• 05 אפריל 2020

האפליקציה של ב’’ש

להורדת האפליקציה:

נהגי המוניות לחצו על נתניהו - ורפורמה נדחתה בשנה

הבטיחו לכם מוניות שירות בב''ש? 5,000 נהגי המוניות בעיר מתנגדים ובמקביל, וועדת הכספים דחתה בשנה את יישום הרפורמה. בינתיים, הנסיעות בב''ש התייקרו באופן ניכר

צילום: דני בלר

מאת: משה פריאל, כתבנו הפוליטי

נדחתה הרפורמה בתחום מוניות השירות. במרץ 2019 פרסם משרד התחבורה מכרז להפעלת קווי מוניות שירות בעשרות יישובים, בהם באר שבע. מוניות השירות היו אמורות לתגבר את התחבורה הציבורית בעיר לשרת קהל גדול הנזקק לתחבורה להגיע למרכזי התעסוקה והבילוי. 

אלא שהרפורמה נתקעה: ועדת הכספים אישרה את המשך פעולת מפעילי מוניות השירות הקיימים, באזורים בהם טרם הושלמה הרפורמה בתחום. במהלך הדיון עלה כי רק כמחצית מהליכי המכרז הושלמו, ורק אשכול אחד מתוך 20 פועל דה פקטו. 

ועדת הכספים בראשות ח"כ משה גפני, אישרה היום (ב') תיקון להצעת חוק לתיקון פקודת התעבורה, המבקשת לתקן את פקודת התעבורה בעניין רפורמת מוניות השירות, שאושרה ב-2018, ובכך לאפשר למפעילים הקיימים להמשיך לתת שירות עד ה-31 בדצמבר 2020, באשכולות בהן עדיין לא הושלמו הליכי המכרז ועד אשר יסתיימו אותם הליכים שמנהל משרד התחבורה. 

במהלך הדיון הציגו נציגי משרד התחבורה כי קיימים חסמים רבים, כי בחלק מהמכרזים נאלצו לצאת למכרזים חדשים לאחר זכיית זכיינים, וכי רק ב-10 אשכולות מתוך 20 הסתיימו הליכי המכרז, והמפעילים נערכים לכניסה לשטח. עוד עלה, כי רק אשכול אחד, ובו 2 קווים, כבר פעיל בשטח.

הרפורמה נועדה להסדיר את הענף מוניות השירות וקווי השירות ולקבוע שיינתנו בהליך תחרותי, כמו כן אושר כי מוניות השירות החדשות יכנסו להסדר הרב קו המסובסד. במהלך הדיונים בוועדת הכלכלה נקבע כי מי שהחזיק רישיונות קו שירות תקף והפעיל אותם נכון ל-11 באוגוסט 2016 יכול לבקש חידוש רישיון לשנה בכל פעם עד סוף 2019, בתנאים הקיימים לפני הרפורמה. כעת כאמור, אושרה בקשת משרד התחבורה, להאריך את האפשרות הזו ולאפשר למפעילים לקבל רישיון ולתת שירות עד ה-31 בדצמבר 2020 – על מנת להשלים את הליכי המכרז.

נהגי המוניות בב''ש מתנגדים לרפורמה, הנסיעה בעיר התייקרה

כפיר בן זינו, יו"ר ארגון המוניות בבאר שבע: "הממשלה עומדת להקל על אותם נהגי ההסעות המוניות הגדולות, טרנזיטים  שהחלו לפעול בערים, לצערי גם בבאר שבע ולהפעיל אותם בצורה קבועה כמו קווי האוטובוסים. אותם נהגים לא מאורגנים בארגון כלשהו אלא במסגרת מכרזים. אנחנו, 5,000 נהגי מוניות בבאר שבע, לא נסכים לזה שיגזלו מאתנו את הפרנסה. עבורנו הם נקראים הסעות פרטיות ולא נסכים לעזור להם אנחנו נגיע לראש הממשלה ולמשרד התחבורה. כמו שבתל אביב התנגדו לתופעה הזאת כך יהיה גם בבאר שבע. שלב ראשון אנחנו מתכוננים לעשות הפגנות מול העירייה ונגיע עד לממשלה".

בינתיים, בעקבות כניסת התעריפים החדשים של משרד התחבורה, הנסיעה בתוך באר שבע התייקרה. ''המונה בתוך העיר רץ וצ'יק-צ'אק אתה מגיע ל-30 שקלים, אבל נסיעה מחוץ לעיר כבר לא כדאית לנו'', אומר מיכאל, נהג מונית. ''כבר לא משתלם לקחת נוסעים לבן גוריון. בממשלה עשו לנו תרגיל והנהגים משלמים את המחיר''.

תגובות

End of content

No more pages to load