• 09 מרץ 2021

האפליקציה של ב’’ש

להורדת האפליקציה:

הזמנה יומיים מראש, בידוק בכניסה: הרכבת חוזרת ביום שני

צריכים לנסוע ברכבת? על פי ההנחיות החדשות, זה יהיה כמעט בלתי אפשרי ובעיקר מסורבל: צריך להזמין כרטיס 48 שעות מראש וכל הנסיעה לשבת עם המסכה על הפנים (גם אם אתם נוסעים מב''ש לנהריה)

הזמנה מראש בלבד: רכבת ישראל (צילום: דוברות הרכבת)

הרכבת תחדש את הפעילות שלה מיום שני, ה-22 ביוני, אבל ספק אם השירות החיוני הזה במתכונת החדשה יעזור למי שזקוקים לו הכי הרבה: מי שגרים בב''ש ועובדים בתל אביב ומי שצריכים לנסוע בנסיעה בלתי צפויה. על פי התקנות, נסיעה ברכבת תותנה בהזמנת שובר נסיעה 48 שעות מראש. אין נסיעות ספונטניות, לא בהלוך ולא בחזור. מספר הנוסעים לרכבת יוגבל ל-500 איש, כך שאם עלו יותר, לא תתאפשר נסיעה ברכבת אחרת.

הליך הזמנת השובר מתאפשר רק באתר הרכבת או בסלולר ודורש הכנסת פרטים מזהים - בהם תעודת זהות ודואר אלקטרוני. אם אתם צריכים לנסוע לעבודה בתל אביב, יהיה עליכם להנפיק שני שוברים - אחד להלוך ואחד לחזור, 48 שעות מראש. כמו כן, נכון לעכשיו, לא יופעלו קווי לילה - והרכבת לא תעצור בנתב''ג.

וידאו: כך תזמינו כרטיס ברכבת (רכבת ישראל)
​​​​​​​

חידוש פעילות הרכבת נעשית בהתאם להנחיית שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב. תנועת הרכבות תחודש תוך מגבלה של 500 נוסעים ברכבת, על פי הנחיית משרד הבריאות והמל"ל, כדי לאפשר קיום הנחיות הריחוק החברתי. כמות שוברי הכניסה מוגבלת ל-500 בכל רכבת ולא יונפקו שוברים מעבר לכמות הזו. הנפקת השובר תתאפשר עד 48 שעות ממועד הנסיעה באמצעות כפתור ייעודי שיתווסף לתצוגת הרכבות הנבחרות בתוצאות תכנון מסלול הנסיעה באתר האינטרנט או ביישומון. 

ניתן יהיה להזמין שובר נסיעה במוקד שירות הלקוחות במספר *5770 או באמצעות עמדות הנפקה שייפרסו בתחנות מרכזיות ברחבי הארץ. לאחר ההזמנה יישלח השובר באמצעות מסרון לטלפון הנייד או לתיבת הדואר האלקטרוני של הנוסע יחד עם ברקוד. את השובר יש להדפיס או להציג באמצעות הטלפון הסלולארי בכניסה לתחנה.

גם הנסיעה ברכבת תהיה פחות כיפית: בהתאם להנחיות משרד הבריאות, נוסעי הרכבת יידרשו לאחריות חברתית בדומה לכלל המקומות הציבוריים. בכלל זה שמירה על ריחוק חברתי, עטיית מסיכה  - גם בזמן דיבור בטלפון, הימנעות מנסיעה במקרה של תסמיני מחלה, והימנעות מאכילה ושתייה בזמן נסיעה ברכבת. שמירת ההנחיות בעת הנסיעה היא באחריות הנוסעים.

בשל עבודות לחישמול המסילות, לא תחודש תנועת הרכבות בין ראש העין צפון לרעננה. בשל כך תחנות רעננה דרום ומערב, הוד השרון סוקולוב וכפר סבא נורדאו תישארנה סגורות. רכבות בקו באר שבע-ראשל"צ משה דיין-ת"א-רעננה תחלנה ותסיימנה את נסיעתן בתחנת ראש העין צפון (במקום בתחנת רעננה מערב).

