• 18 ספטמבר 2019

האפליקציה של ב’’ש

להורדת האפליקציה:

בשורה לתלמידי החינוך המיוחד בנגב: תקציבים והתאמה אישית לכל ילד

החינוך המיוחד בנגב מקבל השנה שדרוג: תוספת תקציבים, שעות החלה ו''תפירת חליפה'' ייחודי לצרכיו של כל תלמיד

מנכ''ל משרד חינוך, שמואל אבואב (צילום: משרד חינוך)

רפורמת החינוך המיוחד מביאה תקציבים חדשים לבתי הספר במחוז הדרום, כאשר התקציב של המשרד עבור החינוך המיוחד במחוז עומד על כ-22.3 מיליון שקלים. בנגב הוספו אלפי שעות הכלה.  כ- 5,000 אנשי הוראה עברו פיתוח מקצועי בנושא הכלה והשתלבות

מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב: "המענים שיש לתת לילדי החינוך המיוחד עומדת בראש מעייננו. לאור זאת, התאמת מערכת החינוך להכלה ושילוב תלמידי החינוך המיוחד תעלה השנה קומה משמעותית. המטרה ברורה - לשפר באופן ניכר את סל השירותים הניתנים לתלמידי החינוך המיוחד, כך שכל תלמיד יקבל חליפה אישית המותאמת לצרכיו הייחודיים. במסגרת המהלך אנו נבנה השנה  מרחבי הכלה חדשים, נצייד את המנהלים במיליוני שקלים של תקציב גמיש, באלפי שעות הכלה ונמשיך להכשיר בַּיֵּתֶר שְׂאֵת את צוותי הוראה. נמשיך לחתוך לְלֹא לאות לשיפור תנאיהם ומעמדם של תלמידי החינוך המיוחד לטובתם ולטובת כלל תלמידי מערכת החינוך והחברה הישראלית".

בבאר שבע יופעלו כיתות הכלה בבתי ספר תומר, בארי, יחדיו ואוריין.  בנתיבות, בבית ספר המר. ברהט, בבית הספר אלהוזייל. בשדרות, בבתי הספר גיל רבין ותורני חדש. 

במהלך שנת הלימודים הקרובה (תש"ף), ימשיך משרד החינוך להרחיב את המענים בתוך החינוך הרגיל לטובת תלמידים עם צרכים מיוחדים. לאור זאת, יקצה המשרד שורה של תקציבים שיכללו סל תקציב שקלי גמיש למנהל, מרחבי הכלה, רכזי השתלבות, שעות הכלה, תכניות פיתוח מקצועי בפסגות בנושא הכלה והשתלבות, מדריכי הכלה והשתלבות, ימי הדרכה בהכלה ובהשתלבות ותומכי הוראה. 

הרחבת המענים נועדה להבטיח שתלמיד עם צרכים מיוחדים ששולב בחינוך הרגיל יוכל לקבל סל מגוון של מענים טיפוליים, ובכך להעניק לו הזדמנות אמתית להשתלב. בהתאם לזאת, מנהלי מוסדות החינוך יקבלו משאב גמיש, עמו יוכלו לרכוש שעות טיפול, לשלב שירותי פסיכולוג, לקיים סדנאות והרצאות לצוותי החינוך ,להעניק להורים הדרכות ולקדם פעילות שמעמיקה את ההכלה והשילוב. בנוסף, יוקצו בתוך בית הספר "חדרי מרחבים" בהם יוענקו לתלמידים עם הצרכים המיוחדים ולתלמידים מתקשים טיפולים רגשיים, חברתיים והוראה פרטנית. מורי בתי הספר יעברו הכשרות מקצועיות כדי לתת מענים מקצועיים בזמן אמת לתלמיד המשתלב  וכן ליווי מקצועי מטעם גורמים מומחים בתחום הרלוונטי למוגבלות  של התלמיד. בבתי הספר הרגילים גם יוסדר תפקידו של רכז ההשתלבות כדי לייצר בבית הספר עוגן וחיבור בין הצרכים של התלמידים המשולבים לשגרת בית הספר הרגיל. 

הקמה של מרחבי ההכלה מסייעים בהשתלבות המיטבית של תלמידים עם צרכים מיוחדים בחינוך הרגיל. מרחבי ההכלה מתאפיינים בהיותם מקום רגוע ונעים, שמאפשר לתלמידים עם בעיות לימודיות - בעיות רגשיות, חברתיות או התנהגותיות -  להתמודד עם הקשיים באווירה מכילה ומחבקת. 


תגובות

End of content

No more pages to load