• 01 יוני 2020

האפליקציה של ב’’ש

להורדת האפליקציה:

איך מעבירים את הזמן במחלקת הקורונה? הרובוט יענה לכם

צ'אט בוט - תוכנת שיחה מבוססת בינה מלאכותית, נכנסה לשימוש בסורוקה והיא מספקת תשובות למאושפזים בנושאים כמו ''מה יש לנשנש?'' ו''מה נעשה פה כל היום?''

בוט השיחה של סורוקה. מה יש לנשנש? (צילום מסך)

המרכז הרפואי סורוקה השיק צ'אט בוט, תוכנת שיחה שמהווה לדברי סורוקה ''אח דיגיטלי'' חדש וייחודי למטופלים המאושפזים ביחידה לטיפול באירועים מיוחדים, לחולי קורונה בסורוקה. הבוט שפותח במיוחד על ידי התעשייה האווירית ובשיתוף פעולה עם מיקרוסופט ישראל והמרכז הרפואי סורוקה הוא רובוט וירטואלי שמעביר מידע נחוץ בצורה נגישה ונוחה להפעלה על ידי המטופלים
הבוט מומש באמצעות פלטפורמת Microsoft Healthcare Bot.

וידאו: בוט השיחה של סורוקה (צילום: דוברות סורוקה)
​​​​​​​


בוטים נמצאים בשימוש חברות גדולות על מנת לתת תשובות ללקוחות מסביב לשעון. בשנים האחרונות, עם ההתפתחות הגדולה בתחום הבינה המלאכותית, קשה לעיתים לדעת מתי משוחחים עם מוקדן אמיתי ומתי מדובר עוזר וירטואלי. שירותים קוליים מבוססים בינה מלאכותית, דוגמת קורטנה וסירי, מוכרים היטב.
                                 
''נגיף הקורונה מביא איתו אתגרים מורכבים רבים למערכת הבריאות בארץ ובעולם -  הצוותים נתונים להנחיות מחמירות בהתמגנות, בטיפול ואף במשך זמן השהייה בתוך המחלקה וליד המטופל. מציאות זו מביאה לכך שחלק מהטיפול והתקשורת בין המטופלים למטפלים מתבצע מרחוק'', אומרים בסורוקה.

באמצעות הצ'אט בוט, שמבוסס בינה מלאכותית, המטופלים מקבלים מידע רלוונטי להם, בזמינות מיידית מבלי לחכות שיגיע איש צוות רפואי וללא צורך בקרבה פיזית תחת מיגון. מטופל המתקבל למחלקה מקבל מסרון לנייד ובו קישור לבוט, בלחיצה על הקישור, המטופל יוכל להסתייע בו לכל משך האשפוז, 24 שעות ביממה. 

הבוט מכיל מידע על נגיף הקורונה, הווי ושגרת המחלקה, מענה לשאלות על הטיפול הרפואי, זמני ארוחות, מידע על זכויות המטופל, הכנה לשחרור ועוד. לצד המידע הוא מציע גם תוכן פנאי. 

הבוט פותח, בזמן שיא, על בסיס פלטפורמת  Microsoft Healthcare Bot על ידי אלתא מערכות ומייקרוסופט. כחלק מהמאמץ של התעשייה האווירית יחד עם מפא"ת ורשות החברות, לתמוך במאמץ הלאומי למאבק בנגיף הקורונה.

אלתא מערכות של התעשייה האווירית הינה בית המודיעין והמכ"ם של ישראל מובילה עולמית בתחום החישה מרחוק והמכ"מים, מפתחת מערכות פורצות דרך ואסטרטגיות כגון מטוסי משימה, מערכי סייבר לאומיים, מערכות רובוטיקה יבשתית, הגנה מפני רחפנים, מערכות הגנת מולדת ועוד. 

פלטפורמת  Microsoft Healthcare Bot, שירות ענן מבוסס בינה מלאכותית שפיתוחו הובל על-ידי קבוצת מפתחים במרכז המחקר והפיתוח של מיקרוסופט בישראל, Microsoft Healthcare Israel. השירות נועד לספק לאירגוני בריאות ברחבי העולם את היכולת לייצר עוזרות רפואיות אישיות מטעמם עבור המשתמשים שלהם, ‏תוך שימוש בתכנים רפואיים  והבנת שפה טבעית וטרמינולוגיה רפואית המותאמת לתחום הבריאות. בנוסף, מאפשרת הפלטפורמה כלי פיתוח ‏והרחבה שיסייעו לארגוני בריאות להטמיע את התהליכים היחודיים שלהם לתוך הבוט שלהם, תוך כדי שמירה על ‏סטנדרטים רגולטוריים של תעשיית הבריאות. הפתרון מתאפשר על פלטפורמת ענן מאובטחת.

ירדן נבו, המשנה למנהל המרכז הרפואי סורוקה: "הטיפול בנגיף הקורונה דורש תגובה מהירה ומחשבה יצירתית במציאת פתרונות לאתגרים שעולים בשטח. אחד מהאתגרים שעלו הוא הפגת החששות והפחתת אי הוודאות של המטופלים מחד, והצורך בהקלה בעומס המשימות של הצוות המטפל, מאידך.  יעילותו של הצ'אט בוט הוא בזמינותו המיידית במסירת מידע, מתן מענה מיידי למטופלים תוך מזעור זמן השהייה של הצוות הרפואי. בהמשך ישמש הבוט גם למאושפזי בית של מרחב  דרום".

תגובות

End of content

No more pages to load