34,000 תלמידים בפזורה מושבתים, בשל היעדר תקציבים

בעיות בטיחות בהסעות והיעדר תקציבים - כך מסבירים ביישובים הבלתי מוכרים את ההחלטה להשבית ממחר את הלימודים בגנים ובבתי הספר
send whatsapp messsage send FB messsage
ישיבת החירום, הבוקר, שבת (צילום סלולרי)

שוב השבתת לימודים במוסדות החינוך של המועצה האזורית הבדואית אל קסום. החל ממחר (יום א ה-10.11.19) 34 אלף ילדי הגנים ובתי הספר היסודיים במוסדות החינוך יישארו בבתיהם.

ההחלטה התקבלה הבוקר, שבת, בכינוס של ראשי ועדי ההורים, ראשי ישובים, פעילי חינוך ועובדי מערכת החינוך שהתקיים במתנ"ס באום בטין. אחרי שקיבלו פרטים על  המצב הקשה של מערך ההסעות, בעיות הבטיחות של גני הילדים ובתי הספר ובעיות התיקצוב הקשות -- החליטו משתתפי הכנס פה אחד על השבתת הלימודים החל ממחר ועד להודעה אחרת.
 
עטיה אל עאסם ממארגני הכינוס: "המצב בבתי הספר ובגנים של הישובים שלנו בכי רע. הכיתות במצב תחזוקתי נורא, חברות ההסעה לא מוכנות להסיע בגלל בעיות התשלום ותנאי הדרך. ברוב המכריע של הכיתות אין עמידה בתקני הבטיחות הבסיסיים.  

"האחראיות על המצב האיום הזה מוטלת בלעדית על משרד החינוך. אני יודע שמשרד החינוך מפיל את התיק על המועצה ועל התפקוד שלה אבל מבחינתנו משרד החינוך אחראי למימון ההסעות, אחראי למימון סייעות, אחראי לשיפוץ המגורונים הישנים והרקובים. זה הכל כסף שהמשרד חייב לתקצב..."

עטיה ביקש להדגים את המצב החמור במוסדות החינוך בתחומי מועצת אל קסום : "קח דוגמא באל פורעה יש אשכול גני ילדים עם 300 ילדים. לכל ה-300 ילדים הללו יש מתקן משחקים אחד (!!). מתקן אחד על 300 ילדים...שלא לדבר על זה שהכיתות לא בטיחותיות, ובמצב תחזוקתי קטסטרופאלי. או בגני הילדים באום בטין שבין הגנים עוברים באופן קבוע מי ביוב מצחינים...איזה הורה יסכים לשלוח את ילדיו לגני ילדים כאלה..."

שרף חסאן יו"ר ועדת המעקב לחינוך במיגזר הערבי שהשתתף בכנס אמר למרות כל הדיבורים על שיוויון משרד החינוך לא רק שלא עוה את המוטל עליו אלא שאין לו אפילו תכנית פעולה לפתור את הבעיות הללו בשנים הקרובות. עושים טלאי על טלאי ומאשימים את המועצה כשברור שזו אחראיותו הבלעדית של משרד החינוך. אני תמכתי בשביתה שתחל מחר ואני מבהיר שאם המצב לא יקבל מענה מהיר השביתה לא תשאר בתחומי הנגב אלא תתפשט לכל הארץ. "

שרף אמר כי הוא מצפה למעורבות גם של ציבור ההורים היהודי בארץ שכן המצב הנורא במערכת החינוך באל קום ולא רק בה – צריך להדאיג כל אזרח במדינה.