הקורונה בב''ש: 2 המורים מטוביהו לא נדבקו בנגיף, אך יושארו בבידוד

כל הבדיקות שנלקחו אתמול ממטופלים שהיה חשש כי נדבקו בנגיף הקורונה נמצאו שליליות להמצאות הנגיף, אך ההיערכות המיוחדת נמשכת
send whatsapp messsage send FB messsage
בית החולים סורוקה (צילום: ד''ר אבישי טייכר, מתוך אתר פיקיוויקי)

בשורה טובה, לעת עתה, בכל הנוגע לחשש ההדבקות בנגיף הקורונה: 'כל הדגימות שנלקחו אמש במיון סורוקה, ממטופלים לגביהם היה חשד לחשיפה לנגיף הקורונה, ואשר נשלחו למעבדת משרד הבריאות, נמצאו שליליות לנגיף. המרכז הרפואי סורוקה ממשיך בהיערכות הגבוהה לטיפול בפונים ונמצא בקשר רציף עם האגף לשעת חירום במשרד הבריאות.

בין היתר, היו שם בדיקות של מורים מתיכון טוביהו. משרד הבריאות הודיע הערב לשני המורים מבית הספר "טוביהו" בבאר שבע, השוהים בבידוד, כי לא נדבקו בנגיף הקורונה.  עם זאת, הם הונחו להמשיך ולהישאר בבידוד עד ליום חמישי ולדווח על כל שינוי במצבם.

עם זאת, בבאר שבע לא לוקחים סיכונים: הבוקר לא הגיעו ללימודים רוב תלמידי תיכון טוביהו: רק 30, מתוך כ-520 התלמידים הגיעו הבוקר והם נשלחו לבתיהם. הבוקר תלמיד שהגיע למרפאת אסיא בנחל עשן כדי לשאול האם עליו להיכנס לבידוד, כי בין חבריו ילדים מהכיתה שנתונה בבידוד, גרם לאנשי המרפאה להפעיל את הנוהל אליו תורגלו. דלתות המרפאה נסגרו, אך למרבה המזל, לילד לא הייתה סיבה לדאוג והוא נשלח הביתה.

אף כי פולין לא מוגדרת כרגע במוקד נגוע, בוטלו הערב נסיעות משלחות הנוער לפולין.  ההחלטה חלה, בשלב זה על המשלחות שאמורות לצאת לפולין החל מהיום ה- 23.2.2020 ועד לתאריך ה- 4.3.2020. מדובר ב- 29 משלחות שכוללות 3,087 תלמידים. בתוך כך,  שמונה משלחות שכוללות 687 תלמידים שהיו אמורות  לצאת מחר (ב' ) למסע קיבלו הודעה בעניין. 

שר החינוך רפי פרץ:״בהתאם להנחיות משרד הבריאות כרגע אנחנו נאלצים להפסיק את המסעות לפולין. אני מבקש להדגיש, בכל המשבר הנוכחי, משרד החינוך פועל אך ורק לפי הנחיות משרד הבריאות. זה נכון לגבי בתי הספר שבאו במגע עם הקוריאניים וזה תקף גם לגבי המסעות לפולין. עדיף היערכות יתר על היערכות חסר. משרד החינוך ימשיך לעדכן בהתאם".