור הולכת וגדלה המודעות לרווחת בעלי החיים ולחלופה של ייצור מזון בלי להרוג.

בישראל, תל אביב מסומנת כאחת הבירות הטבעוניות בעולם ואילו בבאר שבע, הנושא הטבעוני מצומצם בעיקר לשכונות לאותם מקומות בהם מתגוררים סטודנטים. אך זה עניין של זמן, עד שגם בדרום יבינו את המחיר הכבד - כלכלי, סביבתי ובמובן מסויים, גם בריאותי, שבאכילת בשר ומוצרים מן החי. מוצרים טבעוניים, שפעם נמכרו רק בריכוזים סטודנטיאלים, נמכרים כיום ברשתות שיווק.

המובילה העולמית בתחום תחליפי הבשר היא ''ביונד מיט'', חברה מלוס אנג'לס שנוסדה ב-2009 ושווייה כיום עומד על כ-11.7 מיליארד דולרים. בארצות הברית ומדינות באירופה מוצריה נמכרים ברשתות השיווק, בישראל מדובר במוצר המשווק למסעדות או במכירה מרוכזת לאנשים פרטיים. בשוק הישראלי יש שחקנים אחרים, בהם טבע דלי, זוגלוס ועוד. 

פיתוח תחליפי בשר כרוך במחקר ופיתוח. האתגר המרכזי ליצרנים הוא בהתאמת תחליפי הבשר לציפיות הצרכנים מבחינת טעם, ערכים תזונתיים ועוד. כיל רכיבי מזון מיוחדים מתמחה בתחוםיכולת שליטה מתקדמת בניהול חלבונים. לאחרונה פרסמה החברה כי בעזרת מערכת הרוביטאריס של כיל יצרנים יכולים להפיק תחליפי בשר מן הצומח שהם כמעט בלתי ניתנים להבחנה בהשוואה לבשר רגיל.

בכיל אומרים עוד, כי גמישות המערכת מאפשרת ליצור שימושים ופרופילי טעם מותאמים. הפתרונות כוללים מוצרים כגון המבורגרים, נקניקיות, נקניקים, נגיסי עוף (נאגטס) ואצבעות דגים.

עבור צרכנים הישראלים, אגב, מדובר בבשורה נוספת: במדינה שבה אחוז ניכר מהצרכנים מקפידים על כללי כשרות והפרדה בין בשר וחלב, פותחים התחליפים המתקדמים האלה מנעד רחב של אפשרויות לשילוב טעמים בעולם הקולינריה.

כיל רכיבי מזון מיוחדים ממשיכה להרחיב את טווח פעולתה ולחפש מקורות חלבון חדשים והזדמנויות לבידול עבור לקוחותיה. מאגר האפשרויות המפותח באופן מתמיד, מעניק ללקוחות חדשנות מלאת השראה המאפשרת שימושים תזונתיים חדשים וייחודיים.

"חדשנות היא המפתח בסיוע ללקוחותינו להביא מוצרים חדשים לשוק מהר יותר", אומר ראד ספורקה, סגן נשיא גלובלי של כיל רכיבי מזון מיוחדים. "רוביטאריס הוא מוצר בולט באמת, המספק את הטקסטורה המעולה, דמוית-הבשר, ואת תחושות האכילה שהצרכנים מצפים להן. טכנולוגיה מובילת-שוק זו תקדם את פיתוח המוצרים בסוגים שונים ומרגשים של שימושים חדשים".