אדריכלית מב''ש ''שכחה'' לרשום הכנסה של 18,700 שקלים

העברות בנקאיות אצל אדריכלית מבאר שבע וסוכן ביטוח מנתיבות לא נרשמו בספרים, כך עלה בפעילות ביקורות באזור באר שבע 
send whatsapp messsage send FB messsage
(קרדיט: Image by Steve Buissinne from Pixabay)

"לא ראיתי בחשבון הבנק שהכסף נכנס", כך טענה אדריכלית מבאר שבע, שבביקורת אצלה נמצאה העברה בסך 18,700 שקלים שלא תועדה בספרי העסק. גם אצל סוכן ביטוח מנתיבות נמצאו העברות בסך כולל של 6,100 שקלים שלא נרשמו בספרים, לדבריו הוא מוציא קבלה אחת לחודשיים - כך מפרסמת היום רשות המסים.

מקרים אלו ונוספים התגלו במהלך מבצע ביקורות בבאר שבע, נתיבות, דימונה, אופקים ואזור ים המלח והערבה והתמקד בעסקים מענפי המסחר והשירותים. ביום המבצע נערכו 74 ביקורות וב-15 מהן התברר כי בעלי העסקים לא רשמו את הכספים שקיבלו.   

בדיקת תדפיסי בנק של בעל עסק לשיווק ציוד למסעדות העלתה כי לא רשם 40,000 שקלים בספריו. לדבריו, מדובר בלקוח שפתח עסק חדש והוא לא יודע את פרטיו. בעלים של מסעדת שווארמה בבאר שבע, שלא רשם את הכספים ששולמו באמצעות אשראי בסך של 1,600 שקלים, תירץ ואמר שאת האשראי הוא רושם בסוף היום. ומעצבת שמלות, גם היא מבאר שבע, הוציאה קבלות בעבור מקדמות שקיבלה, אולם את יתרת הכספים שקיבלה בהמשך בסך 1,600 שקלים לא רשמה.   

פעילות הביקורת באזור נערכה כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים נגד מעלימי מס והון שחור, במסגרת המדיניות להגביר את פעילות האכיפה ולשפר את כושר ההרתעה, בין היתר ע"י עריכת מבצעי שטח שמטרתם להביא לדיווחי וגביית מס אמת ולהגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.