• 28 פברואר 2021

האפליקציה של ב’’ש

להורדת האפליקציה:

נתניהו: ''אביא את איחוד האמירויות להשקיע בנגב''

עיקר העניין בכינוס הראשון של שדולת הנגב היה הסכם השלום עם איחוד האמירויות ועסקת הנשק תמורתו. נתניהו הבטיח להביא משקיעים מאיחוד האמירויות לנגב והשרה רגב הבטיחה לקדם את הקמת שדה התעופה, אך לא אמרה מתי

חברי הכנסת שלמה קרעי ואסנת מארק, בדיוני שדולת הנגב (צילום מסך מתוך השידור החי)

שדולת הנגב התכנסה הבוקר לראשונה, כאשר רבים מחבריה השתתפו בדיונים באמצעות הזום. שדולת הנגב, בראשותו של ח''כ שלמה קרעי, תבקש לקדם נושאים הקשורים לפיתוחו של הנגב, בהם הקמתו של שדה תעופה בינלאומי בנבטים, המתעכבת מזה 40 שנה, בשל שיקולים מבצעיים וכן, העברת קרייית המודיעין לליקית, שגם היא מתעכבת בשל התנגדות אנשי 8200 לעבור דרומה.

עיקר תשומת הלב בדיונים ניתנה כמובן להסכם השלום מול איחוד האמירויות ולעסקת המטוסים המתרקמת בין ארצות הברית לבין האיחוד, בתמורה לחתימה על הסכם השלום. ראש הממשלה בנימין נתניהו, אמר במהלך הדיונים של שדולת הנגב,כי "אין שום הסכמה שלי, לא בגלוי ולא בנסתר, על מכירת נשק. ההסכם הוא הזדמנות כלכלית עצומה לנגב. הם מאוד מתעניינים להשקיע בישראל ואני מתכוון להביא אותם להשקיע בנגב. יש לצערי פייק ניוז סביבו, אני מבין שיש כאלה שקשה לקבל את זה".

לדברי נתניהו אין כל הסכמה למכירת מטוסי F-35 לאיחוד האמירויות כחלק מהסכם השלום איתם, בניגוד להצהרות שנשמעו מהאיחוד.  וכי במקרה שעסקה כזו תעלה בעתיד מצד הבית הלבן הוא יתנגד לה - כולל מול הקונגרס האמריקני, כך לפי שרים שהשתתפו בישיבת הקבינט. נתניהו פתח את הישיבה בנאום ארוך שבו הכחיש כי הסכם הנורמליזציה כולל הבנות כלשהן לגבי מכירות נשק אמריקני לאיחוד האמירויות.

וידאו: הדיון המלא של שדולת הנגב (מקור: פייסבוק ח''כ קרעי)

פתיחת שדולת הנגב

Posted by ‎Shlomo Karhi - שלמה קרעי‎ on Tuesday, August 18, 2020


נושא אחר שנידון בכינוס הראשון של השדולה הוא הקמתו של שדה תעופה בינלאומי בנגב. צה''ל מתנגד באופן גורף להקמה ואין שינוי בעמדתו. ההתנגדות נובעת ממספר שיקולים: הצורך להעביר את בית הספר לטיסה למקום אחר, נתיבי טיסה מבצעיים חיוניים שלא ניתן להסיט וכן עניין של תעבורה אווירית צבאית, שלא תוכל לפעול לצד נתיבי טיסה אזרחיים.

צה''ל ,כאמור, לא שינה את עמדתו, למרות פרסומים שונים בנושא. הן דובר צה''ל והן גורמים בחיל האוויר מכחישים כי יש שינוי בעמדה זו.

