העיר ב''ש מוארת הערב בכחול-אדום, כהזדהות עם כאב העם האוסטרלי

דגל אוסטרליה בגודל ענק מאיר את קניון הנגב, עיריית באר שבע מוארת בצבעי דגל אוסטרליה: בירת הנגב, שנכבשה מהתורכים על ידי חיל הפרשים האוסטרלי, מזדהה עם המדינה הידידה
send whatsapp messsage send FB messsage
קניון הנגב, הערב (צילום: עיריית באר שבע)

באר שבע מזהה עם כאבן של העם האוסטרלי, בעקבות שריפות הענק שמתחוללות במדינה, אשר עד כה כילו שטח הגדול יותר משטחה של מדינת ישראל.  השריפות משתוללות מאז חודש אוגוסט, בעיקר במזרח היבשת. מעבר לפגיעה ברכוש וביערות, הערכות מדברות על מותם של מיליוני בעלי חיים, בהם קואלות וקנגורואים, המזוהים עם היבשת הענקית. השריפות מתחוללות סמוך לרצועת החוף של מדינות קווינסלנד וניו סאות' ויילס. האיזור מיוער בצפיפות בעצי אקליפטוס.

עיריית באר-שבע מוארת בצבעי דגל אוסטרליה (צילום: עיריית באר-שבע)​​​​​​​

הערב פרסם ראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ', הודעת חיזוק ותמיכה באזרחי אוסטרליה: ''העם האוסטרלי היקר,
ליבנו ומחשבותינו עמכם בימים אלה. לעיר באר שבע ולאוסטרליה קשר בן 100 שנים מאז קרבות אנזא"ק. קשר דם שהפך לשיתוף פעולה והערכה הדדית. אנו מחזקים את ידי ממשלת אוסטרליה ומשתתפים בצערכם על הפגיעה בבני האדם ובעלי החיים ועל והנזק שנגרם לטבע בשרפות היער.
שלכם, העיר באר שבע ותושביה''

לבאר שבע ולאוסטרליה יחסי ידידות מזה שנים רבות: ב-31 באוקטובר 1917 באר שבע נכבשה מידי האימפריה העות'מאנית על ידי הכוחות הבריטיים של הגנרל אלנבי אחרי כישלונות חוזרים ונשנים בהבקעת הקו העות'מאני באזור עזה. בקרב בלטו הפרשים הקלים האוסטרליים, והוא נחשב לקרב הרכוב הגדול האחרון בהיסטוריה. בית קברות צבאי לחללי מלחמת העולם הראשונה שוכן בבאר שבע, שבו קברים של חיילים בריטים, אוסטרלים וניו זילנדים, לידו נחנכה בשנת 2002 אנדרטה לזכר החיילים העות'מאניים.

אסי אביב, מנהל השיווק קניון הנגב, אומר הערב כי הדגל האוסטרלי הענקי המאיר את הקניון הוא חלק משיתוף פעולה בין קניון עזריאלי לעיריית באר שבע, להביע השתתפות בכאב ולהזדהות עם האסון הפוקד את אוסטרליה ולחזק את תושביה. 

גם עיריית באר שבע הוארה הערב בצעי דגל אוסטרליה.