• 04 אפריל 2020

האפליקציה של ב’’ש

להורדת האפליקציה:

החל מ-2020: קנסות כבדים לנהגי משאיות שיחנו בערב בשכונות ב''ש

חניית המשאיות תיאסר בכל ימות השנה החל מהשעה 18:00 ועד 7:00 בבוקר. המשאיות יחויבו לחנות בחניון ייעודי בעמק שרה

מחכה למשאיות: החניון החדש בעמק שרה (צילום: עיריית ב''ש)

מתחילת שנת 2020 תיאסר באופן גורף חניית משאיות בשכונות העיר החל משעה 18:00 ויוטלו קנסות כבדים על מי שיפר את ההוראה. המשאיות יופנו לחניון ברחוב הבונים 60, בעמק שרה. אגף הפיקוח ערך בחודשים האחרונים מסע הסברה בקרב ציבור נהגי המשאיות בעיר, בדבר האיסור על חניה של משאיות בתוך העיר. 

חניית משאיות הכבדות בתוך העיר תאסר החל מהשעה 18:00 ועד למחרת בבוקר בשעה 07:00 בכל ימות השנה.
מנהל אגף הפיקוח העירוני בני מגרלישוילי, מסר כבר לפני כמה חודשים כי בתום מסע הסברה יחל האגף בפעולות האכיפה נגד נהגים אשר לא יצייתו להוראות החוק. קנסות כבדים יוטלו על נהגים שיפרו את ההוראה.

מפה: איזור החניון החדש בעמק שרה (גוגל מפות)
​​​​​​​


החניון הייעודי המשתרע על שטח של כ-42.000 מ"ר.  מדובר בחניון בבעלות יזם פרטי, מכיל כ-420 חניות לרכב משא כבד לכל סוגיו.  במקום תפעל תחנת דלק ובעתיד ינתנו במתחם החדש שירותי מוסך.  נהגי רכב כבד הביעו חשש לחנות במקום מבודד, זאת בשל מכת הגניבות מכלי רכב בבאר שבע, שמתרחשת גם לאור היום וגם סמוך למקומות שהם לכאורה מאובטחים בכל שעות היממה.

כבר בחודש יולי הודיעה עיריית באר שבע שהחניון יאובטח במשך כל שעות היום וירושת במצלמות כדי לאפשר אבטחה מרבית.  בעירייה אמרו ש''הוצאת המשאיות מתוך העיר, תתרום רבות בהפחתת רעש מנועים, זיהום האוויר האורבני ובבטיחות התושבים ונוסעי הדרך''.

השיקול הבטיחותי: מעורבות משאיות בתאונות; המחסור בנהגים מאלץ את המועסקים לימי עבודה של 18 שעות

על פי נתוני עמותת אור ירוק, שפורסמו לפני שנתיים, משאיות במשקל עד 34 טון מעורבות פי שישה יותר בתאונות דרכים קטלניות מאשר כלי רכב פרטיים. מאפייני המשאיות – המשקל הרב, הנקודות המתות אשר מקשות על זיהוי אופנועים ומרחק העצירה הארוך, מגבירות את הסיכון למעורבות בתאונת דרכים.

וידאו: הסכנה בכבישי הנגב - גלגל עף ממשאית (צילום סלולרי)
​​​​​​​


לפי אור ירוק, אחת הבעיות של נסיעת משאיות בתוך היישובים היא כי אין להם מקום חניה מסודר בתוך היישובים. כך, נוצר מצב שבו נהגי הרכבים הכבדים נאלצים לחנות במקומות מסוכנים, בתוך האוכלוסייה, בין היתר, ליד ילדים.בנוסף, להערכת אנשי מקצוע, חסרים כ–4,000 נהגי רכבים כבדים בישראל. התוצאה של מחסור קשה זה היא שעות עבודה ארוכות במיוחד של נהגי המשאיות והעסקת נהגים מבלי לבדוק את הרקע התעברותי שלהם.

מדברי אור ירוק עולה כי מעסיקים רבים אינם מקפידים על חוק שעות עבודה ומנוחה וכתוצאה ישנם נהגי רכבים כבדים שנוהגים ברציפות במשך 14, 16 ואפילו 18 שעות. שכר הירוד ותנאי העבודה הפוגעניים יצרו מחסור בנהגי רכב כבד.

ריבוי תאונות בב''ש וסביבותיה, אך הנהגים קובלים כי החניון החדש יקשה על העבודה

לא כולם מרוצים מההסדרי החנייה החדשים: ''בבאר שבע מפרקים לך רכב לאור היום, אז לך תדע מה יהיה שם'', אומר נהג רכב כבד, שמחנה את המשאית שלו בשכונה ה', מתחת לבניין בו הוא גר, כשמצלמת אבטחה מתעדת את הנעשה ברחבה 24/7. ''אני לא מפריע פה לאף אחד. מגיע מאוחר מאוד בלילה, יוצא כבר ב-6:00 בבוקר לעבודה. לנסוע לחניון, זה אומר מונית כל בוקר, כי הרכב המשפחתי אצל אשתי. לחזור משם בלילה, זה שוב מונית. 100 שקל ביום על מוניות, זה עוד 3000 שקל לחודש הוצאות. זאת עוד הוצאה שאהיה חייב לגלגל הלאה. זה ייקר את השירות שלי''.

וידאו: זירת התאונה ברח' מוטה גור, 8 בפברואר, 2018 (צילום: תיעוד מבצעי מד''א)

כבר לפני שנתיים קרא חבר המועצה גדי מאזוז לאסור חניית משאיות ברחבי ב''ש

יו"ר סיעת "הבית היהודי" במועצת העיר, הרב גדי מאזוז, קרא כבר לפני שנתיים כמעט (בחודש מרץ 2018)  לאסור על חניית משאיות כבדות בשכונות העיר ולהקים חניונים יעודיים לכלי רכב כבדים, בעקבות התאונה הקטלנית בה נהרגה תאיר הודיה חכמון ז"ל כשהרכב בו נהגה התנגש במשאית ברחוב מוטה גור. "אחיי רעיי היקרים היום הוא יום קשה לעיר באר שבע תאיר הודיה חכמון ז"ל נקטפה ונהרגה בתאונת דרכים כוולנו באים להלוויה לנחם את המשפחה היקרה ולאמר דיי לקטל בדרכים", כתב אז הרב מאזוז. 

רק חודש קודם לכן, באותו מקום כמעט, נהרג רוכב אופנוע בנתגשות עם משאית חונה

תגובות

End of content

No more pages to load