המלחמה נמשכת: ירי על הנגב, אזעקות גם בפרוזדור ירושלים

אחרי כמה שעות של שקט, הג'יאהד האיסלמי מחדש את הירי: אזעקות בנתיבות, עוטף עזהו לראשונה - ביישובים בקרבת י''ם. בנגב אין לימודים ועבודה לא חיונית
send whatsapp messsage send FB messsage
מערכת כיפת ברזל (צילום: דובר צה''ל)

אחרי כשבע שעות של שקט, הג'יהאד האיסלמי מחדש את הירי המסיבי על ישראל: משעה  5:54 בבוקר נשמעו אזעקות ובוצעו ירוטים של מערכת כיפת ברזל  במועצות האזוריות אשכול ושדות נגב,  כמו גם בבית שמש ופרוזדור ירושלים, שדות נגב וחוף אשקלון ובעיר נתיבות. אין דיווחים  על נפגעים או על נזק.

מיגוניות הוצבו בשכונה בב''ש (צילום: באר שבע ביחד)

התקשורת הפלסטינית מדווחת הבוקר על תקיפות צה''ל במערב העיר עזה ובדיר אל-בלח. על פי הדיווחים, אין נפגעים. לפי דו"צ תא"ל הדי זילברמן,  ההערכה שהג'יאהד האיסלמי יגביר את הירי היום וייתכן ירי גם על גוש דן. חמאס אינו מעורב. מתחילת הסבב בוצעו כ-250 שיגורים. ''הג׳יהאד האסלאמי לא סוגר את האירוע, מנהל כלכלת חימושים לכמה ימי קרב. אנחנו מעריכים שהירי היום יהיה פחות ספוראדי ויותר סדור''.

יירוט הבוקר בנתיבות (צילום: קבוצת רוטרניק)

בבאר שבע, כמו בכל יישובי הנגב - אין לימודים ולא מתבצעת עבודה שאינה חיונית. כרבע מיליון תלמידים בדרום נשארו בבתיהם. אתמול בלילה שבה ועלתה בעיית המיגון של הבתים הישנים בבאר שבע וביישובי הנגב, שזכתה לדיונים ערים בקובצת באר שבע ביחד. בין היתר, סיפרה אישה מבוגרת, אם לבן המרותק לכיסא גלגלים, שנאלצה להגיע לסורוקה, בו מרחבים מוגנים, מאחר ואינה יכולה לרדת למקלט בביתה. אתמול פוזרו מיגוניות בשכונות בעיר, בהן בניה ישנה וללא ממ''דים. 

ההערכה, כאמור, היא שהלחימה תימשך גם היום. לג'יהאד האיסלמי מאגר טילים והוא מנהל ירי מדוד ומכוון היטב. אתמול בלילה קיימו ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון הטרי נפתלי בנט, הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי ובכירי מערכת הביטחון התייעצות בקריה בתל אביב. לאחר הערכת מצב, הוחלט שלא לקיים את הלימודים והעבודה בנגב זה היום השני. 

קווי רכבת בדרום בוטלו

שיבושים יש גם בקווי רכבת ישראל בדרום: בקו הנגב המערבי הופסקה תנועת הרכבות בין תחנות אשקלון ובאר שבע, בהנחיית גורמי הביטחון.
תחנות שדרות, נתיבות ואופקים  סגורות עד להודעה חדשה. רכבות הנוסעים בקו רעננה מערב-באר שבע מרכז מסיימות ומתחילות את נסיעתן בתחנת אשקלון.

נוסעים מ/אל באר שבע מוזמנים לנסוע בקו המזרחי, העובר דרך תחנות לוד, להבים רהט וקריית גת. לצורך מענה חלופי במקטע הסגור בין אשקלון ובאר שבע ניתן לעשות שימוש בקווי האוטובוסים הבאים: אשקלון-באר שבע: קווים 364, 464 ו-363 של חברת דן בדרום. שדרות-נתיבות-תל אביב: קווים 378 ו-353 של חברת מטרופולין. תל אביב-אשכול: קו 379 של חברת דן בדרום. נתיבות-שדרות-אשקלון: קו 363 של חברת דן בדרום. באר שבע-נתיבות : קווים 361 ו-363 של חברת מטרופולין וקווים 383 ו-353 של חברת דן בדרום.

למידע נוסף אודות שירות האוטובוסים ניתן לפנות למוקד תחבורה ציבורית בטלפון : 8787*






על פי דיווחים פלסטינים, צה''ל תוקף שטחים חקלאיים ודיונות בנקודות שונות בעזה. ככל הנראה, מדובר בנקודות בהן מוצבים משגרים. מאתמול מתנהלים מגעים לסיום הלחימה. שליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלאדנוב, נמצא בקהיר ויחד עם המתווכים המצרים מנסה להביא לרגיעה, בינתיים ללא הצלחה. זו הפעם הראשונה בה הג'יאהד האיסלמי מתנהל לבדו מול ישראל, ללא חמאס. 

הדובר רעול הפנים של הג'יהאד האיסלמי, מבטיח להמשיך בלחימה (צילום מסך)

לטענת הג'יהאד האיסלמי, נעשה שימוש בסבב נוכחי ברקטה חדשה. בידי הארגון רקטות שנבנו בידע אירני, בעלות טווחים מוגדלים ומטען קטלני יותר. 

מובילי טנקים בדרום, הבוקר (צילום: רץ ברשתות חברתיות ללא קרדיט)​​​​​​​

ומה אומרים בצה''ל? '' החל מאתמול (ג') בשעות הבוקר ועד לשעה זו זוהו כ- 220 שיגורים משטח רצועת עזה שחצו לשטח ישראל. לוחמי כיפת ברזל יירטו עשרות שיגורים על-פי המדיניות. אחוזי היירוט עומדים על כ-90%. כמו כן יצויין כי כ-60% מכלל השיגורים נפלו בשטחים פתוחים. יש להמשיך ולהישמע להנחיות פיקוד העורף''.