אדם הצית את עצמו באולם בית המשפט בב''ש

דרמה בהיכל המשפט: יצחק לוין הצית את עצמו במהלך דיון בבית משפט השלום בב''ש. מאבטחים פינו את הקהל, מד''א ומשטרה נמצאים במקום
send whatsapp messsage send FB messsage
צילום מזירת האירוע, שהופץ ברשתות החברתיות

דרמה בבאר שבע: אדם הצית את עצמו במהלך דיון באולם בית משפט השלום בבאר שבע. במקום נוצרה בהלה. על פי עדי ראיה, קהל יצא מהאולם בריצה ובצעקות של בהלה. המתחם נסגר ולמקום הגיעו צוותי מד''א ומשטרה.

עדי ראיה סיפרו לברנז'ה NEWS כי במהלך הדיון האיש הוציא בקבוק שככל הנראה הכיל חומר דליק, אותו הכין מבעוד מועד והצליח להגניב מתחת לרדאר הבודקים בטחוניים. הוא שפך על עצמו את החומר והצית עצמו. בקמום נוצרה מהומה. אנשים באולם ניסו לכבות את האש באמצעות מעילים. האיש, כך נראה, נשרף באורח מאוד קשה בכל חלקי גופו. על פי עדי ראיה במקום, האיש מילמל מילים בשפה זרה, שוחח עם אישה שהייתה לידו ולפתע, שלף את הבקבוק שהכיל את החומר הדליק והצית עצמו.

על פי עדי ראיה במקום, מדובר בתושב באר שבע, אשר לפני כשנה הוגש נגדו כתב אישום בעבירות איומים כנגד בן משפחה. במהלך העימות בינו לבין בן משפחה, האיש הרים סכין ופצע את בן המשפחה. 

בשעה שהמקרה קרה, השופט לא נכח באולם. לפני זמן קצר מפרסם בית המשפט את פרוטוקול ההחלטה. שמו של הנאשם, כך מתפרסם, הוא יצחק לוין.  ''החלטה זו ניתנת לאחר אירוע קשה שהתרחש באולם. יודגש כי השופט לא נכח באולם'', נכתב בהחלטה.
הנאשם נכנס לאולם בו נכחו הקלדנית, התובעת ומתורגמנית. הקלדנית הציגה לו את המתורגמנית לשפה הצרפתית.  מיד לאחר מכן אמר הנאשם מספר דברים בשפה הצרפתית, שלף בקבוק עם נוזל דליק, שפך את הנוזל על גופו והצית את עצמו. לאחר מכן החלו הנוכחים באולם לפעול על מנת לכבות את הדליקה.  חשוב לציין כי עו"ד ליאור כהן מטעם הסנגוריה הציבורית נכנס ללשכת השופטים, לקח משם מטף . כיבוי על מנת לכבות את הדליקה שאחזה בנאשם. לאולם נכנס אחריו גם כב' השופט א. דורון למקום הוזעקו מיד אנשי הביטחון, כוחות הצלה, כיבוי ומשטרה. הנאשם פונה לבית החולים במצב קשה ובית המשפט מאחל לו החלמה מהירה''. ''חשוב לציין את פועלו של עו"ד כהן ולהודות לו על תושייתו אשר עשה כל שביכולתו לסייע לנאשם''.  המשך הדיון בתיק נקבע  ל-19 בדצמבר.

וידאו: עד ראיה מבית המשפט (צילום: רץ ברשתות ללא קרדיט)
​​​​​​​


במד"א  אומרים כי בשעה 11:52 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב נגב על גבר עם כוויות במבנה ציבורי בבאר שבע. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבי"ח סורוקה גבר כבן 50 במצב קשה עם כוויות בכל חלקי גופו כשהוא מורדם ומונשם. 

חובש רפואת חירום רכוב על אופנוע במד"א מאיר לסרי סיפר: "כשהגענו למקום ראינו גבר כבן 50 שוכב בהכרה כשהוא סובל מכוויות קשות בכל חלקי גופו ואנשים במקום מכבים את האש שאחזה בבגדיו עם מטף. הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים שכלל הרדמה והנשמה ומתן תרופות לשיכוך כאבים ופינינו אותו במצב קשה לבית החולים."

אבי אלחייאני חובש באיחוד הצלה שהגיע ראשון לזירה סיפר: "הייתי בסמיכות למקום ונמסר על פצוע קשה מכוויות. הגעתי למקום והחדר היה אפוף עשן. הענקנו סיוע ראשוני לפצוע שסובל מכוויות בפלג גופו העליון ושאיפת עשן. כמו כן הענקנו סיוע ראשוני לגבר ואשה כתוצאה מחרדה עקב אופי האירוע".

מדוברות סורוקה נמסר: ''לחדר הטראומה בסורוקה פונה פצוע הסובל מכוויות בפלג גוף עליון. מונשם ומורדם. מצבו מוגדר קשה''.