ח''כ סעיד אלחרומי: ''החלטה היסטורית, רוצים להיות שותפים ולהשפיע''

ח''כ אלחרומי, מס' 11 ברשימה המשותפת, תושב שגב שלום ואחד מחברי הכנסת המעטים מהנגב בכנסת הנוכחית -בראיון על החלטת רשימתו לתמוך בבני גנץ
send whatsapp messsage send FB messsage
ח''כ סעיד אלחרומי, הרשימה המשותפת (צילום: באדיבותו)

מאת: משה פריאל, כתבנו הפוליטי

תקדים בהסטוריה של מדינת ישראל: הרשימה המשותפת מסרה  היום  לנשיא המדינה ראובן  ריבלין כי היא ממליצה לראשות הממשלה את בני גנץ, יו"ר מפלגת כחול לבן.

מדובר בהחלטה הסטורית, בה רשימה ערבית ממליצה על מפלגה ציונית לראשות ממשלה...
"אני חושב שהיום נעשה צעד גדול בכוון של רצון האזרחים הערביים להשפיע על הפוליטיקה הישראלית בלהיות שותפים בקביעת עתידה של הממשלה הבאה בפוליטיקה של השנים הקרובות. אני חושב שזה צעד הסטורי. זה לא היה פשוט, אבל לבסוף הנכונות של להביע שותפות ולהביע כוונה לעתיד משותף וטוב יותר היא זו שהכריע ואני חושב שהכדור עכשייו נמצא במגרש של בני גנץ ואנשי כחול לבן כל בר דעת מבין שזה מסר מאוד ברור לבאות''.

האם מפלגת בל"ד שעד כה ישבה על הגדר ונמנעה מלתת תשובה נסוגה והיא שותפה להחלטה?
"מפלגת בל"ד הסתייגה, אבל לפי מיטב הבנתנו, אנחנו ברשימה המשותפת המלצנו ולכן רוב המפלגות, 3 מתוך 4 של המשותפת בעד ההמלצה".

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן אמר היום במסיבת עיתונאים: "המפלגות החרדיות הם יריבים פוליטיים שלנו, אבל לא אויבים אבל הרשימה המשותפת בפרוש אויבים. איפה שהם יהיו אנחנו נהיה בצד השני של המתרס. מה תגובתך?
"זו אמירה אומללה, אבל לא זרה לליברמן ואנחנו  מכירים את ההתבטאויות שלו והמצע של מפלגתו. אני חושב שהוא עושה צעד בכוון ההפוך מהצעד של הרשימה המשותפת שאמרה היום גם לציבור הערבי שבחר בה, מעל 470,000 בוחרים וגם לציבור היהודי ולפוליטיקאים הישראלים - אנחנו עשינו צעד אחר ממצב שונה אנחנו מחפשים שותפות. אנחנו לא נחפשים להיות אויבים של אף אחד וליברמן הוא אחר. אני חושב שאנחנו חלוקים בדעות אתו אבל אנחנו לא מגדירים אף אזרח ישראלי כאויב. האמירה שלו אומללה ולא מבטאת את רצון רוב רובם של אזרחי ישראל יהודים וערבים".

האזינו לראיון עם ח''כ אלחרומי. מראיין: משה פריאל
​​​​​​​​​​​​​​

אני מבין שאתה נציג הנגב  ברשימה שלכם בכנסת?
"אכן  אני הנציג היחיד ברשימה שלנו  המייצג את הדרום והפעם תושבי הנגב הערבים נתנו אמון גדול ברשימה ובי אישית. אני חושב שהתוצאות מעל 50 וכמה אחוזי הצבעה הראו זאת. הכפלנו את כוחנו בנגב וזו אמירה מאוד ברורה. לפני הבחירות אמרתי שאני לא נכנסתי לכנסת בכדי לחמם את הכסא אני הולך להשקיע ולפעול בעיקר בנושאי חברה וכלכלה בכלל והקשורים לנגב בפרט אני מביא את הניסיון שלי כראש מועצה ואת הפעילות החברתית קהילתית שהשקעתי בה כל השנים''.
''אני חושב שהחברה הערבית והיהודית בנגב צרכים לפעול בשיתוף פעולה כמו המאבק בכריית הפוספטים שהובלתי אותו  הנגב של כולנו".

עד כה ישבתם כל השנים באופוזיציה. לאחרונה הולך ומסתמן הקו על פיו אתם רוצים ליטול חלק אקטיבי ודומיננטי בעשייה בממשלה האם זו אחת הסיבות שבחרתם להמליץ על גנץ?
"מבחינתנו עשינו את הצעד הראשון והמלצנו המלצה זו היא בלי משא ומתן להקמת ממשלה אנחנו רק בחלק הראשון אנחנו מצפים מבני גנץ לפנות לרשימה המשותפת ולשבת איתה בדרך להרכבת הממשלה. נציב את התנאים ונראה על איזה מצע וקווי יסוד היא נשענת, אבל שוב אני חוזר: האמירה היום היא גדולה והיסטורית, שהמפלגות הערביות רוצות להיות שותפות ומשפיעות ואני חושב שהמנהיגות הפוליטית הישראלית צריכה לקלוט את המסר הזה בצורה הכי טובה".