בימים אלה רכבת ישראל מפתחת חלופה רכבתית לתחנות כפ"ס, הוד השרון ורעננה באמצעות הפעלת קו שירות חדש בין תחנות אלה להרצליה, שם ניתן יהיה לבצע החלפת רכבות לכל היעדים. הרכבת עושה כל שניתן על מנת להפעיל את השירות בקו בשבועות הקרובים.

בלי רכבת, החלום של לעבוד בתל אביב ולגור בב''ש יוצא להפסקה ארוכה

בימי הטרום קורונה, אחת מנקודות החוזק השיווקיות של ב''ש הייתה שניתן להגיע אליה ברכבת מתל אביב וגם לחזור לתל אביב תוך פחות משעה (אם אתם עולים ברכבת ההגנה ויורדים בב''ש צפון וזו אינה רכבת מאסף). המגורים בב''ש שווקו כזולים יותר והנסיעה, פחות מהזמן שתל אביב עומד בפקקים בבוקר. 

מאז הוטלו ההגבלות בשל מגפת הקורונה, החלום של לגור בב''ש ולעבוד במרכז - או של להביא לב''ש ''איכותיים, מצליחנים וחזקים'' לעבודה ברכבות, פחות או יותר נגוז. זו אינה בעייה ייחודית לב''ש, אלא בעייתם של ערים גדולות אחרות בישראל ובעולם. ב''ש ביססה את פיתוחה בשנים האחרונות בדיוק על המסלול הזה: סטודנטים, אנשי היי טק, אנשי קבע מעיר הבה''דים, שיעברו דרכה, יגיעו אליהם או יישארו לחיות בה. 

בסרטון תדמית של עיריית ב''ש מיוני 2012, יזם ההיי טק אבירם דר מתפלא מכך שהרכבת בין תל אביב לב''ש לקוחת פחות משעה. אגב, חיפשנו אותו בפייסבוק, כדי לדעת מה קרה איתו בסוף, נשאר לעשות היי טק בב''ש או המשיך במרכז... (צילום מסך מתוך ''באר שבע בירת ההזדמנויות'' / שיר שפיצר)
​​​​​​​




בלי מערכת הסעת המונים דוגמת הרכבת, הנסיעה בין באר שבע לתל אביב הופכת לסיוט. בימי שגרה רכבת ממוצעת מסוגלת להסיע כ-1,000 נוסעים, בתדירות של 2 רכבות ויותר לשעה. בשביל הנוסעים מוקדם לתל אביב, הרכבת היא גם סוג של משרד: יושבים עם הלפטופ, עונים על מיילים וגם שותים קפה עם כריך של בוקר. הרכב מאפשרת לקבוע פגישה בתהרעה קצרה ולהגיע לסיטי ללא בעיה. עכשיו, -במתווה החדש של שרת התחבורה, צריך להזמין מקום יומיים מראש ולעבור הליך מייגע של רישום ובידוק. 

זאת ועוד: החלופה היא לנסוע באוטובוס, גם בו יש הגבלה בנוגע למספר הנוסעים. בתחנות האוטובוסים העומסים גדולים ולא אחת פורצות קטטות בין הנוסעים הממתינים לבין עצמם ולפעמים אלה הם הנהגים שחוטפים את המכות.

לעת עתה, בשל העליה החדה בתחלואת הקורונה וגם בגלל שהקהל הישראלי פחות ממושמע, הממשלה הפסיקה את המשך ההקלות. אורן (25), עובד במרכז כמתכנת: ''חלק מהמזן אפשרו לי לעבוד מהבית בב''ש, הבינו שיש מגבלת קורונה והצלחנו להתנהל בדרך זום וכלים של גוגל. אבל עכשיו לכאורה המשק פתוח ובחברה שאני עובד בה מגלים פחות הבנה. האפשרות שלי היא לחפש עבודה בב''ש - מה שלא נראה לי סביר, כי השכר נמוך יותר או לחפש דירה בתל אביב. אף אחד לא יכול להגיד לי מתי הסיפור הזה ייגמר''.

הסיוט בקו לב''ש (מתוך הדף של אוטובאסה): אין רכבות, אז עומדים בתור עמוס
​​​​​​​

@אנונימית אפלייה בחסות המדינה: גרים בבאר שבע? חבל! אז הקורונה הייתה המסמר האחרון בארון שנועד לקבור את באר-שבע. כאילו...

Posted by ‎אוטובאסה‎ on Monday, June 8, 2020

תגובות

End of content

No more pages to load