הגזרה מתחממת? צה''ל מתרגל הבוקר פינוי יישובים בעוטף עזה

רק תרגיל: בהלה מיותרת הבוקר ביישובים בנגב, בעקבות שמועות על ''פינוי''. צה''ל עורך לראשונה תרגיל פינוי יישוב בעוטף עזה, במסגרת שיגרת האימונים. התרגיל יתחיל בצהריים ויסתיים בשעות הערב
send whatsapp messsage send FB messsage
(צילום: אלי כהן, דוברות כיבוי והצלה)

בהלה מיותרת הבוקר, בעקבות גל שמועות כי ''משהו קרה'' ו''מפנים יישוב'': צה''ל עורך משעות הצהריים תרגיל יוצא דופן, של פינוי יישוב בעוטף עזה. במסגרת התרגיל, תושבי היישוב ייקראו לעלות על אוטובוסים ויוסעו ליישוב שכן. בסבבי לחימה קודמים, יישובים בעוטף הופצצו מסביב לשעון. למרות הויכוח הציבורי, רבים סברו כי הדבר ההגיוני לעשות, למען ביטחון התושבים, הוא לפנות את היישוב או היישובים בגזרת האש, עד יעבור זעם. היום, ראשון, משעות הצהריים, יערך תרגיל כזה ביישוב בגזרה.

במסגרת התרגיל תורגש תנועה ערה של כלי רכב בסביבת היישובים. עם זאת, מבקשים להרגיע בצה''ל, כי מדובר בתרגיל תשוכנן מראש ואין לו קשר למצב הביטחוני, המתוח בלאו הכי, בגזרה. 

למה התרגיל נערך דווקא עתה והאם זה מעיד על אפשרות להתחממות הגזרה בזמן הקרוב? בצה''ל ''שכחו'' לעדכן על קיומו של התרגיל, ויצרו בכך בהלה מיותרת. הבוקר, אחרי שנפוצו שמועות ביישובי הנגב והודעות בהולות רצו בוואצאפים, ביקשו בצבא להרגיע ודובר צה''ל פרסם הודעה כי ''בשעות הצהריים יחל היום (ראשון) תרגיל צבאי במרחב המועצה האזורית אשכול. התרגיל יתקיים בשיתוף פעולה עם הרשות המקומית, ועתיד להסתיים בשעות הערב''. 

''במסגרת התרגיל תורגש תנועה ערה של כוחות הביטחון וכלי רכב. נדגיש כי התרגיל תוכנן מראש כחלק מתוכנית האימונים לשנת 2019 ונועד לשמירה על כוננות הכוחות וכשירותם, ועל מנת לחזק את שיתוף הפעולה בין צה"ל לרשויות המקומיות''.