עם זאת, ח''כ קרעי גורס אחרת: ''הנושא גם עלה לסדר היום לאחרונה במספר מקומות, והעלה כביכול אור חיובי לגבי עתיד הפרוייקט. כך עמדתה החד משמעית של שרת התחבורה, וכך גם העמדה שהביע צה"ל לאחרונה בוועדה לביקורת המדינה שאין לו התנגדות לקידום הקמת שדה התעופה בנגב. אני מדגיש, "כביכול", מכיוון שמשיחות ובירורים שקיימתי לאחר הצהרות אלו, גיליתי שזה לא כזה פשוט''.

''מבלי לפרט למה, כי אינני יכול או רשאי לעשות זאת, אנחנו מודעים לכך שישנו גורם שמתנגד נחרצות להקמת שדה התעופה הבינ"ל בנבטים משיקולים שלא הוסברו לי, אך נרמזו לי, ואפילו על הרמזים הללו אינני יכול לחזור כאן. בנוסף, לפי מיטב הבנתי, וגם כאן לצערי אני לא יכול לציין את האומר או את מקור האמירה, שר הבטחון גנץ מבכר את רמת דוד על פני נבטים משום מה. אשמח מאוד לשמוע התייחסות לכך מידידי השר במשרד הביטחון מיכאל ביטון''.

אגב, הטעמים המפורטים להתנגדות להקים שדה תעופה בנבטים כן פורסמו, גם בברנז'ה NEWS.

קרעי: ''בעזרת השם ובעזרת נחישותה והתחייבותה של שרת התחבורה מירי רגב נמצא את המיקום הטוב ביותר לשדה התעופה''

למרות כל אלה, קרעי אופטימי: ''אינני בא חלילה לייאש, אלא להציב נכוחה בפניכם חברים את האתגרים שיעמדו בדרכנו. אני מאמין שככל שהאתגרים יהיו מורכבים יותר, כך יהיה מתוק יותר טעמו של הניצחון במאבק החשוב הזה. אני מאמין שבעזרת השם ובעזרת נחישותה והתחייבותה של שרת התחבורה מירי רגב, נוכל יחד כולנו, למצוא במהרה את המיקום הטוב ביותר והמוסכם על כולם בנגב ולקדם את הקמת השדה בהקדם האפשרי''.

שני הפרויקטים המרכזיים - שדה התעופה וקריית המודיעין - תקועים: על שדה התעופה הבינלאומי בנבטים שומעים בנגב כבר 40 שנה, בעיקר לפני בחירות. קריית המודיעין בליקית, בה המדינה השקיעה כבר כ-300 מיליון שקלים, תקועה כמה שנים, מאחר ואנשי 8200 מתנגדים לעבור לנגב. מדובר בעילית הטכנולוגית של צה''ל, המחוזרת מאוד אחרי חברות פרטיות. צה''ל חושש מבריחת מוחות, מאחר ואינו יכול להציע את רמות השכר שמציע השוק הפרטי וכל שנותר לו הוא לפנות לרגש הפטריוטי של החיילים ולקוות שבתום השירות לא יפנו לשוק הפרטי ויישארו בחיל. 

משרתי 8200, הנהנים ממעמד פריווילגי בצה''ל, רוצים להיות קרובים לתעשיות הסייבר ולליבת ההיי טק הישראלית, שנמצאת בתל אביב. יש גם עניין של איכות חיים והזדמנויות תעסוקה וחינוך לבני-בנות הזוג, שבאר שבע אינה יכולה להציע להם.סוגיה זו נידונה באין ספור כינוסים ומחקרים, כמו גם העובדה שלמעבר צה''ל לנגב לא הייתה השפעה גדולה על קידומה של באר שבע או הנגב. 

ויש עוד עניין: כל עוד לא אושר תקציב ומערכת בחירות רביעית נמצאת על הפרק, בשל היחסים המעורערים בין ראש הממשלה המכהן לחליפי ובין חברי הקואליציה עצמם, איש לא יכול לנקוב בתאריך הביצוע של הפרויקטים הגרנדיוזיים.

