מדינה תקועה בגלל הבחירות ובין הקורבנות, ילדי באר שבע

ח''כ גפני: ''משהו נורא ואיום עובר על מדינת ישראל, יש פניות ונושאים שבליבת העשייה של מדינת ישראל ולא ניתן לקדם כלום בשל הבחירות''
send whatsapp messsage send FB messsage
משה גפני (צילום: שירה חדשה / CC BY SA 4.0)

מאת: משה פריאל, כתבנו הפרלמנטרי

מדינת ישראל תקועה, בגלל הבחירות: לא ניתן לאשר תקציבים, לא ניתו לטפל בנושאים בוערים, כפי שחשפנו לפני שבוע  בברנז'ה NEWS: בין הנושאים שמחכים לאישור - מיגון כיתות ל-340 תלמידים בבאר שבע.

בחלופת המכתבים שהגיעה לידי כתבנו, עולה כי עיריית באר שבע פנתה כבר לפני זמן רב בבקשה למגן גני ילדים בעיר והרשויות, בהן פיקוד העורף ומשרד החינוך, מעבירות את האחריות מאחת לשנייה. חלפו רק כמה ימים והיום (שני) בוועדת הכספים של הכנסת  תקף יו"ר הוועדה הזמנית ח"כ משה גפני את הממשלה ואמר: "משהו נורא ואיום עובר על מדינת ישראל יש פניות העברות ודיונים ונושאים שבליבת העשייה של מדינת ישראל, ולא מקדמים כלום. בכל נושא צריך לעבור הליך במסגרתו מזכיר הממשלה פונה בבקשה לכנסת ואז הייועץ המשפטי צריך לבדוק האם העניין דחוף דיו כדי שידונו בו בתקופת בחירות, אז ועדת ההסכמות צריכה לקבל החלטה. בכל מקרה, יש תכף פגרה ואז לא ניתן לדון בכלום. בנוסף צריכים לעבור 4 ימים מהגשת הבקשה עד לדיון בה במידה והיא מאושרת".

גפני התייחס לדברים בדיון בה אישרה וועדת הכספים העברת כ-355 מיליון ש"ח לתקציב משרד הביטחון בכפוף לבחינה מחדש אותה הגיש יו"ר ועדת החינוך ח"כ יעקב מרגי לאור מחסור בתקציבים לילדים על הרצף האוטיסטי ובעלי בעיות נפשיות לקראת שנת הלימודים הקרובה.

גפני אף התייחס לנושא ההסכם לעדכון הגימלה לניצולי השואה במסגרת ההסכמות שממשלת ישראל הגיע עם ממשלת גרמניה: "אני רוצה לומר לעניין ההסכם עם ממשלת גרמניה במסגרתו הגענו לפני מספר חודשים להסכמות. אני קורא ללשכה המשפטית במשרד האוצר לאשר את זה ולהביא את זה כדי שנוכל לברך על המוגמר. אני מרגיש שהידיים שלי קשורות מאחורה. יש דברים שצריך להעביר מי שאחראי על הבחירות שיעשה חשבון נפש''.