• 04 אפריל 2020

האפליקציה של ב’’ש

להורדת האפליקציה:

השנה הקשה של ב''ש: 404 איש נפגעו בתאונות דרכים

בירת הנגב מדורגת במקום החמישי במספר תאונות הדרכים בתחומה. עליה במספר ההרוגים בתאונות חלה גם בחברה הערבית. מנכ''ל אור ירוק: ''2019 היא שנת הכישלון בטיפול בתאונות הדרכים''

תאונה בבאר שבע (מקור: רשתות חברתיות, ללא קרדיט)

בבאר שבע נפגעו בעשרת החודשים הראשונים של שנת 2019 בתאונות דרכים 404 בני אדם, חמישה בני אדם נהרגו ו- 30 נפצעו באורח קשה, החודש בו מספר הנפגעים היה הגבוה ביותר הוא חודש אפריל במהלכו נפגעו 57 בני אדם בעיר (ינואר-אוקטובר).

בבאר שבע הנהגים מתריעים על תופעות של נהיגה פרועה, נהגים שאינם מצייתים לתמרורים, מבצעים עקיפות מסוכנות, אינם נותנים זכות קדימה להולכי רגל ועוד. במקומות בהם מותר לעשות פניות פרסה, לעיתים הנהגים אינם שמים לב להולכי הרגל. הולכי רגל נפגעים בעת חציית הרחובות במעבר חצייה.

במישור הארצי, על פי הנתונים, המבוססים על נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, מתחילת שנת 2019 נהרגו 349 בני אדם בתאונות דרכים, עליה של 10% בהשוואה לשנה שעברה, 135 מההרוגים נהרגו בתחום הערים והישובים. מבין ההרוגים – 17 נהרגו כרוכבי אופניים וקורקינטים חשמליים, 17 רוכבי אופניים רגילים, 88 נהרגו כהולכי רגל ו-68 נהרגו כרוכבי אופנועים וקטנועים – עליה של 55% בהשוואה לשנה שעברה וזו השנה בה מספר הרוכבים ההרוגים הגבוה מזה 15 שנים.

על פי התכנית הלאומית לבטיחות בדרכים שאישרה הממשלה, נקבע יעד של ירידה אל מתחת ל-300 הרוגים בשנת 2015. הממשלה נכשלת בעמידה ביעד זה גם השנה ו-2019 מסתיימת עם למעלה מ-340 בני אדם שנהרגו בתאונות דרכים.

בסיכום הנתונים הארציים, השנה הייתה שנה קשה של עליה בנפגעים לרוכבי האופנועים – 68 רוכבים נהרגו במהלכה, לעומת 44 שנהרגו בשנת 2018, עליה של 55% וזוהי השנה בה מספר ההרוגים רוכבי האופנועים והקטנועים הגבוה מזה 15 שנה. גם השנה נשאר מספר רוכבי האופניים והכלים החשמליים גבוה – 34 רוכבי אופניים נהרגו מתחילת השנה, מהם 17 רוכבי אופניים רגילים (לעומת 16 בשנה שעברה), 15 רוכבי אופניים חשמליים ושני רוכבי קורקינט חשמלי – זאת לעומת 19 רוכבי אופניים חשמליים בשנת 2018, רוכבי קורקינט חשמלי לא נהרגו כלל בשנה שעברה.

עליה נוספת במספר ההרוגים חלה השנה בקרב אוכלוסיית החברה הערבית - 111 הרוגים בשנת 2019, לעומת 93 הרוגים בשנת 2018, עליה של 19%.

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "שנת 2019 היא שנת כישלון במאבק בתאונות הדרכים וזו תוצאה של הזנחה וצמצום הכסף שמועבר להצלת חיי אדם בכבישים. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים נכשל בהגנה על האוכלוסיות שנמצאות בסיכון גבוה להיפגע בתאונות הדרכים כמו ילדים, קשישים, רוכבי אופנועים וקטנועים, צעירים ואזרחים מהחברה הערבית. במקום להתמקד בכל אוכלוסייה ובמאפיינים הייחודיים שלה, להכין תכנית פעולה לצמצום הנפגעים ולהוציא אותה אל הפועל, המדינה פשוט התעלמה מאותן אוכלוסיות והתוצאות הקשות בהתאם. הנתונים הקשים היו מדליקים נורה אדומה בכל מדינה מתוקנת, אבל למרות זאת בישראל לא נערך דיון אחד רציני עם כל הגופים האחראים על החיים של כולנו בכביש ולא נוספו תקציבים למאבק בקטל בדרכים אלא להיפך. כדי להחזיר את ישראל חזרה למסלול של ירידה בהרוגים מתאונות דרכים יש להוסיף עוד 200 ניידות משטרה ומאות שוטרים שיגבירו את הנוכחות וההרתעה בכבישים, יש להגדיל את התקציב שמיועד לטיפול בכבישים האדומים ובצמתים המסוכנים, לעודד שימוש במערכות בטיחות מצילות חיים על ידי הפחתה במס ולהתמקד בצמצום הנפגעים וההרוגים באותן אוכלוסיות הנמצאות בסיכון להיפגע בתאונות דרכים. הכישלון המתמשך מוכיח כי האסטרטגיה של הטלת האחריות על הנהגים פשוט לא עובדת ולכן חייבים להפסיק להאשים רק את הנהגים בתאונות ולקחת אחריות".

תגובות

End of content

No more pages to load