ההצהרות המרכזיות בכנס השדולה

יו"ר השדולה חה"כ שלמה קרעי: "כתושב הנגב וכמי שנבחר כנציג הנגב בליכוד, אני שואף להפוך את הפריפריה והנגב למרכז. לתת מעטפת לתושבי הנגב, שירגישו שהם בראש סדר העדיפויות הלאומי, ושיהיה להם חלק מרכזי במקום הזה שבו מתקבלות ההחלטות בסופו של דבר. לצורך כך, הקמתי את השדולה הזו ואני גאה לבשר גם על הקמת תשתית פרלמנטרית רשמית, בוועדה לביקורת המדינה, ועדת משנה לנגב בראשותי''.

ראש הממשלה בנימין נתניהו: "קודם כל מברך על הפורום ותודה לך ח"כ קרעי.  כשהגעתי לראשות הממשלה באתי עם תוכנית לשנות כי חשוב תחבורה ארצית שתקשר בין הצפון והמרכז והדרום כדי שאנשים יוכלו לגור ולעבוד בנגב. זה אבסורד. המקום הרחוק ביותר זה אילת וזה גם לא רחוק. הדרך לפתח את הנגב זה לפתח תשתיות בין אם תחבורה או מפעלי עוגן. משקיעים בלאו הכי אז תשים גם בנגב. יש תנאי הכרחי: אם לא היינו סוגרים את הגבול במצרים היינו מוצפים במאות אלפי מהגרים שיציפו את הנגב וזה מה שהציל את ישראל. נושא שדה התעופה עלה אצלי והרעיון היה להזיז את השדה תעופה לנגב. הנגב יקר לי אני פועל בכיוון. יש הרבה אתגרים. הסכם השלום עם האמיריות זו הזדמנות נדירה להשקעה בנגב. ברצונם להשקיע כאן הרבה מאוד. הם מתעניינים בהשקעה בישראל ואני אביא אותם גם לנגב. אלו בשורות אדירות לישראל יתרום לביטחון ישראל. שלום תמורת שלום ולא תמורת שטחים''.

שרת התחבורה, מירי רגב:  ''קיבלתי החלטה ששדה התעופה השני יהיה בדרום, עד סוף אוקטובר צריכים להניח לי את החלופה על השולחן ואז תחיל דיונים מעמיקים עם משרד הביטיחון ונביא את ההחלטה לראש הממשלה. יש כל מיני קבוצות לחץ שההחלטה הזאת לא מוצאת חן בעינייהם, נצטרך לעמוד מול כולם עם נתונים ענייניים. זה שדה תעופה אזרחי, ומי שמחליט עליו זו מדינת ישראל''.

השר מיכאל ביטון: ''אין שום סיכוי שנוותר על הקמת שדה תעופה בנגב. וגם נבטים עוד רלוונטית ואנחנו חייבים לבחון את האלטרנטיבות מיידית ובהקדם האפשרי. הדרקטיבה שניתנה לגורמים המקצועיים על ידי ועל ידי שר הבטחון היא שבכל מקרה יהיה שדה תעופה בנגב, גם אם השדה המדובר לא יצלח''.

חה"כ קרן ברק, הליכוד: ''הנגב חשוב לי מאוד. הנושא של שדה התעופה הוא נושא דגל שאני מובילה זמן רב, האמירה שהצלחנו להוציא מצהל בוועדה לביקורת המדינה על הסרת התנגדותם היא חשובה ביותר. שדה התעופה נבטים הוא המתאים ביותר וכך צריך להיות כי זה הרבה יותר הגיוני מכל בחינה מקצועית''. 

ניסן בן חמו יור מועצת הנגב וראש עיריית ערד: ''מדובר בתשתית ציבורית להעיף את הנגב קדימה ברוח חזון בן גוריון ,יש הזדמנות היסטורית לעשות זאת יחד ועכשיו. שדה התעופה חייב לקום בנגב. מדובר בעשרות אלפי משרות ובחלום של ממש''.

