5 רקטות נורו מעזה, נפילה בשטח פתוח בשדרות

ערב מתוח בעוטף עזה בעקבות שיגור רקטות לעבר ישראל. חמאס: הירי הוא נקמה על הרג שני נערים מאש צלפים. צה''ל משיב אש לעבר מטרות חמאס ברצועה
send whatsapp messsage send FB messsage
זירת הנפילה (צילום: רץ בוואצאפ, ללא קרדיט)

אזעקה נשמעההערב, סמוך לשעה 23:30 ביישובים בנגב ובעיר שדרות. מוקדם יותר הערב, הודיעו שירותי הבריאות הפלסטינים כי שני מפגינים נהרגו מאש צה''ל בהפגנות בגדר וחמאס איים לנקום במהלך הערב, כפי שהצהיר דובר מטעם הארגון.

צילום מסך: אפליקציית כומתה​​​​​​​

על פי מידע ראשוני, היו ככל הנראה 3 יציאות משטח עזה.  מקורות עזתיים טוענים כי רקטה אחת התפוצצה בקנה השיגור והשנייה ככל הנראה נפלה שטח פתוח בשער הנגב. רקטה שלישית ככל הנראה נפלה באחד השטחים.

על פי עדויות תושבים, לא משעו קולות פיצוץ בגזרה. בעיר שדרות יש מספר נפגעי חרדה אך לא ידוע על נפגעים או נזק. דובר צה"ל: בהמשך לדיווח על אזעקת צבע אדום, זוהו חמישה שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל.

וידאו: נפילת הרקטות ודליקה שנגרמה בקרבת מקום (צילום: רץ בוואצאפ ללא קרדיט)
​​​​​​​


מוקדם יותר במהלך אחר הצהריים התקיימו הפרות סדר אלימות במהלכן התקהלו כ-6,200 מפרי סדר במספר מוקדים לאורך הגדר ברצועת עזה. על פי דובר צה''ל, הפרות הסדר נשאו אופי אלים במיוחד שכלל השלכת כמות גדולה של מטענים, רימונים ובקבוקי תבערה לעבר הגדר וכוחות צה"ל. ניכרת השחתה של הגדר במספר מוקדים. כמו כן, מספר עולה של ניסיונות התקרבות לגדר המערכת. כוחות צה"ל זיהו מספר חשודים שחצו את גדר המערכת בצפון ובדרום רצועת עזה וחזרו מיד לשטח הרצועה. שניים מן החשודים שחצו את גדר המערכת בצפון רצועת עזה לשטח ישראל, נעצרו על-ידי לוחמי צה"ל ללא נשק והועברו לחקירת כוהב"ט. 
לוחמי צה"ל השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות.

עיריית שדרות הודיעה כי רקטה נפלה בשטח פתוח מחוץ לעיר ותושבים לקו בחרדה.

על פי מקורות פלסטינים, צה''ל יורה לעבר מטרות במזרח עזה.