2 רקטות נורו על באר שבע, בהלה במקומות הבילוי

סמוך לשעה 2:00 נשמעה אזעקת צבע אדום בעיר באר שבע. על פי דיווחים, הרקטה יורטה. דיווחים על ירי לעבר העוטף
send whatsapp messsage send FB messsage
מפת האזעקות (צילום מסך אפליקציית כומתה), תיעוד היירוט (רץ ברשתות)

לראשונה, בשבוע הסבב הנוכחי, ירי רקטי לעבר העיר באר שבע, בה הוכרזה חזרה לשיגרה. בשעה 2:00 הושמעה אזעקת צבע אדום בעיר. נשמע קול פיצוץ וככל נראה יירוט של מערכת צבע אדום. 

וידאו: תיעוד היירוטים מעל ב''ש (צילום: רץ ברשתות ללא קרדיט)
​​​​​​​


ממידע ראשוני עולה כי לעבר העיר באר שבע, היישובים שגב שלום ולקיה, נורו שתי רקטות ארוכות טווח. כזכור, פיקוד העורף מיהר להחזיר את השיגרה לבאר שבע ויישובי הנגב, למרות איומי הג'יהאד האיסלמי. במקומות בילוי בבאר שבע שהו מאות מבלים, שלא שמעו את האזעקות בגלל המוסיקה הרועשת. אמיר, שבילה בפאב מקומי, סיפר כי כי הרגיש את הטלפון הנייד רוטט ובדק במה מדובר והופתע לראות התרעה של פיקוד העורף. ''אנשים רצו בבהלה למרחב מוגן, היה בלאגן''.

ממד''א נמסר: ''חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ל-9 בני אדם, כולם במצב קל, בהם: 5 נפגעי חרדה ו-4 שנחבלו בדרכם למרחב המוגן''.

מדובר צה''ל נמסר: ''בהמשך לדיווח על הפעלת התרעות לפני מספר דקות, זוהו שני שיגורים משטח רצועת עזה לעבר שטח ישראל, שיורטו על–ידי לוחמי כיפת ברזל''.

וידאו: תיעוד יירוט, שריפת קוצים ככל הנראה, בשל נפילת רסיסים (מקור: סרטונים רצים ברשת ללא קרדיט)


גולשים מדווחים, כי ברגעים אלה מאות מבלים מנסים לעזוב את המועדונים ולהגיע לבתיהם. ברגעים האחרונים הועלה לרשת סרטון, בו תיעוד של נפילת רסיסים, שגרמו לדליקת קוצים. כוחות כיבוי נמצאים במקום. 

כנופיה בג'יהאד ירה שני טילי גראד - בישראל מתלבטים איך להגיב

המועד וסוג הרקטות אינו מקרי. הירי על באר שבע, שיורט למרבה המזל על ידי לוחמי כיפת ברזל, נועד קודם כל לזעזע את שלוות התושבים, לזרוע בהלה ופחד. הרקטת שנורו הן רקטות גראד, ארוכות טווח. העיר באר שבע אמנם מחולקת לרובעי אתרעה, הפעם הוזעקו כל הרובעים בעיר, כמו גם היישובים הבדואים שגב שלום ולקיה. 

וידאו: הירי על באר שבע (סרטונים שהועלו לרשת על ידי אנשי הדממה)
​​​​​​​


ההערכה כרגע היא, כי מאחורי היירי עומדים ''פלגים סוררים'' בג'יאהד האיסלמי, שאינם מסכימים להפקסת האש. מבחינתם של תושבי הנגב זה לא משנה מי ירה - האזעקה זיעזעה את מנוחת השבת. ביום חמישי קראו תושבים רבים שלא להחזיר את השגירה לבאר שבע ולא לחדש בה את הלימודים. הירי הערב מוכיח, כי פיקוד העורף שגה בהערכה שלו - ואיפשר למאות מבלים להתכנס לבילוי שישי כאילו כלום.

סגן ראש עיריית באר שבע, טל אל על, קרא לתושבים להמשיך בשיגרה, אך לשמור על עירנות. ​​​​​​​ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ': ''לאחר התייעצות עם פיקוד העורף, בשלב זה, אין שינוי בהנחיות. שבת שקטה!''? מנגד, נשמעת ביקורת רבה בבאר שבע כי מקלטים ציבוריים רבים נעולים.

מסורוקה נמסר: ''בעקבות האזעקות שהיו הלילה בבאר שבע, פונו למלר״ד סורוקה 8 נפגעים. כולם במצב קל. שתי נשים אושפזו, אחת בשנות החמישים לחייה, אושפזה במחלקה אורטופדית ואישה נוספת בת 77 אושפזה להשגחה במחלקה לנוירוכירורגיה.  אם ותינוקה נפלו בעת ריצה למרחב מוגן. התינוק הושאר להשגחה ושוחרר בשעות הבוקר ממלר״ד ילדים''.