חה"כ מאיר כהן, יש עתיד: ''מ-2004 אנחנו דנים בשאלה של שדה תעופה בנבטים כאשר לכולם ברור מה הוא יתן לאיזור, ושהוא כמעט מוכן מבחינת תשתיות, כל פעם יש תירוץ אחר למה לא. ברגע שפגשנו אנשי בטחון על מדים אמרו לנו לא. ברגע שהשתחררו פתאום אמרו לנו שאין שום בעיה. ממש דבר והיפוכו. צריך לקבל החלטת ממשלה ומיד''. 

רה"ע באר שבע רוביק דנילוביץ: ''כל מה שאנחנו עושים כאן בנגב הוא מתוך ראיה מה טוב למדינת ישראל כולה. אנחנו שליחיה. בוודאי כשמסתכלים על העתיד.  חייבים להעביר כמה עוגנים כלכליים. החלום הישראלי הוא פיתוח הנגב. עוד מטרופולין לצד תל אביב לצד ירושלים. זו ההזדמנות הגדולה של מדינת ישראל, מטרופולין של ידע.  שדה בינלאומי משלים אמיתי יכול להיות רק בנגב, וכן, צריך להקפיד שזה יהיה בנבטים כי כך הוא תוכנן מראש, ההשקעה של מדינת ישראל היא הכי נכונה. השיח השתנה עכשיו מול הצבא. זו הזדמנות אדירה''. 

חה"כ טלי פלוסקוב, הליכוד: ''השדה כל כך הכרחי לנגב. יש אין ספור סיבות למה הוא חייב להיות בנגב וחייב להיות בנבטים
יש עוד הרבה מאוד דברים שחייבים לשפר בנגב ,אני בטוחה שנצליח.  אנחנו נילחם על כך שהשדה יהיה בנבטים. תמיד יש סיבות למה לא. צריך לפתור אותן עכשיו. כשיש לנו את ראש הממשלה ואת שרת התחבורה איתנו''. 

חה"כ האלוף במיל עוזי דיין: ''נעשה כל מה שנדרש מבחינתו כדי שהשדה יהיה בנגב''. 

רוני פלמר מנכל תנועת אור: ''יש מאות משפחות שבתקופה הזו מתעניינים במעבר לנגב. המרכז החדש והבא של ישראל.  אין שום סיבה אמיתית לא להקים את שדה התעופה הבינ"ל של ישראל בנבטים. תמיד יש טיעונים של אנשים מאוד חכמים ורמים מהצבא וממשרד הבטחון.  אין תשובה אמיתית כבר שנים לבעיות שהצבא מעלה. כי אין באמת בעיה. זו ההזדמנות שלנו והגיע הזמן שיגידו כן ולא רק לא. כי בגישה הזו אפילו את המדינה לא היינו מקימים''. 

חה"כ אסנת מארק, הליכוד: ''הנגב היה ונשאר אזור אסטרטגי למדינת ישראל. השקעה נכונה בו תהפוך אותו למנוע צמיחה כלכלי וחברתי משמעותי מאוד למדינת ישראל. הקמת שדה תעופה בין לאומי תעופה בנגב הוא מהלך מתבקש וחיוני להפרחת הנגב ולהגברת התיירות באזור''.

חה"כ אריאל קלנר, הליכוד: ''פיתוח הנגב הוא אתגר לאומי, לא רק בשביל התושבים של הנגב שהם שליחים של כל עם ישראל. אלא בשביל כולנו. שדה התעופה בנבטים יתרום מאוד לפיתוח הנגב וליישוב הנגב וזה האינטרס של מדינת ישראל''.

שי חג'ג' ראש מועצה אזורית מרחבים ויו"ר מרכז המועצות האזוריות: ''ברגע שיהיה לנו שדה תעופה משלים בנגב אנחנו נהפוך להיות המרכז הבא של מדינת ישראל''. 

חה"כ משה אבוטבול, ש"ס: ''חשיבות מאוד גדולה בנושא השדולה לקרב ולהנגיש את תושבי הנגב''. 

