כתב אישום נגד תושב זר, בן 59, שגרם למותו של תושב שכונת נאות לון

ויכוח בין שני הגברים הסתיים בתקיפה, שהובילה למות תושב שכונת נאות לון - כך עולה מכתב אישום שהוגש בבית המשפט בב''ש
send whatsapp messsage send FB messsage
צוותי זק''א ליד הבית בו נמצא גופת המנוח (צילום ארכיון: דוברות זק''א)

הסתיימה חקירת נסיבות מותו של תושב באר שבע, שנמצא מת בביתו רחוב יחיא קפאח, בשכונת נאות לון בבאר שבע. מכתב האישום עולה, כי ויכוח בינו לבין גבר אחר, אותו הכיר בהוסטל לדרי רחוב, הסתיים בתקיפת המנוח, שהובילה למותו. גופת המנוח שכבה יומיים בדירה ורק כאשר מכר של המנוח הגיע למקום, נתגלתה לעיניו מרא הזוועה. ב-29 בנובמבר התייצב החשוד בתחנת המשטרה בב''ש וסיפר שהוא גרם למותו של המנוח.

ב-1 בספטמבר  התקבל במשטרת ישראל דיווח אודות מציאת גופת גבר בביתו בבאר שבע. משטרת ישראל  פתחה בחקירת נסיבות המוות, שכן בשלב האירוע לא היו ברורות נסיבות מותו. המנוח הועבר למכון לרפואה משפטית להמשך חקירה פתולוגית של נסיבות המוות.

ב-29 בנובמבר הגיע לתחנת המשטרה בבאר שבע גבר אשר דיווח כי הוא גרם למותו של המנוח וזאת על סמך הידיעה על מות המנוח עליה קרא, אותו קישר לאירוע בו תקף אותו בביתו. מעצרו של החשוד, בן 59 ללא מעמד אזרחות בישראל, הוארך מעת לעת בחשד לגרימת מותו של המנוח והיום צפוי כנגד החשוד כתב אישום שיוגש בידי פרקליטות דרום.

מכתב האישום עולה כי בין הנאשם לבין המנוח קיימת היכרות קודמת על רקע שהותם המשותפת בעבר בהוסטל "בית נתן" בשכונת נווה נוי שבבאר שבע המשמש הוסטל לדרי רחוב. המנוח סבל מבעיות נוירולוגיות המתבטאות בקשיי הליכה והתנייד בעזרת מקל הליכה.

בכתב האישום צויין כי ב-30 באוגוסט, בשעה 19:00 או בסמוך לכך, הגיע הנאשם לדירתו של המנוח אשר נמצאת ברחוב יחיא קפאח בשכונת נאות לון בבאר שבע. הנאשם והמנוח ישבו בסלון הדירה תוך שהם אוכלים ושותים משקאות אלכוהוליים. בשלב מסויים, פרץ ויכוח בין הנאשם למנוח שטיבו אינו ידוע בבירור למאשימה. בעקבות הויכוח הכה הנאשם את המנוח בשני אגרופים לפניו. מעוצמת האגרופים נפל המנוח מהכיסא עליו ישב באותה העת.

צויין כי בהמשך, הצליח המנוח להתרומם ולהתיישב על הכיסא, והנאשם והמנוח המשיכו לאכול ולשתות משקאות אלכוהוליים. בשלב מסויים, ובהמשך לוויכוח שהתגלע בין הנאשם למנוח, החל הנאשם ללכת לכיוון חדר הרחצה , בעוד המנוח הולך אחריו. אז, הכה הנאשם את המנוח באגרופים בפניו. מעוצמת המכות, נפל המנוח על הרצפה בחדר הרחצה. בעוד המנוח שוכב על הרצפה באיזור חדר הרחצה, רכן לעברו הנאשם, והמשיך להכותו באמצעות מספר אגרופים בפניו והכל בכוונה להטיל בו נכות או מום או לגרום לו חבלה חמורה. כתוצאה ומעוצמת האגרופים, המנוח דימם באיזור פניו.

על פי כתב האישום, כתוצאה ממעשיו של הנאשם נגרמו למנוח חבלות חמורות - שברים בעצם האף ומחיצת האף, שברים בדופן הפנימית של ארובת העין הימנית ובדפנות החיצוניות של הארובה השמאלית, שברים ברצפת הארובות משני הצדדים, שברים בענפי הלסת התחתונה משני הצדדים עם דיסלוקציה של המפרקת.

המנוח נמצא ללא רוח חיים בדירתו ב-1 בספטמבר בשעה 10:00 או בסמוך לכך ע"י  מכר. בכתב האישום נאמר כי הנאשם, במעשיו כמתואר בעובדות, פצע את המנוח שלא כדין וגרם לו חבלה חמורה שלא כדין בכוונה להטיל בו נכות או מום או לגרום לו חבלה חמורה, נכתב.