חה"כ מיכאל מלכיאלי, ש"ס: ''הרוצה להחכים ידרים. הנושא של נתיב התעופה חשוב מאוד. צריך ליישב את הנגב בדירות זולות, פחות מע"מ, מענק מסוים''. 

חה"כ מרב מיכאלי, העבודה: ''לעיתים נדירות שההחלטה הנכונה היא כל כך נכונה מכל הצדדים והכיוונים. יש עוד אופציה אחת, נכונה, חשובה שהתרומה שלה למדינת ישראל, לנגב, לחברה הישראלית, לענף התעופה, לענף התיירות תהיה אדירה וזה הדבר הנכון לעשות, ובצד השני אלטרנטיבה שהיא הרסנית והיא תיחרב את הגליל, תיחרב שם את הסביבה, נזק לתושבות ולתושבים, תפריע לפתח תיירות ובכל זאת זה משהו שעומד על הפרק כל כך הרבה שנים ויש כאילו התלבטות וצריך לעשות מאבק בשביל שלא ילכו על האופציה ההרסנית וילכו על האופציה הטובה.  אסור בשום אופן לפתוח שדה תעופה בגליל ושחובה להזדרז ולפתוח שדה תעופה פנימי, כמו שצריך, בנגב, כדי להרים את הנגב על הרגליים''. 

חה"כ רם בן ברק, יש עתיד: ''הנגב הוא איזור שחייבים לפתח אותו וצריכים להשקיע בו משאבים. לא הספקתי לשאול את ראש הממשלה למה לא עושים החלטה ממשלתית ששדה התעופה יוקם בדרום, שרת התחבורה הביאה נכונות להקים את השדה בדרום וחסר לנו עכשיו שתהיה החלטה ממשלתית ששדה התעופה המשלים יוקם בדרום. זה בידיים שלו והוא יכול לעשות את זה. שדה התעופה חייב להיות בנגב, הוא יפתח את הנגב וכדאי מאוד שההחלטה הממשלתית תוריד את שאר החלופות מסדר היום''. 

טל אוחנה ראש מועצת ירוחם: ''מחכים ומצפים שזה יקרום עור וגידים. אנחנו צריכים לפתח שדות כלכליים חדשים, התיירות היא אחת מההזדמנויות הכי גדולות שלנו. אנחנו רואים בהקמתו של שדה התעופה בנגב, מנוע צמיחה שישפיע על כלל הישובים. היכולת ליצור מגוון רחב של משרות. אנחנו מקווים שהחלטת הממשלה תתקבל בהקדם''.

ערן דורון ראש מועצת רמת נגב: ''שדה תעופה משלים או שדה תעופה מרכזי בנגב זה בדיוק החדשנות שאנו צריכים. צריך להגדיל את העוגה התקציבית, שדה תעופה בנבטים הוא מקרה קלאסי להגדלת ההכנסה ממקומות תעסוקה, הכנסות מארנונה, תעשייה ומסחר''. 

שמעון בוקר, סגן ראש העיר באר שבע: ''ביבי לקח את הנגב כ"בייבי" שלו. אני קורא לו ולחברי הכנסת לקבל החלטת ממשלה – שדה תעופה בנגב זה היום טוב לא רק לנגב אלא לכל מדינת ישראל, זה מה שיעשה את השינוי.  זו הזדמנות היסטורית''.

חה"כ שלמה קרעי, יו"ר השדולה סיכם כי: ''נפעיל לחץ על הגורמים הרלוונטים ובכוחות משותפים נצליח להשיג את המטרה שכמעט כולם שותפים לה ובלי שום סיבה אמיתית, עדיין מתעכבת''.


קרא עוד:

גם אחרי 40 שנה, צה''ל מתנגד להקמת שדה תעופה אזרחי בנבטים


שדה תעופה בנבטים? מפקד חיל האוויר מתנגד - וגם לא ייקרה לפני 2035 ...
​​​​​​​

תגובות

End of content

No more pages to load